  • 31. Data: 2010-12-18 12:08:32
    Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 17 Gru, 14:01, kakmar <k...@g...com> wrote:
    > Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
    > media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

    slabo patrzysz. zajrzyj na strone motocykla, AFAIR sa chyba nwet 2

    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 32. Data: 2010-12-18 13:41:49
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Fri, 17 Dec 2010 13:01:03 +0000 (UTC), *kakmar* napisał(a):

    > Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
    > media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.

    Jakiś czas temu w jednym z naszych rodzimych pism o moto był dosyć
    rozbudowany test aktualnie stosowanych rozwiązań w tym względzie.

    Sebastian S.
    FZS 600

  • 33. Data: 2010-12-18 14:17:14
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości

    > W puszce rozumiem?

    tajest.

    > Ja mam zrobiony pzelacznik pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow. Nie w
    > kazdym aucie sie da (komputer czuwa), ale u mnie dziala ok.

    no wlasnie nie wiem, jak bedzie u mnie.

    > Mam problem kolo domu - piach, zwir etc. +wertepy i komputer sie
    > kompletnie gubi. Drugie miejsce to kostka brukowa pod robota - wertepy i
    > jak popada deszcz to tez ABS calkowicie odpuszcza hamowanie.

    u mnie w takich warunkach daje rade. tragedia jest jak jest totalnie slisko
    zima - heblujac na pluga stane ze 2 razy szybciej.

    Alex.

  • 34. Data: 2010-12-18 14:51:35
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: a...@h...pl

    Kuczu <q...@g...com> writes:

    > Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie
    > Yeti. Siedzial i chlal wina z Elvisem.

    niemożliwe! przecież Elvis wrócił na swoją planetę!
    --
    =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

  • 35. Data: 2010-12-18 17:03:00
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Oczywiscie za prawda ! A moj kumpel widzial wczoraj w knajpie Yeti.
    > Siedzial i chlal wina z Elvisem.

    Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?

  • 36. Data: 2010-12-18 19:16:20
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    On 2010-12-18 00:40, AZ wrote:

    > Żeby Cię kiedyś to zaufanie do ABS na motocyklu nie zgubiło (w
    > samochodzie mniejsze szanse), bo jeszcze pomyśliśz, że zawsze, w
    > każdym złożenie i wszędzie na każdej nawierzchni możesz sobie wciskać
    > klamkę do woli...

    ABS nie zastąpi myślenia.. trzeba też być świadomym jego działania.. ale
    zapewniam Cię, że z ABSem zdecydowanie zdrowiej..
    Miałem moto bez i mam z.. TO działa :-)
    klasyczny przypadek lekko za szybko leciałem i delikatnie skręcony przód
    wyjazd gościa z boku i pomimo tego że widziałem go lekko dotknąłem klami
    i gleba bo parę centymetrów wcześniej asfalt suchy jak pieprz,a tu
    odrobina szlamu na drodze, w podobnej sytuacji z ABSem spokojnie
    hamowałem to tylko lekko dupa pojechała do góry jak ponownie wpadłem na
    dobrą nawierzchnię.. cóż aprilką można zrobić stoppie z ABSem :-D

    --
    jeDrASS

  • 37. Data: 2010-12-18 19:45:46
    Od: "FanTomas" <f...@p...onet.pl>

    > Czy ABS skraca drogę hamowania? JASNE, ŻE TAK! Dlaczego? Bo prawie żaden
    > kierowca nie potrafi ot tak zahamować na granicy przyczepności. Każda
    > nawierzchnia, każde warunki pogodowe - zmieniają tę granicę. Do tego
    > dochodzi stres - bo hamowania awaryjnego nie robi się bez powodu. Co
    > więcej - ABS kontroluje każde koło niezależnie - a tego nie da się zrobić
    > "ręcznie". W ostateczności - 99% kierowców zahamuje gorzej od ABSu. Pod
    > jednym warunkiem - że umieją tego ABSu używać. Jak? -Cisnąć pedał na
    > maksa.

    nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs
    działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada w
    zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła na
    chwilkę równiez NIE chamuja.
    ABS zawsze wydłuza droge hamowania. Dla majsterkowiczów chcacych sobie
    wyłaczac ABS: panowie wystarczy zrobic odejscie z jednego czujnika do kabiny
    i tam zwyczajny wyłacznik. to działa. komputer absu kiedy widzi jeden
    czujnik zepsuty od razu wyłacza działanie całego układu i auto jezdzi z
    klasycznym układem bez abs-u.to taka symulacja awarii jednego czujnika.
    pozdro

  • 38. Data: 2010-12-18 21:02:46
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "FanTomas" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła

    Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w
    przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne
    przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo. Czesto w puszkach wystepuje
    jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez
    zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol.

    Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo
    stycznosci i sie nie wypowiem), ale:
    - Renault
    - Peugeot
    - Toyota
    - Mitsubishi

    Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS
    dziala na kazde kolo z osobna.

    AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach
    produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 39. Data: 2010-12-18 22:29:54
    Od: Glub <g...@g...com>

    "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> wrote:
    > Siemka
    > Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
    > zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
    > przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
    > Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.

    Jo tyz skuters, swt400 z cabsem.
    Test na piachu ok.
    Potem sie test sam wykonał: hamowalem na asfalcie posypanym piachem nie
    wiedzac o tym.
    Jak widac jeszcze zyje:)

    A tamten dzwon to z zupelnie innego powodu:)
    --
    Glub

  • 40. Data: 2010-12-18 22:32:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 18 Gru, 18:03, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Rozumiem, że się nie zgadzasz z badaniami urzędników. Masz jakieś wsparcie?

    Się uśmiałem... Czy Ty naprawdę uważasz, że urzędnicy coś badają? Nie
    wspominając o tym czy w ogóle myślą...

    --
    Artur
    ZZR 1200