    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ARM
    Date: Fri, 13 Jun 2014 22:33:56 +0200

    > Wobec tego bierz od razu coś pokroju RaspberryPi.
    >
    > 99% kodu zostało napisane przez innych. Pozostanie napisanie skryptu w
    > bashu w godzinkę. Suprise.
    >
    > Innymi słowy chciałbym usłyszeć *dobry* powód dla którego komputer za
    > 100zł jest gorszy niż procesor za 100zł + kilka godzin na lutowanie i
    > kilkadziesiąt godzin na pisanie kodu i kilkaset godzin na klniecie czemu
    > nie działa. Jesli takiego powodu nie ma - bierz Pi.

    Głównym powodem jest to, że Pi jest gotowym modułem, który wprawdzie
    można sobie rozbudowywać o różne rozszerzenia, ale niekoniecznie nadaje
    się do tego żeby go po prostu montować we własne komercyjne urządzenie.
    Nie jest wprawdzie powiedziane, że ten projekt Sylwestra ma być wdrażany
    np. komercyjnie, ale przecież on zajmuje się zawodowo mikrokontrolerami.
    Tak więc ten projekt może traktować jako pewne rozszerzenie swoich
    kompetencji. Po co więc robić to na platformie, która raczej nie będzie
    przez niego zawodowo wykorzystywana. Być może i tak czuje potrzebę
    sprawdzenia czy współczesne ARMy i powszechnie stosowane środowiska nie
    są rozwiązaniem na które warto przejść. Pi moim zdaniem to jest
    platforma dla hobbystów umiejących pisać programy np pod Linuksa a nie
    chcących wchodzić w specyfikę pisania na mikrokontrolery.

    --
    pozdrawiam
    MD