  • Data: 2009-09-09 16:38:23
    Temat: Re: AHCI a windows7
    Od: Bernard <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    ..Aldi.. wrote:
> [...]
    >
    > postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
    > współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
    > Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
    > kontrolera SATA.
    >
    > Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
    > w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.
    >
    > Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
    > i co? i BSOD...
    > w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...
    >
    > czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
    > z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
    > ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

    Nie trzeba. Wystarczy przestawić magiczną opcję w rejestrze. Działa w
    Vista i Win7

    Jest jeszcze drugi sposób, działający również w XP, ale dostępny tylko
    na płytach, które mają > 4 porty SATA i po ustawieniu w BIOSie trybu
    AHCI umożliwiają przestawienie portów powyżej 4 w tryb IDE.

    Oba sposoby są opisane w sieci - użyj mocy (ew. Google).

    Używałem obu metod - obie działają.

    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

    Rzeczywiście nie korzysta.