  • 21. Data: 2010-07-06 05:32:08
    Temat: Re: Ada 95 - darmowa ksi ?ka po polsku
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Mon, 5 Jul 2010 00:57:15 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Niżej, najpierw pytanie z kategorii ambicjonalnych: czy przeglądanie
    >ofert pracy jest jedynym możlwym sposobem wykorzystywania swoich
    >umiejętności zawodowych?

    Sie ma nijak do moich umiejetnosci, ale jest najlepszym probierzem
    tego, gdzie bede mogl znalezc zatrudnienie z moimi umiejetnosciami.

    >Pytanie pomocnicze: Czy szef nigdy nie powiedział "Maciej, zrób ten
    >projekt zgodnie z własną wiedzą i wybierz technologię według własnego
    >uznania"?

    Nie. Ale vide wyzej -- zeby miec szefa, trzeba byc najpierw
    zatrudnionym. Firma szuka nie mnie, tylko programisty znajacego
    ASp.Net, Javascript, PostrgresSQL. Jesli znasz AtariBasic, i Perl.CGI
    i nawet ladne programy piszesz, to Twoje szanse maleja.

    > Po czym poznać, że osiąga się limit możliwości rozwoju
    >zawodowego?

    Kiedy przez ostatnie pol roku nie zrobiles nic, co byloby dla Ciebie
    wyzwaniem intelektualnym.

    >http://people.cs.kuleuven.be/~dirk.craeynest/ada-be
    lgium/jobs/

    >Dobry jest paragraf "Often heard" na tej stronie.
    >Oferty pracy w Adzie są też publikowane w Ada User Journal.

    Humoreska :-)

    >Pamiętaj też, że ilość ofert pracy to jedna liczba, która nie ma
    >znaczenia dopóki się jej nie złoży z ilością kandydatów na rynku
    >pracy.

    ? Po co sie ma skladac?

    > Spróbuj posługiwać się *stosunkiem* tych liczb.

    Dziekuje, nie skorzystam. To oczywiscie kuszace nauczyc sie dzisiaj
    Cobola i czekac na te super oferte, gdzie skosze cala konkurencje, bo
    jej po prostu nie bedzie, ale problem w tym, ze oferta w pracy w
    Cobolu mignela mi 1 w ciagu ok. 15 lat. Ale coz, nigdy nie jest za
    pozno -- wiec moze i do emeryturki mozna ciagnac jako ciec, no a
    pozniej, kariera programisty w Cobolu stoi otworem.

    Mnie ta wizja jednak nie neci.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 22. Data: 2010-07-06 06:33:56
    Temat: Re: Ada 95 - darmowa ksi żka po polsku
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-05 23:34, Maciej Sobczak pisze:

    > Czyli argument statystyczny. OK, to też jest jakiś argument.

    Proponuję, żebyś podał definicję "niszowego" języka bo rozmowa zaczyna
    przypominać grę w ping-ponga.

    > Mało. No i? Dobrej muzyki też jest mało w porównaniu do kiepskiej. Co
    > dalej z tą wiedzą zrobić?

    No i o takiej muzyce mówi się "niszowa". Potocznie...

    > Ależ ja właśnie o tym. Wszystkie argumenty, które podałeś, są natury
    > statystycznej i nie mają kompletnie żadnego wpływu na osobiste decyzje
    > programistów - o ile mogą takie decyzje podejmować.

    Co ma niszowość języka do osobistych wyborów Pana Kazia?

    Gdzie Andrzej napisał, że Ady nie warto się uczyć? On przecież napisał,
    że Adę bardzo ceni.

    > To trochę biednie, nie?

    Biednie? Wręcz przeciwnie. Wyobraź, że chcesz założyć firmę, która
    będzie sprzedawać np. ERPa. Jesteś wielbicielem Ady więc napisałeś to w
    Adzie. Po paru sukcesach sprzedażowych okazuje się, że musisz zatrudnić
    programistów. Ile kandydatów znajdziesz?
    A teraz wyobraź sobie, że napisałeś ERPa w Javie. Widzisz różnicę?

    Ja mam doświadczenia z innym niszowym językiem: Prologiem. Nie ma na
    rynku ludzi, którzy potrafią pisać w tym języku. A jak są to są bardzo
    drodzy (bo język nietypowy), bo albo chcą dużo albo trzeba ich edukować.

    Właśnie to jest niszowość, o której pisze Andrzej. Ty piszesz o czymś
    innym i jakby obok tego co pisze Andrzej.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 23. Data: 2010-07-06 07:24:22
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-07-06, Maciej Pilichowski <P...@g...com> wrote:

    > Sie ma nijak do moich umiejetnosci, ale jest najlepszym probierzem
    > tego, gdzie bede mogl znalezc zatrudnienie z moimi umiejetnosciami.

    Jakbym tak mierzył, to w życiu bym się nie zdecydował na zostanie
    administratorem, a już na pewno nie linuksowym.

    Przecież nie o to chodzi, żeby siedzieć w smutnym towarzystwie ludzi
    nie rozumiejących co to jest kolejka priorytetowa i uważających że
    odwalają zajebiste IT i po co nam dokumentacja, bo przecież rozumiemy
    swój kod. Chodzi o to żeby robić coś ciekawszego niż klepanie kolejnego
    sklepu internetowego.

    > Nie. Ale vide wyzej -- zeby miec szefa, trzeba byc najpierw
    > zatrudnionym. Firma szuka nie mnie, tylko programisty znajacego
    > ASp.Net, Javascript, PostrgresSQL.

    MySQL, jeśli już, niezasłużenie zresztą.

    Trudno. Jak szukają kogoś od ASP.NET, to raczej małe szanse że robią coś
    ciekawego. W takim przypadku firma nie ma u mnie szans.

    Widzisz, zatrudnienie to relacja dwustronna. Nie tylko ty masz się
    nadawać dla pracodawcy. Pracodawca musi się również nadawać dla ciebie.

    > Kiedy przez ostatnie pol roku nie zrobiles nic, co byloby dla Ciebie
    > wyzwaniem intelektualnym.

    To chyba mówisz o możliwościach na aktualnej posadzie. Ja w takim
    przypadku raczej bym się przymierzał do zmiany pracodawcy. Po co
    siedzieć i się nudzić jak można się rozwijać?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 24. Data: 2010-07-06 07:33:03
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-07-06, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

> [...]
    > programistów. Ile kandydatów znajdziesz?
    > A teraz wyobraź sobie, że napisałeś ERPa w Javie. Widzisz różnicę?

    No widzę. W przypadku Ady nie grozi zatrudnienie kretyna, który zjebie
    pół systemu. Znaczy, signal to noise ratio (gdzie sygnałem jest dobry
    programista, a szumem głupi klepacz kodu) jest znacznie wyższe.

    Poza tym wtedy raczej nie szukasz kogoś kto Adę zna, tylko kogoś kto
    jest jej się w stanie szybko nauczyć.

    > Ja mam doświadczenia z innym niszowym językiem: Prologiem. Nie ma na
    > rynku ludzi, którzy potrafią pisać w tym języku. A jak są to są bardzo
    > drodzy (bo język nietypowy), bo albo chcą dużo albo trzeba ich edukować.

    W przypadku systemu ERP w Adzie i tak nowozatrudniony programista musi
    poświęcić sporo czasu na opanowanie architektury systemu. Tak na oko
    nieco więcej niż na samą naukę języka.

    A Prolog to trochę inne podejście do programowania. To nie jest
    przestawianie się między dwoma językami imperatywnymi, gdzie można
    przenieść większość znanych sobie chwytów, tylko zmiana całego
    paradygmatu programowania.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 25. Data: 2010-07-06 08:24:09
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-06 09:33, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > No widzę. W przypadku Ady nie grozi zatrudnienie kretyna, który zjebie
    > pół systemu. Znaczy, signal to noise ratio (gdzie sygnałem jest dobry
    > programista, a szumem głupi klepacz kodu) jest znacznie wyższe.

    Dlaczego niby znajomość Ady powoduje, że programista jest dobry?
    Przecież nie ma takiej zależności.

    > Poza tym wtedy raczej nie szukasz kogoś kto Adę zna, tylko kogoś kto
    > jest jej się w stanie szybko nauczyć.

    Acha... Rozumiem, że brakujący framework/biblioteka też się szybko
    napisze? Technicznie tak! Ale biznesowo to jest proszenie się o kłopoty.

    > W przypadku systemu ERP w Adzie i tak nowozatrudniony programista musi
    > poświęcić sporo czasu na opanowanie architektury systemu. Tak na oko
    > nieco więcej niż na samą naukę języka.

    Mam wrażenie, że skupiłeś się na technicznej kwestii pisania kodu. A ja
    piszę o biznesie opartym o niszową technologię/język. Technicznie to się
    da ale biznesowo to jest raczej niezbyt mądre podejście.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 26. Data: 2010-07-06 08:37:13
    Od: Spec <m...@g...com>

    On 5 Lip, 19:16, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Podonmie jak na comp.lang.lisp panuje powszechna radosc bo w tym roku
    > byla jedna oferta dla osoby znajacej LISP.

    Tak? Piszesz aby pisac i cos kiepsko czytasz ta grupe.
    Przykladowa oferta http://lispjobs.wordpress.com/2010/06/22/siscog-stil
    l-hiring-portugal/
    Jedna firma poszukuej 9 ludzi - od 3 miesicy nie zapelnili teamu.
    Dzis pojawila sie kolejna oferta pracy, w zeszlym tyg byly jakies z
    ofertami pracy na univerku w UK.
    Jak ktos poszuka to oferty znajdzie. Ale trzeba chciec a nie poddawac
    sie juz na poczatku "eee bo koledzy mowia ze nie warto".

  • 27. Data: 2010-07-06 09:15:24
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-07-06, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

    > Dlaczego niby znajomość Ady powoduje, że programista jest dobry?
    > Przecież nie ma takiej zależności.

    Na chwilę obecną, żeby znał Adę musi najpierw być dobry. Jeśli jest
    kiepski, to nawet nie słyszał o takim języku.

    > Acha... Rozumiem, że brakujący framework/biblioteka też się szybko
    > napisze? Technicznie tak! Ale biznesowo to jest proszenie się o kłopoty.

    E? Jaki framework? Mówimy o już napisanym systemie ERP. Wprowadzasz
    nagle dodatkowe warunki do uzgodnionej sytuacji.

    > Mam wrażenie, że skupiłeś się na technicznej kwestii pisania kodu. A ja
    > piszę o biznesie opartym o niszową technologię/język. Technicznie to się
    > da ale biznesowo to jest raczej niezbyt mądre podejście.

    Modulo jakość kodu wyprodukowanego przez grupę dobrych programistów, co
    się objawia 1) szybkością wprowadzania modyfikacji i 2) ilością błędów
    podczas dłuższego (>3 lata) używania.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 28. Data: 2010-07-06 09:36:43
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 6 Lip, 09:24, "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    > Widzisz, zatrudnienie to relacja dwustronna. Nie tylko ty masz się
    > nadawać dla pracodawcy. Pracodawca musi się również nadawać dla ciebie.

    Nareszcie. Światło w tunelu widzę; a już myślałem, że tylko mi niskie
    sufity przeszkadzają.

  • 29. Data: 2010-07-06 09:42:24
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-07-06, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Nareszcie. Światło w tunelu widzę; a już myślałem, że tylko mi niskie
    > sufity przeszkadzają.

    Maćku, coś ty. Mam paru znajomych z podobnym podejściem. Prawie szkoda
    że w różnych segmentach IT pracujemy ;)

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 30. Data: 2010-07-06 09:46:54
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 6 Lip, 07:22, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Jak przyznasz Andrzejowi racje, to korona Ci z glowy spadnie?

    Bez najmniejszego problemu przyznam rację każdemu, kto ją... ma.

    > Pan Kazio, student, przeglada oferty pracy: php od zarabania, Java tak
    > samo, .net -- duzo, Javascript sporo, C++ troche.
    >
    > Patrzy na to i mowi, ok, to nic nie znaczy, zaczynam sie uczyc Ady.

    Niezupełnie. PHP i JavaScripta można się uczyć na początku (w
    gimnazjum?).
    Do Ady raczej dobrze jest podejść jak już się ma jakiś warsztat, wtedy
    całość lepiej widać. Inaczej: nie ma żadnego zysku z napisania Hello
    World w Adzie, więc nie spodziewam się, że początkujący programista w
    to wskoczy, zwłaszcza jeśli jest motywowany ofertami z lokalnych
    serwisów dla bezrobotnych.
    Spodziewam się natomiast, że Adą zainteresują się ludzie, którzy widzą
    dalej, niż na pół roku do przodu. W tym kontekście znajomość Ady nie
    wyklucza znajomości innych języków, więc Twój argument jest
    nietrafiony. Wręcz przeciwnie - wszyscy programiści Ady których znam,
    są też *dobrymi* programistami innych języków, zwłaszcza tych
    mainstreamowych. Nie przypadkiem też wszystkie poważniejsze projekty
    związane z Adą są kombinowane i używają wielu języków.
    Ada nie jest dla ludzi, którzy rozważają problem typu "uczyć się PHP
    czy Ady" - to jest język dla ludzi, którym mainstreamowe języki nie
    wystarczają i którzy swój warsztat chcą rozszerzyć.

    Faktem jest, że z perspektywy studenta ten obraz może być nieostry.