  • 11. Data: 2009-02-24 08:28:43
    Temat: Re: AF a FF/BF
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    MarekF pisze:

    Hej

    > Na czym polega ta korekta? Czy to ingerencja w mechanizm obiektywu?
    > Przestawianie soczewek?

    Poprzez menu aparatu.

    > Co to znaczy "BF/FF bolesny"?

    Strzelisz portrecik na f2.8 to sie; dowiesz, zamiast ostrego oka
    dostaniesz ucho albo nos ;)

    > Przegladajac charakterystyke np 70-300 nikora /tego tanszego, 4,5- 5,6/
    > , juz ta charakterystyka mowi, ze na koncach gorzej ostrzy. Wiec ja
    > staram sie ustawiac f przynajmniej 2 dzialki wyzej. Takze ogniskowe dla
    > tego 70-300, to od 100 do 200. Tak przynajmniej ten moj sie zachowuje
    > /na oko/.

    2 dzia?ki wie;cej na 300mm przy 70-300vr to juz. straszna ciemnica.

    > FF -BF , to mnie interesuje. Zalozmy, ze dla tego obiektywu przy
    > ogniskowej 125, przyslony 8, odleglosci ostrzenia 15m, FF to 13m, BF -
    > 17,7m. GO 4,7m. W ktorym miejscu/zakresie GO jest najwieksza ostrosc,
    > czy blizej FF, blizej BF, czy tez posrodku [13+(13 + 4,7/2)] czyli =15,3

    Dlatego AF koryguje sie; przy max otwartej przys?onie i bliskiej
    odleg?os'ci, tam gdzie jest najmniejsza GO. Z wie;kszej odleg?os'ci przy
    wie;kszej GO nie ma to juz. takiego znaczenia.

    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 12. Data: 2009-02-24 10:28:58
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    najbardziej mi się podoba to trochę ostry, jeszcze ostry itp :))