  • 101. Data: 2016-07-31 21:49:36
    Temat: Re: Abonament czy prepaid
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jul 2016 19:39:38 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Żaden. Prawdę mówiąc prawie wszyscy moi znajomi mają prepaida. IT
    więc
    > nie tłumaczy się tego brakiem pieniedzy. I nikt nie ma iPhona :D
    Może
    > więc to obciach gdzies w innym srodowsku np. prawniczym gdzie
    połowe
    > sukcesu zawodowego określa cena garnituru i model samochodu a druga
    > połowę to samo u ojca. U mnie posiadanie prepaida jest absolutnie
    bez
    > znaczenia. Podobnie nikt sie nie podnieca modelem telefonu itp
    > duperelami, niektórzy do dzisiaj używają niemądrych fonów.
    Programiści.
    > Dziwne, nie?

    Dziwne jest wydawanie uparcie kasy więcej i twierdzenie że tak jest
    fajniej i bezpieczniej
    bo "mi się Internet w Turcji nie włączy". Nie wiem dla kogo robicie
    owe projekty IT ale lepiej
    się nie chwalcie swoim klientom, że prapaidy używacie :). Obciach na
    maxa.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2016-07-31 21:52:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 21:41, Kris wrote:
    > urban legend
    > Zerknij w cenniki operatorow i daj znac gdzie jest mozliwosc nabicia 30 tys\mc

    5 lat temu kiedy mialo to miejsce mozna to było nabić uzywając internetu
    na wyjeździe na inny kontynent, a konkretnie tutaj do Turcji. Telefon co
    prawda służbowy ale jak się jest włascicielem firmy to inaczej się
    patrzy na stratę. Co wazne, mniej więcej z tego samego okresu mam inny
    przypadek nabicia 19tyś w roamingu neta w EU, tylko że tutaj skonczyło
    się *jakąś* ugodą a której "poszkodowany" już nie chciał rozmawiać, więc
    pewnie i tak zabolało. Mam też przypadek inny w której kwoty nie znam,
    ale sąsiad chodził przez tydzień szary jak sciana miesiąc po przyjeździe
    z wakacji. Wrzucał zdjęcia na facebooka, tyle wiem.

    Innymi słowy znam 3 zywe przypadki z czego 30tys jest najwiekszy. Jeśli
    ja, przecięny misio znam takie trzy to ile jest tego w PL? Może źle
    zadałem pytanie: ile tego było i ile jest obecnie i czy coś sie poprawiło?

    PS. W przypadku 30tyś wlasciciel telefonu argumentował że "co prawda
    sprawdzal maile ale *żadnego* nie dostał". Prawnicy czesto mowią że
    nieznajomośc prawa szkodzi. Ten koleś to prawnik, więc pozwoliłem sobie
    rzucić hasłem że nieznajomość technologii szkodzi. Nie jestesmy już
    kolegami od tego momentu więc dlatego sprawy nie śledzę.

  • 103. Data: 2016-07-31 21:57:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 21:49, Marek wrote:
    > Dziwne jest wydawanie uparcie kasy więcej i twierdzenie że tak jest
    > fajniej i bezpieczniej
    > bo "mi się Internet w Turcji nie włączy".

    Ale wlaśnie na tym polega istota rzeczy: płacisz więcej i jestes
    bezpieczny. Możesz placić mniej, wyrywać laski na najnowszego iPhona i
    stracić fure kasy z powodu tego że sie rozmowa nie rozlączyła. Twoj wybór.

    > Nie wiem dla kogo robicie owe
    > projekty IT ale lepiej
    > się nie chwalcie swoim klientom, że prapaidy używacie :). Obciach na maxa.

    Nie, powtrzam jeszcze raz: ludzie z IT *nie* szpanują abonamentem ani
    sluchwkami. Sorry, idź do tumanistycznych gałęzi gospodarki, prawnicy,
    lekarze, dziennikarze, politycy, ciecie. Tam szpan jest podstawą. W IT
    jest szumem i nie robi żadnego wrażenia na kimkolwiek. Predzej kupie z
    powodu nielimitowanego internetu niż tego że dostane gówniany telefon za
    "friko" albo że będe płacił o połowe mniej i wyłaczał za granicą ze strachu.

  • 104. Data: 2016-07-31 22:03:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 21:52:28 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > 5 lat temu kiedy mialo to miejsce mozna to było nabić uzywając internetu
    40zl/godz/

  • 105. Data: 2016-07-31 22:10:50
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > dzieciak bawił się komórką na wyjeździe i dostał w twarz rachunkiem
    > 30tys zł dał jasno do zrozumienia dlaczego abonamentu nigdy nie kupie.

    Ale teraz jeśli będzie rejestracja to chyba taka zaleta przestaje istnieć?
    Ja kto będzie. Mój młody na razie niczego tak głupiego nie wykręcił ale
    asekuracyjnie ma pepaida.
    A po rejestracji?

  • 106. Data: 2016-07-31 22:19:09
    Od: z <...@...pl>

    > Ale wlaśnie na tym polega istota rzeczy: płacisz więcej i jestes
    > bezpieczny. Możesz placić mniej, wyrywać laski na najnowszego iPhona i
    > stracić fure kasy z powodu tego że sie rozmowa nie rozlączyła. Twoj wybór.

    Skoro o szpanowaniu :-)
    U mnie w domu jest ajfon. Kosztował 700 zł :-)
    Za abo (nolimit) na numer płacę 36 zł. na głowę
    Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.
    To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione
    postępowanie wśród moich znajomych co średniej krajowej nie zarabiali i
    się jeszcze długo nie zanosi :-)

  • 107. Data: 2016-07-31 22:19:50
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Prepaid ma jedna ogromną zaletę. Mianowicie nigdy nie zejdziesz ponizej
    > 0

    W dawnych czasach, na tzw "starej platformie" (stan konta na
    wyświetlaczu) Simplus "pozwalał" nabić znacznie poniżej zera, nawet na
    kilkadziesiąt zł.

    a jesli zejdziesz to nie Twój problem [1].

    No i wyrzucali takie prepaidy (nierejestrowane ;) )kupione tylko do tego
    celu

    --
    Czarek

  • 108. Data: 2016-07-31 22:20:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 22:03, Kris wrote:
    > 40zl/godz/

    Widziałem rachunek. Roaming internetu. A ile kosztował - nie wiem.
    Przypuszczam jednak że nie wyle zjadły dane co bezustanne właczanie i
    wyłaczanie.

  • 109. Data: 2016-07-31 22:36:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 22:19, z wrote:
    > Prepaidy daje się małolatom z obawy przed rachunkiem.

    Trojany wysyłające płatne smsy i zapisujące subskrypcje gdziebądź
    trafiają się nie tylko małolatom a potrafią wygenerować interesujące
    rachunki. Że niby trzeba kliknąc i na coś sie zgodzić? A pokaż mi
    tumanistę który potrafi czytać ze zrozumieniem.

    > To jest logiczne, praktyczne i jak najbardziej ropowszechnione
    > postępowanie wśród moich znajomych co średniej krajowej nie zarabiali i
    > się jeszcze długo nie zanosi :-)

    Ciekawe bo IT jakoś zarabia powyżej i jakoś ciągle prepaidy sa
    popularne. Może z powodu świadomosci zagrożeń a może z powodu braku
    zainteresowania N+1 numerkiem na iPhone czy innym Samsungu.

    PS. Mam w miesiącu średnio 3 telefony z przejściem na abonament. Każda
    oferta jest *gorsza* on mojego rok ważności konta w orange.
    Najzwyczajniej. Zazwyczaj oferenci polegają na moim pytaniu czy mogę
    zablokować płatne smsy, założyć limit wydatków miesięcznych możliwy do
    odblokowania jakims tajnym hasłem itd. Dupa zbita. Za to jest najnowszy
    Samsung którego nie potrzebuje i który "pozwoli mi osiągnąc wyższą
    wydajność pracy" i bezplatny facebook na ktorym nie mam konta.

  • 110. Data: 2016-07-31 23:53:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 Jul 2016 21:57:43 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, powtrzam jeszcze raz: ludzie z IT *nie* szpanują abonamentem
    ani
    > sluchwkami. Sorry, idź do tumanistycznych gałęzi gospodarki,
    prawnicy,

    Bzdury pleciesz, też jestem z IT (i to duzymi literami pisanego) i
    nikt poważny w branży się nie pieprzy z prepaidami.
    Jakiś absurd. Dla mnie EOT.

    --
    Marek