  • 1. Data: 2013-08-25 00:41:41
    Temat: AD10.7 - prostokątne otwory ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chcę na PCB zrobić otwory, tak żeby to widzieć w 3D.
    Okrągłe - wiadomo. Kwadratowe tak samo - w padzie można wybrać "square
    hole".

    Ale nieregularne , albo prostokątne ? Można to jakoś zrobić poza
    poskładaniem z kilku kwadratów i okrągłych ?

  • 2. Data: 2013-08-25 15:01:47
    Temat: Re: AD10.7 - prostokątne otwory ?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-08-25 00:41, sundayman pisze:
> [...]
    > hole".
    >
    > Ale nieregularne , albo prostokątne ? Można to jakoś zrobić poza
    > poskładaniem z kilku kwadratów i okrągłych ?

    Ale co Ty w ogóle chcesz zrobić? Normalnie to się w którejś warstwie
    mechanicznej rysuje i w opisie piszesz, że ma być frezowane, ale
    uzgodnij to z płytkarnią. Ja miałem robić trochę nieregularne otwory,
    ale ostatecznie przeszło, na razie nie muszę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2013-08-26 08:19:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-08-25 15:01, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > uzgodnij to z płytkarnią. Ja miałem robić trochę nieregularne otwory,
    > ale ostatecznie przeszło, na razie nie muszę.

    Jeżeli chodzi o widok 3D, to nie wiem jak w AD10, ale w 9 jeżeli masz
    zdefiniowany kontur płytki, to jest również opcja Define Board Cutout
    (obsługuje się go tak samo jak kontur).

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2013-08-26 23:29:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jeżeli chodzi o widok 3D, to nie wiem jak w AD10, ale w 9 jeżeli masz
    > zdefiniowany kontur płytki, to jest również opcja Define Board Cutout
    > (obsługuje się go tak samo jak kontur).

    aaa, no faktycznie. Tyle, że trzeba toto narysować, i nie da się
    wykorzystać w tym celu już narysowanych elementów np. w postaci łuku.
    Czyli to się nadaje do wszelkich otworów złożonych z linii prostych.
    Szkoda, że nie można tego robić jak z obrysem - czyli "define from
    selected objects".

    No ale to już jest jakiś postęp. Dzięki serdeczne.