    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR gcc .bss .heap i stos
    Date: Thu, 21 Jun 2012 01:16:18 -0700 (PDT)

    On Jun 21, 8:59 am, "Profesor" <p...@f...bus> wrote:
    > Czy jakieś nieświadome użycie, zadeklarowanie zmiennej lokalnej np. float w
    > funkcji może prowadzić do używania obszaru poniżej stosu i powyżej .bss
    > czyli heap?
    Te zmienne będą alokowane na stosie i na bieżąco zwalniane, więc nie.

    > Czyli pomiędzy 0x733 a 0x795 jest teoretycznie heap ale wzmianki o tym w
    > pliku map nie ma.
    W .map są tylko statyczne rzeczy.

    > Co można zrobić ? Skąd wiadomo czy heap jest używany? I co się dzieje w tym
    > obszarze?
    > Z wyliczeń jest miejsce. Wstawiam pułapki w różne miejsca kodu i czytam ile
    > wynosi aktualnie SP i nie ma siły, nie spotykają się. A jednak się kwasi.

    Wstaw pułapki przy zapisie do pamięci. Można też postawić pułapki na
    fragmentach kodu (wywołania funkcji) i drogą eliminacji dojść, która
    bruździ (w podglądzie pamięci widać, które obszary zostały zmienione).
    Może to niekoniecznie stos, a np. wskaźniki.
    Poza tym jeszcze są przerwania.
    Miałem kiedyś ten sam problem i się nie udało dojść do źródła, a
    najgorsze było to, że potrafiło poprawnie działać przez kilkanaście
    godzin. Skończyło się na zmniejszeniu zapotrzebowania na RAM. Tu chyba
    winna była zewnętrzna dość duża biblioteka (CanFestival).