  • Data: 2011-08-15 18:43:51
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/08/2011 12:52, Jerry wrote:

    > Kasa to jedno. Nie wiem jak sobie poradziła Scania, ale dobrze że
    > myślą co zrobić, żeby diesle mniej szkodziły. Niedawno czytałem o
    > raporcie bodajże Komisji Europejskiej nt. stanu powietrza w dużych
    > miastach Europy - przez 20 lat, mimo obowiązywania kolejnych norm
    > Euro, wcale się nie poprawia. Tylko z czego to wynika: primo - ze
    > wzrostu ilości samochodów ogólnie i secundo - Z DUŻEGO WZROSTU ILOŚCI
    > SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    > rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
> [...]

    Piszesz herezje na tej grupie, każdy PMSowy ekspert od spraw wszelakich
    potrafi jedynie krzyczeć że eko to zuoooo i powtarzać wyświechtane
    hasełka w imię trucia właśnych dzieci.

    W LA choćby smog zmniejszył się dość znacznie w ostatnich
    dziesięcioleciach (choć wciąż jest to dość zatrute miasto). Rozwiązania
    typu AdBlue dotyczą przede wszystkim dużych miast i ekonomicznie są
    uzasadnione w wielu krajach, gdzie podatek drogowy i opłaty za
    poruszanie się po centrum są uzależnione od emisji i przez taką drobną
    niedogodność jak dolewanie co kilka tysięcy km. można zaoszczędzić setki
    euro rocznie.

    Tyle, że to PMS i każdemu wydaje się, że jego wsiowe zadupie jest
    pępkiem świata i głównym rynkiem zbytu koncernów motoryzacyjnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil