    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: AC - oplaca sie?
    Date: Thu, 26 May 2011 01:00:45 +0200

    W dniu 2011-05-25 23:00, Dysiek pisze:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam sie czy wykupic sobie AC. Nie chcialbym ladowac za duzo kasy, bo
    > to nie ma sensu przy wartosci mojego auta i jedyna oferta cenowo w miare
    > jest Liberty. Ich propozycja to AC+OC za 1100 zl dla Civica z 2004 roku.
    > Warunki jakie przedstawiaja to:
    >
    > - udzial wlasny 500 zl
    > - franszyzna 200 zl
    > - amortyzacja 45%
    > - zamienniki zamiast oryginalnych czesci
    >
    > Samo OC kosztuje 350 zl. Oplaca sie doplacac prawie 800 zl?

    Jeżeli np. nie obawiasz się stłuczki z Twojej winy, to nie.

    Bo np. rozwalisz auto i będziesz miał do wymiany: Błotnik, maskę,
    reflektor, zderzak.

    Załóżmy, że ceny oryginałów to:
    Błotnik 700 zł
    Maska 1000 zł
    Reflektor 700 zł
    Zderzak 400 zł

    Zamienniki:
    Błotnik 400 zł
    Maska 700 zł
    Reflektor 300 zł
    Zderzak 200 zł

    Wycena podzespołów ori: 700 + 1000 + 700 + 400 = 2800 zł - amortyzacja
    45% = 1540 zł - udział własny 500 zł = 1040 zł.

    Koszt zamienników: 400 + 700 + 300 + 200 = 1600 zł.

    1300 zł dopłacasz do interesu zakładając, że rozwalisz auto (powyższe
    podzespoły :) ) raz na rok. Po dwóch latach masz naprawę gratis i
    wychodzisz na zero. Po trzech latach jesteś stratny 800 zł. Po czterech
    latach 1600 zł.

    Fajny przykład? :)

    Jeszcze nasuwa się pytanie, co to jest zamiennik według ubezpieczalni.
    Miejmy nadzieję, że nie chińszczyzna, której nie da się spasować do
    samochodu.