  • 1. Data: 2013-08-24 11:31:37
    Temat: Odpowiedni dobór dławika dla lm2576
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak czytam pdf dla tej przetwornicy i nie rozumiem sposobu doboru
    indukcyjności L opisanego na końcu dokumentu. Z wykresow Vin i Imax
    (wersja 5V) można dobrać L, np. dla Vin 12V i Imax 0.4A wychodzi L ok
    470uH. Ale przy tym samym Vin ale Imax=3A L wychodzi 100uH. Jeśli
    przetwornica pracuje ciągle z jednakowym obciążeniem to dobór z
    wykresu jest jasny (wykresy są dla "continous mode operation"),
    natomiast jak dobrać L gdy przetwornica ma pracowac że zmiennym
    obciążeniem np. 70% czasu 0.2A a pozostały czas 2A? L dobrać dla 0.2A
    czy wybrać jakąś wartość pośrednią?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-08-24 13:51:15
    Temat: Re: Odpowiedni dobór dławika dla lm2576
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 11:31:37 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > natomiast jak dobrać L gdy przetwornica ma pracowac że zmiennym
    > obciążeniem np. 70% czasu 0.2A a pozostały czas 2A? L dobrać dla 0.2A

    To jest uklad ze stala czestotliwoscia, mocno zmiennym wspolczynnikiem
    wypelnienia i ogranicznikiem pradowym.

    Jesli indukcyjnosc bedzie za mala, to prad bedzie szybko narastal,
    dosiegnie ogranicznika, wylaczy sie ... i duzego pradu sredniego nie
    osiagniesz. Ale to ograniczenie na minimalna indukcyjnosc w zaleznosci
    od nadwyzki napiecia.
    Jednoczesnie przy malym obciazeniu uklad bedzie pracowal z malym
    wypelnieniem, generujac niepotrzebnie duze piki pradu i tetnienia.

    Jesli bedzie za duza, to w jednym cyklu prad narosnie do ograniczonej
    wartosci, i dopiero w nastepnych uzyska potrzebna wartosc, pracujac w
    CCM. Nie ma w tym nic zlego, ale niepotrzebnie duza cewka sie robi, no
    i przy naglym wzroscie obciazenia dopasowanie zajmuje kilka cykli -
    ale kondensator wyjsciowy powinien sobie z tym poradzic.

    Wiec sugerowalbym cos posredniego, jesli nie ma przeciwwskazan.

    J.

  • 3. Data: 2013-08-25 15:11:42
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-08-24 11:31, Marek pisze:
> [...]
    > dobrać L gdy przetwornica ma pracowac że zmiennym obciążeniem np. 70%
    > czasu 0.2A a pozostały czas 2A? L dobrać dla 0.2A czy wybrać jakąś

    A jakie informacje masz w opisie?
    Dla ułatwienia: mam LM2672, prąd obciążenia od kilkudziesięciu do ponad
    500mA (w czasie pracy względnie stabilny, ale uruchamiam dokładając
    kolejne klocki). Napięcie praktycznie się nie zmienia, a dławik dobrany
    był na max prąd.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2013-08-25 15:23:51
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > dobrać L gdy przetwornica ma pracowac że zmiennym obciążeniem np. 70%
    > czasu 0.2A a pozostały czas 2A? L dobrać dla 0.2A czy wybrać jakąś

    Czegos chyba nie doczytałes dokladnie opisuje to tabelka
    na stronie 15.