  • 11. Data: 2017-10-26 17:38:12
    Temat: Re: A20 zamknieta w obu kierunkach od piatku
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-10-26 o 11:16, p...@g...com pisze:
    > --Strabag budował? :-)
    >
    > https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/extra_3/extra
    4147.html
    > beton zamiast asfaltu
    > http://www.spiegel.de/auto/aktuell/zaeher-verkehr-au
    f-a-20-dutzende-autos-blieben-im-asphalt-kleben-a-37
    4812.html
    > kolejna fuszerka
    > I niespodzianka :-)
    > http://www.strabag-wasserbau.com/databases/internet/
    _public/content.nsf/web/DE-MOEBIUSBAU.COM-GROSSPROJE
    KTE-ERDBAU-Neubau%20BAB%20A20

    > A20 to VDE 10 czyli sztandarowa inwestycja zjednoczeniowa a tam gdzie do biznesu
    miesza sie polityka na bank ktos kreci lody :-)

    > https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsprojekte_Deuts
    che_Einheit

    Ja sobie żartuję, a Ty mi tu z tym Strabagiem wyjeżdżasz... :-)
    To generalnie Rosyjska firma. Za grosz nie mam zaufania do ich
    budowlańców, co zostało potwierdzone przez mojego teścia, który tam 5
    lat współpracował z firmami budowlanymi... Anegdot opowiadał co
    niemiara, choc to było raczej tragiczne niż śmieszne...
    T.

  • 12. Data: 2017-10-26 19:34:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--No ale porzadne autostrady musza kosztowac, a jak sie robi za
    >tanio, to widac jak sie konczy :-)

    >ale tanio nie bylo:
    >http://www.kompendium-a20.de/15-kosten-strecke.html
    >3,2 miliarda euro to juz troche jest
    >26,8 Millionen Euro pro Kilometer Autobahn co jest wartoscia ponad
    >3-krotnie wyzsza niz srednia

    Tylko ze to po doliczeniu jakis tajemniczych kosztow "calkowitych".

    A jak rozumiem tak w miare bezposrednio kosztowalo 1.1 do 1.35 mld
    euro.

    Za ile kilometrow ?

    I co oni tam pisza o Westerstede ?
    Tam przeciez jeszcze A20 nie ma (w/g googla), wiec to koszty
    planowane, rzeczywiste, czy co ?

    J.

  • 13. Data: 2017-10-27 08:57:19
    Od: p...@g...com

    --A jak rozumiem tak w miare bezposrednio kosztowalo 1.1 do 1.35 mld euro.

    Am 7. Dezember 2005 eröffnete Bundeskanzlerin Angela Merkel nach 14 Jahren Planungen
    und Bau die letzten Teilstücke bei Tribsees und Greifswald in Mecklenburg-Vorpommern.
    Die Baukosten betrugen insgesamt 1,9 Milliarden Euro.

    --I co oni tam pisza o Westerstede ? Tam przeciez jeszcze A20 nie ma (w/g googla),
    wiec to koszty planowane, rzeczywiste, czy co ?

    planowane wersja 1 teraz bedzie jeszcze drozej :-)

    https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_20

    I proponowane objazdy:

    https://www.ndr.de/nachrichten/mecklenburg-vorpommer
    n/A-20-bei-Tribsees-von-heute-Morgen-an-gesperrt,aut
    obahn2058.html

  • 14. Data: 2017-10-27 11:44:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Jahren Planungen und Bau die letzten Teilstücke bei Tribsees und
    >Greifswald in Mecklenburg->Vorpommern. Die Baukosten betrugen

    I ile wtedy bylo kilometrow ?

    Bo obecnie od Bad Seegeberg do polaczenia z A11 "pod Szczecinem"
    google pokazuje 343 km.

> [...]
    >(w/g googla), wiec to koszty planowane, rzeczywiste, czy co ?
    >planowane wersja 1 teraz bedzie jeszcze drozej :-)

    Suma km z tabelki bez dwoch ostatnich pozycji, czyli z lat 1997-2005,
    to 321.8
    to raptem 5.9mln eur/km - taniocha :-)

    Ten planowany bedzie 13mln/km - wot inflacja ... albo juz nie
    zamierzaja ciac kosztow :-)

    Ile tam jest tego bagna ?
    kilkaset metrow ?
    Moze nie ma co rewelacji szukac - chcieli tanio, opracowali nowa
    technologie, rewolucyjna, ale tylko na kawalku.
    Nie sprawdzila sie, taka zla nie byla, skoro wytrzymala ok 15 lat ...
    no coz, kto nie ryzykuje, ten nie ma sukcesow :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-10-28 00:25:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-26 o 14:10, p...@g...com pisze:
    > --Sprawdzic czy nie Polacy :-)
    >
    > no bez jaj a opera w Hamburgu i lotnisko w Berlinie to tez nasi ? pare dni temu
    widzialem jak klada asfalt na A261 w lejacym deszczu chlopaki po prostu inwestuja w
    swoje miejsca pracy :-)

    > --No ale o co chodzi - tak narzekaliscie, ze polskie autostrady drozsze niz
    niemieckie i widzicie jak to sie konczy :-P

    > niemieckie (poki co) sa darmowe ale za budowe zaplacil podatnik wiec ktos zostal
    wydymany

    Opłata jest w cenie paliwa. Ponadto ciężarowe płacą niemiecki
    odpowiednik viatoll.

  • 16. Data: 2017-10-28 00:28:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-27 o 11:44, J.F. pisze:
> [...]
    > pokazuje 343 km.

    > Suma km z tabelki bez dwoch ostatnich pozycji, czyli z lat 1997-2005, to

    Oni tam budują na nowym śladzie, czy na śladzie wcześniejszej drogi?
    Bo u nas autostrady w znacznej mierze na nowym śladzie. A wtedy dochodzą
    koszty wykupu terenu.

  • 17. Data: 2017-10-28 03:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Oct 2017 00:28:18 +0200, Poldek napisał(a):

    > Oni tam budują na nowym śladzie, czy na śladzie wcześniejszej drogi?
    > Bo u nas autostrady w znacznej mierze na nowym śladzie. A wtedy dochodzą
    > koszty wykupu terenu.

    Ta to chyba w nowym sladzie ... ale ze w duzej czesci przez DDR, to
    kosztow wykupu gruntow od PGR nie bylo :-)

    J.