    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR po latach
    Date: Wed, 17 Nov 2021 19:13:05 +0100

    On 17/11/2021 18:54, Marek wrote:
    > No podałem przykład siebie jako  usera używającego od 25 lat głównie
    > softu C++

    Czyli nie masz porównania. Porównujesz tak naprawdę *postęp* to tego co
    *było*. Gdyby ten postęp bazował na Delphi, było by takie samo
    narzekanie na wydajność Delphi. A ono niewiele winne.

    > wzrostu wydajności CPU i ilości ramu rozwój tego softu nie doprowadził
    > do kompletnej jego nieuzywalności (mam na myśli słabą responsywność czy
    > użycie zasobów).

    Wzrost wydajności CPU i GPU spowodował że dzisiaj każde okienko
    jest/może być przezroczyste. To, tak na oko, kilkanaście razy więcej
    obliczeń wymaganych do jego wyświetlenia.

    To wina C++ ze trzeba więcej liczyć, aby ładniej wygladało? Jesteś
    pewny, że znalazłeś prawdziwego winowajce? Nie sa to aby przypadkiem
    atechniczni userzy, którzy uważają że szczytem rozwoju technologicznego
    jest animowana, półprzezroczysa, rozmyta gauusowsko belka okna?

    Jakosć kodu w ogóle, nie tylko w C++, spada na pysk. Wynika to z
    optymalizacji biznesowych z okolic "można mieć taniej, jeśli nie będzie
    optymalnie". Dotyczy to wszystkich możliwych dziedzin IT i nie ma w tym
    nic dziwnego, powodem jest wolny rynek, który toleruje dziadostwo. Tak
    samo jak toleruje chińskie parasolki które łamia się przy lekkim
    dmuchnięciu. I ludzie nadal kupują.

    C++ jest jednym z najszybszych języków do pisania blisko sprzetu. Jest
    tam niewiarygodnie dużo histów dla kompilatora, pozwalajacych
    optymalizować detalicznie, blisko kodu maszynowego. Jest masa jezykó
    znacznie gorszych i popularniejszych od niego. Jak choćby gówniany
    JavaScript, który odpowiada za 90% wqrwu w internecie i nie wykluczone,
    że w KDE.