  • 21. Data: 2009-02-11 18:36:59
    Temat: Re: AF z tetekcja fazy w LiveView i filmach
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > --------------------
    > Chyba coś pokręciłeś. Tam są nadal dwa te same lustra, tylko ich
    > zawieszenie i sterowanie jest trochę bardziej skomplikowane.

    Nie da rady. Rysunek jest mętny, ale klasyczne lustro ma cała
    powierzchnię odbijającą, za wyjątkiem środka, gdzie jest
    półprzezroczyste, a za nim jest mniejsze lustro, całkowicie odbijające.
    Żadnego z tych luster nie wstawisz w tor LV.

    Chyba że główne lustro będzie w całości półprzepuszczalne, wtedy tak,
    starczą 2.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 22. Data: 2009-02-11 18:38:02
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com>
    napisał w wiadomości news:4992f78a$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Może być cieżko.
    > Skończy się dSLRami z komórką - all-in-one.
    > ; )

    Niedawno jeden z kolego zastrzelil mnie tekstem, ze w sumie jak juz ma tego
    kompakta, to moglby on tez mp3 odtwarzac :)

    Thomas

  • 23. Data: 2009-02-11 19:00:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Thomas pisze:

    > Niedawno jeden z kolego zastrzelil mnie tekstem, ze w sumie jak juz ma
    > tego kompakta, to moglby on tez mp3 odtwarzac :)

    A co, kolega komórki nie ma??? :P

    Uważam, że nic w tym zdrożnego. W końcu wszystko, co potrzebne jest.
    Może następny dodatek do CHDK? Tylko głośniczek słaby, ale można jeszcze
    jedno gniazdo (microjack) dorobić :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 24. Data: 2009-02-11 19:12:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał:

> [...]
    > powierzchnię odbijającą, za wyjątkiem środka, gdzie jest
    > półprzezroczyste, a za nim jest mniejsze lustro, całkowicie odbijające.

    Jesteś pewien? Bo w/g mnie główne lustro w klasycznych lustzrankach AF jest
    całe półprzepuszczalne. Gdyby miało pólprzepuszczalny tylko srodek - miałbyś
    nierównomierną jasność obrazu na matówce. To drugie, mniejsze chyba
    faktycznie jest całkowicie odbijajace.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 25. Data: 2009-02-11 21:31:58
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:gmv7u0$r60$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > miałbyś
    > nierównomierną jasność obrazu na matówce. To drugie, mniejsze chyba

    Czasem mnie to zastanawiało, ale nie aż tak aby pytać na grupach.
    A teraz podpowiedziałeś dlaczego stare manualne lustrzanki
    mają lepszy obraz w wizjerze :)

    JD

  • 26. Data: 2009-02-11 22:20:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał:

> [...]
    > Czasem mnie to zastanawiało, ale nie aż tak aby pytać na grupach.
    > A teraz podpowiedziałeś dlaczego stare manualne lustrzanki

    Ano niestety. I projektant ma dylemat, jak grubą warstwę metalizacji dać na
    lustro. Da grubszą - to więcej światła pójdzie na matówkę, obraz w wizjerze
    będzie lepszy, ale z kolei czułość AF siądzie:-(.
    Z wielkością lustra jest niestety podobnie - da większe - to będzie 100%
    kadru w wizjerze, ale z kolei albo trzeba będzie wolniej je podnosić (czyli
    większy shutter lag) albo drgania od unoszenia lustra będą większe i na
    dodatek żywotność mechaniki może być krótsza.
    Nie ma lekko...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 27. Data: 2009-02-11 23:31:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

> [...]
    > Czy w początkach fotografii oczywistym było, żeby materiał światłoczuły
    > nawijać na szpule, zamiast wymieniać pojedyncze klisze co zdjęcie?
    > Czy zintegrowany światłomierz + jego ingerencja w ekspozycję to była taka
    > oczywistość na początku?
    > Czy może autofokus był taką oczywistością, albo elektryczny winder? A może
    > tryb zdjęć seryjnych?
    > Moim zdaniem to nam bardziej teraz brakuje pomysłów na usprawnienie
    > fotografii niż możliwości technicznych, stąd raczej przewidywalne pomysły
    > dodawania funkcjonalności występujących już w innych urządzeniach.

    O tym właśnie myślałem.
    W tej chwili jedyne pole jakie wydaje mi się być nadzieją na sensowny postęp
    to miniaturyzacja - liczę na coś malutkiego z dużą matrycą. Te zwiastuny,
    które mamy już dzisiaj są interesujące (m4/3).
    Chętnie pozbyłbym się dSLRowego grzmota, nawet kosztem pewnych kompromisów.

    adam

  • 28. Data: 2009-02-12 07:44:17
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

> [...]
    > całe półprzepuszczalne. Gdyby miało pólprzepuszczalny tylko srodek - miałbyś
    > nierównomierną jasność obrazu na matówce. To drugie, mniejsze chyba

    Chyba masz rację.

    http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS40D/Images
    /specsview01.jpg

    Jednak mechanika wydaje mi się bardzo skomplikowana - trzeba coś zrobić
    z pomocniczym lusterkiem, a gówne lustro trzeba obracać wzdłuż innej
    osi, niż przy całkowitym chowaniu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 29. Data: 2009-02-14 11:50:06
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > całe półprzepuszczalne. Gdyby miało pólprzepuszczalny tylko srodek - miałbyś
    > nierównomierną jasność obrazu na matówce. To drugie, mniejsze chyba

    Z tego rysunku wynika, że w EOS5D "dziura" jest tylko w środku:
    http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS5DMarkII/I
    mages/features/shuttermirror.jpg

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 30. Data: 2009-02-14 12:36:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "jerzy szczudlowski" <j...@j...net.pI> napisał:

    >[...]
    > Z tego rysunku wynika, że w EOS5D "dziura" jest tylko w środku:

> [...]

    Na moje oko dziura zaznaczona w środku jest w metalowym wsporniku na którym
    zamocowane jest właściwe lustro. Bez tej dziury to co pzreszło pzrez lustro
    nie miałoby szans dotzreć do pomocniczego lusterka odbijającego światło w
    kierunku czujników AF.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)