  • 1. Data: 2017-10-26 08:45:50
    Temat: A20 zamknieta w obu kierunkach od piatku
    Od: p...@g...com

    kolejny sukces niemieckich drogowcow :-)
    http://www.n-tv.de/panorama/Weiterer-A20-Abschnitt-i
    st-ab-Freitag-gesperrt-article20102343.html

  • 2. Data: 2017-10-26 10:42:59
    Temat: Re: A20 zamknieta w obu kierunkach od piatku
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-26 o 08:45, p...@g...com pisze:
    > kolejny sukces niemieckich drogowcow :-)
    > http://www.n-tv.de/panorama/Weiterer-A20-Abschnitt-i
    st-ab-Freitag-gesperrt-article20102343.html

    Strabag budował? :-)
    T.

  • 3. Data: 2017-10-26 11:16:10
    Od: p...@g...com

    --Strabag budował? :-)

    https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/extra_3/extra
    4147.html
    beton zamiast asfaltu
    http://www.spiegel.de/auto/aktuell/zaeher-verkehr-au
    f-a-20-dutzende-autos-blieben-im-asphalt-kleben-a-37
    4812.html
    kolejna fuszerka
    I niespodzianka :-)
    http://www.strabag-wasserbau.com/databases/internet/
    _public/content.nsf/web/DE-MOEBIUSBAU.COM-GROSSPROJE
    KTE-ERDBAU-Neubau%20BAB%20A20

    A20 to VDE 10 czyli sztandarowa inwestycja zjednoczeniowa a tam gdzie do biznesu
    miesza sie polityka na bank ktos kreci lody :-)

    https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsprojekte_Deuts
    che_Einheit

  • 4. Data: 2017-10-26 12:52:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    st-ab-Freitag-gesperrt-article20102343.html

    >Strabag budował? :-)

    Sprawdzic czy nie Polacy :-)

    No ale o co chodzi - tak narzekaliscie, ze polskie autostrady drozsze
    niz niemieckie i widzicie jak to sie konczy :-P

    J.

  • 5. Data: 2017-10-26 14:10:59
    Od: p...@g...com

    --Sprawdzic czy nie Polacy :-)

    no bez jaj a opera w Hamburgu i lotnisko w Berlinie to tez nasi ? pare dni temu
    widzialem jak klada asfalt na A261 w lejacym deszczu chlopaki po prostu inwestuja w
    swoje miejsca pracy :-)

    --No ale o co chodzi - tak narzekaliscie, ze polskie autostrady drozsze niz
    niemieckie i widzicie jak to sie konczy :-P

    niemieckie (poki co) sa darmowe ale za budowe zaplacil podatnik wiec ktos zostal
    wydymany

  • 6. Data: 2017-10-26 14:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >--Sprawdzic czy nie Polacy :-)

    >no bez jaj a opera w Hamburgu i lotnisko w Berlinie to tez nasi ?

    Wygrywa najtansza firma w przetargu, potem zatrudnia najtanszego
    dostepnego podwykonawce, a on zatrudnia najtanszych robotnikow :-)

    >pare dni temu widzialem jak klada asfalt na A261 w lejacym deszczu
    >chlopaki po prostu inwestuja w swoje miejsca pracy :-)

    Albo termin goni :-)

> [...]
    >drozsze niz niemieckie i widzicie jak to sie konczy :-P
    >niemieckie (poki co) sa darmowe ale za budowe zaplacil podatnik wiec

    No ale porzadne autostrady musza kosztowac, a jak sie robi za tanio,
    to widac jak sie konczy :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-10-26 15:05:16
    Od: p...@g...com

    --No ale porzadne autostrady musza kosztowac, a jak sie robi za tanio, to widac jak
    sie konczy :-)

    ale tanio nie bylo:

    http://www.kompendium-a20.de/15-kosten-strecke.html
    3,2 miliarda euro to juz troche jest

    26,8 Millionen Euro pro Kilometer Autobahn co jest wartoscia ponad 3-krotnie wyzsza
    niz srednia

    http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/755251,ile-ko
    sztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech
    -i-czechach,id,t.html

  • 8. Data: 2017-10-26 15:36:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--Strabag budował? :-)
    >https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/extra_3/extr
    a4147.html
    >beton zamiast asfaltu

    Hm, mnie to na asfalt wyglada

> [...]
    >I niespodzianka :-)
    >http://www.strabag-wasserbau.com/databases/internet
    /_public/content.nsf/web/DE-MOEBIUSBAU.COM-GROSSPROJ

    Fotki z budowy tego odcinka ?

    >A20 to VDE 10 czyli sztandarowa inwestycja zjednoczeniowa a tam gdzie
    >do biznesu miesza sie polityka na bank ktos kreci lody :-)
    >https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsprojekte_Deut
    sche_Einheit

    Hm, co jak co, ale Niemcy robia autostrady "normalnie", nie trzeba im
    tam polityki mieszac ... tylko oczywiscie politycy decyduja gdzie i
    ile tych autostrad zrobic.
    Ba - oni co roku robia wiecej nowych km autostrad niz my - mimo, ze
    oni austrady juz maja :-)

    Pierwszy raz im przyszlo autostrade na bagnie zrobic ?
    Czy byl polityczny nacisk, zeby to zrobic szybko i tanio ?

    12 lat jednak wytrzymala ... moze to w sumie tansze niz porzadny most
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-10-26 15:52:00
    Od: p...@g...com

    --12 lat jednak wytrzymala ... moze to w sumie tansze niz porzadny most :-)

    teraz wybula na most i taniej nie bedzie

  • 10. Data: 2017-10-26 16:52:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--12 lat jednak wytrzymala ... moze to w sumie tansze niz porzadny
    >most :-)
    >teraz wybula na most i taniej nie bedzie

    A uwzgledniles odsetki teraz i dawniej ?
    Teraz wyjatkowo niskie.

    Poza tym taki most tez ma swoja zywotnosc.

    A na to wszystko mi sie norweskie tunele nakladaja ... oni je jakos
    zadziwiajaco tanio robia, moze nie ma co mostow stawiac, tylko trzeba
    pod bagnem :-)

    J.