  • Data: 2011-08-15 13:52:04
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: Jerry <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Sie, 13:33, mister <b...@e...com> wrote:

    > scania sobie poradzila i jej silniki nie potrzebuja lania adblue aby
    > spelnic normy. dziwi mnie, ze producenci osobowek nie kombinuja i nie
    > zastosuja podobnych rozwiazan, no ale lobby dziala. kasa, kasa i jeszcze
    > raz kasa.

    Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
    myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
    raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
    miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
    Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
    wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
    SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
    rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
    - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
    po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
    i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
    czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
    a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą
    żeby ich dzieci miały astmę czy raka.