  • Data: 2014-03-27 22:45:32
    Temat: Re: ATtiny13A i I2C
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-27 17:47, Akond ze skwak pisze:
    > Użytkownik "Michał Lankosz" napisał w wiadomości grup

    ments

    html

    > ATtiny13 nie posiada TWI ani USI.
    Czy ja gdzieś napisałem, że posiada TWI lub USI? Czy w nocie napisano
    gdzieś, że posiada?

    > Posiada 1kB pamięci programu, 64B RAM i 64B EEPROM.
    > Trochę ciasno, ale coś pokombinuję.
    W nocie Atmela napisano, że kod C zajmuje 713 bajtów. Czytanie czujnika
    i obsługa beepera powinna zająć bardzo niewiele. Wraz z kodem startowym
    powinno się zmieścić. Zawsze można obciąć ten kod od I2c i na przykład
    pozbyć się funkcji odczytu i zapisu ciągu danych, a w programie głównym
    wywoływać funkcje wysyłania i odbioru pojedynczych bajtów, o ile z
    czujnika odczytujesz stałą liczbę danych.
    Napisz swój program i sprawdź ile zajmuje kod wynikowy. Pomyśl też o
    pewnym zapasie - a nóż coś trzeba będzie dodać.
    Swego czasu na AT90S1200 implementowałem prosty I2C w ASM i było jeszcze
    mnóstwo miejsca na resztę.
    Obecnie wybór jest ogromny. Są ATtiny ośmionóżkowe z większym flashem,
    ale na moje oko ten ATtiny13 powinien starczyć. W razie czego kupisz
    większy.

    --
    Michał