  • 51. Data: 2010-12-20 17:15:19
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "kakmar"
    No ja też, z ABS, bo w TV to widziałem na relacji z MotoGP gdy pokazują z
    wyświetlaniem kawałka telemetrii. Tyle że oni bez ABS.

    I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???

    Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
    podnozkach :)
    Ii?

    Podpytaj AZ'a :) on Ci wyjasni co to kaczuszki - ba byc moze udokumentuje to
    fotkami :)

    ***Eeee no skąd, przecież _fachowcy_ tak właśnie polecają stosować ABS,
    hamulec do końca i skręcamy. Znaczy omijamy przeszkodę. Nie zdarzyło Ci się
    widzieć/być na takim szkoleniu?

    Bylem ale abs'u nie dowiezli...puszka to inna para kaloszy...

    *** A nie wiedziałem tego, wszystkie znane mi testy/prezentacje są na
    prostej ze zmianą nawierzchni i wypadły zajebiście, tyle że jakoś odrobinę
    nienaturalnie.

    Bo zwykle sa to testy oplacane przez producenta :)
    Byla niedawno prezentacja tego C-ABS'u i rzeczywiscie na prostej mokrej
    drodze ladnie hamowal.

    *** Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I. Cóż, nie każdy
    jest doskonały ;) Ale nie przejmuj się, ostatni raz w tym roku wyjebałem się
    na Piaggio liberty 200, więc na Hondzie też by się pewnie udało.

    Mi siem jeszcze nie udalo glebnac na Malagutku - ale pracuje nad tym :) n.p.
    objazd korka po odcinku robot drogowych - okazalo sie ze droga byla swiezo
    spryskana jakims dziadostwem typu lepik i juz po chwili zamiast opon mialem
    balony z kamyczkow i piasku :) Hamowanie i przyspieszanie na czym takim
    dopiero daje adrenaline :)

    Tytus z fabryki

  • 52. Data: 2010-12-20 17:17:03
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 18:05:56 +0100 osobnik zwany Kuczu
    wystukał:

    harleja ;)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 53. Data: 2010-12-20 18:30:19
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 17:17:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > harleja ;)

    I wykupimy Ci rundę po Nurburgringu:
    http://alanmeasles.posterous.com/?page=3
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 54. Data: 2010-12-21 10:30:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu <q...@g...com> said:

    > Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
    > z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

    Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
    raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.

    de Fresz

  • 55. Data: 2010-12-21 11:21:44
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 20.12.2010 Tytus z fabryki <t...@g...pl> napisał/a:
    > Siemka
    > *** "kakmar"
    >
    > I co - tam w tym GP skladaja sie w winkle na zahamowanym przodzie???

    Tak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest?
    Nie podejmuję się rozwijać dyskusji o semantyce "zahamowanego przodu".
    Ale jeśli chodzi Ci o to, czy dopiero po puszczeniu klamki zaczynają się
    składać, czy składają się nadal hamując. To zdecydowanie to drugie.

    Stąd też 2 przykład. Oczekuję że taki zajebisty ABS, przejmie od kierownika
    problem dozowania hamulca w czasie składania się w zakręt. I oczywiście zrobi
    to lepiej, niż marnie wyćwiczony amator po ~500h na palcu/lotnisku/torze
    kartingowym. Będzie też odporny na błędy które zdarzają się nawet zawodnikom.
    Jak np. składanie na białej linii z wciśniętym hamulcem.
    Tak samo w sytuacji z 1 przykładu, jedzie amator po zakręcie,
    a tu nagle pielgrzymka/ssak leśny/pożar na środku drogi. W tak niezwykle
    zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się
    zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.

    Może to dziwne, ale właśnie tego oczekuję od motocyklowego ABS. A jeśli nie
    zadziała, no cóż za parę lat pojawi się kolejna wersja. Pokaz hamowania na
    prostej nie robi na mnie niestety żadnego wrażenia.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 56. Data: 2010-12-21 11:25:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, kakmar <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > zaskakującej sytuacji, kierownik wciska panicznie hamulec i zamiast się
    > zwyczajnie wyjebać, spokojnie hamuje. Dzięki najnowszemu zajebistemu ABS.

    Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
    moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
    hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
    wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 57. Data: 2010-12-21 11:46:21
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Michał V-R" AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza
    sprzegla :-)

    Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

    Tytus z fabryki
    P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...

  • 58. Data: 2010-12-21 11:48:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Tytus z fabryki <t...@g...pl> wrote:

    > ***"Micha? V-R" AZ, to ci wyjasni, ze niepotrzebnie zmienil lozysko kosza
    > sprzegla :-)
    >
    > Ooo to siem mnie jeszcze nie pochwalil - cos innego sie rozpadlo???

    O to chodzi ze nic, zostawie sobie je i wymienie po tych 250kkm.
    > P.S. Ale kaczuszki tez ladnie robi...
    Wlasnie. Gdzie sa te Twoje fotki z ND to bym koledze pokazal, temu ktory
    nie wie co to kaczuszka.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 59. Data: 2010-12-21 11:53:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:

> [...]
    > hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
    > wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

    Tyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazję się przejechać nie widziałem
    nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakręcie, w razie potrzeby
    zatrzymania/zmniejszenia prędkości, przejedź na najbliższy prosty odcinek i tam
    zahamuj.

    Niedopatrzenie? Bo są nawet takie o tym w co się ubrać.

    Nie neguję zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżą nie tylko prosto.

    Wiem że "szkolenie bezpieczne" zakłada hamowanie przed zakrętem do odpowiedniej
    prędkości, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeśli wydarzy się coś
    zaskakującego.

    Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do
    końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
    potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.

    To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 60. Data: 2010-12-21 12:01:25
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "kakmar"
    Tak ciągle hamując składają się w zakręty, a to coś dziwnego jest?

    Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.
    Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu. A tzw
    przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped
    moze tez skutkowac slizgiem przodu :).
    Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo
    trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja
    naped juz w zakrecie. A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle
    konczy :).

[...]

    Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.
    Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z
    myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja

    Tytus z fabryki