  • 211. Data: 2009-07-27 12:08:21
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 13:18:38 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Widać inni nie są aż takim szczęściarzami...

    No jak ktoś nie ma nic innego niż konfigurować, konfigurować,
    konfigurować...

    > I znów to bohaterskie rozwiązywanie problemów, które gdzie indziej po
    > prostu nie występują.

    Cena popularności.

    > Wyciąłeś jeszcze parę Linuchów. Zresztą to rozdzielenie Roota i Admina
    > ma głęboki sens i w praktyce sprawdza się bardzo dobrze. BTW - są
    > dystrybucje Linucha, które wogóle nie mają Roota.

    Linuxów, nie linuchów, to raz. Dwa, rozdzielenie ma sens, ale w praktyce
    poza OSX w unices się go nie stosuje. Dystrybucji Linuxa bez roota nie ma -
    pewnie masz na myśli ubuntu i pochodne, ale tam root jest, tylko ma losowe
    hasło i jest zablokowane logowanie na niego w powłoce graficznej. Ale jak
    komuś wola, to włączy bez problemu i nielosowe hasło i logowanie w GUI.

    > Powtarzasz bzdurę rozpowszechnianą przez Małego Miętkiego. Wirusy na
    > Windę są, bo jest to dziurawy system i łatwo jest tworzyć

    Piszesz tak, jakby inne systemy dziur nie miały - i to jest dopiero bzdura.

    >, nie ma
    > żadnych innych mitycznych przyczyn związanych z popularnością. Iluż to
    > młodych, dzielnych, przyszczatych "hakerów" oddałoby wszystko za te 5
    > minut sławy zdobytej na napisaniu pierwszego wirusa rozsiewającego
    > plagę na Maki czy inne *NIXy?

    Jaka sława? Kto by wiedział o tym poza paroma administratorami? Sława
    wymaga publiczności.

    > A utarcie nosa tysiącom bezczelnych
    > makjuzerów, tak złośliwie nabijających się z windziarzy - bezcenne.

    Co kto lubi.

    > Nie
    > wspominając o policzalnej wdzięczności od Symanteca czy innych firm od
    > antywirów, które zbiłyby na tym krocie.

    Krocie na zabezpieczaniu produktu o ułamowym udziale w stosunku do Windows?

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 212. Data: 2009-07-27 12:21:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-26 15:19:05 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Rozejrzyj się po narzędziach ery przedkomputerowej. Zdziwisz się, ale
    > większości nie obsługuje się jednym palcem.

    Dawaj konkrety, bo na razie zbieżność jest tak luźna, jak pomiędzy
    piciem w Szczawnicy a szczaniem w piwnicy. Hint: narzędzia i natura?

    > Była jednym z elementów o które się procesowano.

    No. Jednym z blisko 200 elementów. W pozwie traktowanych jako _całość_
    sposobu organizacji komunikacji człowieka z komputerem. I Jejpl
    przerżnął głównie dlatego, że wcześniej udzielił Billowi licencji do
    Windy 1, ale nie przypuszczali jak daleko posunie się ten młody,
    niezwykle kreatywny człowiek przy rżnię... tfu! inspirowaniu się w
    kolejnych wersjach. Tak więc zdziebko przybredzasz.

    > Tak jak nie ma ludzi niezastąpionych, tak i nie ma firm komputerowych
    > niezastąpionych. Nie Apple to kto inny by tych pomysłów użył.

    Może tak, może nie. Choć niemal pewnym można być tego, że raczej nie
    byłby to Bill. Faktem jest, że to Apple po raz pierwszy wypuściło GUI w
    komercyjnym produkcie o zasięgu masowym. Oni luźną prototypową ideę
    przerobili na realny, działający produkt, z dziesiątkami własnych
    rozwiązań, z których niektóre do dzisiaj stanowią kanon prawie
    wszystkich powłok graficznych. I do dzisiaj MS jakoś nie może
    się oprzeć pokusie kopiowania pomysłów od Jejpla.

    de Fresz

  • 213. Data: 2009-07-27 12:28:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 14:21:33 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Dawaj konkrety, bo na razie zbieżność jest tak luźna, jak pomiędzy
    > piciem w Szczawnicy a szczaniem w piwnicy. Hint: narzędzia i natura?

    Rozejrzyj się. Hint: natura dała ci dziesięć palców u rąk.

> [...]
    > niezwykle kreatywny człowiek przy rżnię... tfu! inspirowaniu się w
    > kolejnych wersjach. Tak więc zdziebko przybredzasz.

    Niech ci będzie. Apple mogło zerżnąć od Xeroxa, Microsoft nie, bo Apple
    było pierwsze. A Kali się śmieje do rozpuku...

    > Może tak, może nie. Choć niemal pewnym można być tego, że raczej nie
    > byłby to Bill.

    Ale to akurat nie robi różnicy. Gdyby nie było Einsteina teorię względności
    wymyśliłby ktoś inny.

    > Faktem jest, że to Apple po raz pierwszy wypuściło GUI w
    > komercyjnym produkcie o zasięgu masowym.

    A Henry Ford po raz pierwszy wypuścił silnikowy pojazd kołowy o charakterze
    masowym.

> [...]
    > wszystkich powłok graficznych. I do dzisiaj MS jakoś nie może
    > się oprzeć pokusie kopiowania pomysłów od Jejpla.

    No paczpan, dokładnie jak Ford zrobił z samochodami. Ciekawe, że Ford
    jednak nie próbował opatentować koła.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 214. Data: 2009-07-27 12:32:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-26 14:59:40 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Dla mnie każde urządzenie w pierwszej kolejności traktujące własne
    > interesy, a w drugiej konsumenta jest spalone na wstępie. Zawsze gdy
    > mogę wybieram systemy otwarte, pozbawione upierdliwych zabezpieczeń i
    > udokumentowane. I nie ma to nic wspólnego z piractwem.

    Nie ma "systemu" idealnego - czy to jeśli mówimy o aparatach, czy
    komórkach, czy komputerach. Zawsze jest kwestia stosunku wad do zalet,
    zawsze jest subiektywność w ocenianiu poszczególnych cech jako wada lub
    zaleta. Jak dla mnie iP ma znacznie więcej zalet użytkowych niż Symbian
    czy WM (BTW żaden z tych systemów nie jest "otwarty"), ma też
    oczywiście wady, które w mojej ocenie nie są dyskwalifikujące. Jak na
    razie uważam go za najlepszego smartfona, jakiego miałem (a miałem
    kilka).
    Ale ponieważ jego wpływ na rynek jest niebagatelny i mocno zastymulował
    rozwój interfejsów komórek i pośrednio możliwości (które to dotychczas
    były największymi wadami smartfonów), nie wykluczam że za jakiś czas
    ktoś inny zrobi coś jeszcze lepszego, łączącego jego zalety z tymi z
    innych systemów i wtedy chętnie zmienię.

    de Fresz

  • 215. Data: 2009-07-27 12:36:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-26 14:46:51 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Masz rację. Zdaje ci się.

    Widać nie tylko mi, skoro niby da się to zrobić lepiej i wygodniej, a
    ci durni ajtiaje dalej kopią w tych rejestrach, zamiast używać jakichś
    lepszych metod.

    > Czyściłem sobie aplikacje które uruchamiały się razem z systemem. Użycie
    > rejestru było szybsze niż przeklikiwanie się przez każdą i zaznaczanie żeby
    > się nie uruchamiała przy starcie i wygodniejsze niż korzystanie z msconfig.
    >
    > Nie musiałem tego robić w ten sposób, tak było mi po prostu wygodniej.

    Brzmi strasznie. Aż mnie ciarki przeszły po plecach. Nawet trochę
    żałuję, że nigdy nie musiałem się grzebać w żadnych rejestrach, etc,
    czy czymś tam. To musi być takie emocjonujące...

    > No na takie doprecyzowanie to mogę odpowiedzieć równie precyzyjnie, że
    > używam adekwatnych metod naprawy.

    Niech zgadnę - zajmujących 5 minut i wymagających 7 kliknięć? Powinni
    Ci za to jakiegoś Nobla z Redmont przyznać, bo jeszcze w życiu nie
    widziałem tak sprawnego admina od Wind. Moja matka ma talent do psucia
    Windy (na różne sposoby) i za każdym razem różnoracy spece spędzali nad
    jej kompem po ładnych parę godzin. Jak wcześniej używała Maka, to nie
    udało jej się go nawet popsuć, ale to pewnie przypadek.

    > Na czuja, znaczy się?

    Nie, empirycznie.

    > SOA#1

    Czyli problem nie istnieje, mimo że całkiem popularny? Se ludzie go
    sami wymyślili? A może jednak do zmuszenia Windy do prawidłowej pracy
    trzeba czegoś więcej niż ZU?

    > No to łaskawie się zapoznaj z jego rzężeniami, bo jego advocacy rzutuje na
    > wszystkich użytkowników maca.

    Generalizacja jakiej użyłeś oznacza dla mnie ni mniej ni więcej, tylko
    że jesteś wyjątkowo ograniczony umysłowo. Bywa. Aż chciałoby się
    powiedzieć, że to typowe wśród fanów systemów z Redmont, ale nie jestem
    taki :-P

    de Fresz

  • 216. Data: 2009-07-27 14:39:18
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > Najtrudniejsze w konfiguracji kompa w
    > preferencjach systemowych, jest wpisanie stosownych cyferek przy
    > TCP/IP.

    Uuuu biedni uzytkownicy MacOSa nie maja DHCP-clienta?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 217. Data: 2009-07-27 15:02:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-27 16:39:18 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Uuuu biedni uzytkownicy MacOSa nie maja DHCP-clienta?!

    A muszą mieć serwer DHCP? To jakiś obowiązek?

    de Fresz

  • 218. Data: 2009-07-27 17:34:00
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <l4jih2sqbk9t$.1dutk06zm0gdm.dlg@40tude.net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Linuxów, nie linuchów, to raz.

    Jak już poprawiasz, to rób to poprawnie...

    > Dwa, rozdzielenie ma sens, ale w praktyce
    > poza OSX w unices się go nie stosuje.

    W praktyce stosuje się w chyba wszystkich popularnych.
    Nie chce mi się tylko teraz sprawdzać jak jest w *BSD.

    > Dystrybucji Linuxa bez roota nie ma -
    > pewnie masz na myśli ubuntu i pochodne, ale tam root jest, tylko ma losowe
    > hasło i jest zablokowane logowanie na niego w powłoce graficznej.

    Serio ma hasło? To bez sensu przecież.

    > Jaka sława? Kto by wiedział o tym poza paroma administratorami? Sława
    > wymaga publiczności.

    Na pewno była by wielka sława na forach użytkowników Windows, gdzie
    setki osób usilnie psioczących na Linuksa aż klaskałoby uszami z radości.

    Za to mogę Ci podać lepszy argument: robaki na Linuksa były, są i będą.
    Kiedyś był taki wykorzystujący dziurę w popularnej wersji Apacza.
    Teraz szaleje taki, który znajduje routerki ADSL z domyślnym hasłem.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 219. Data: 2009-07-27 17:40:36
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h4f0oo$jt7$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Jako że zdarzyło mi się w życiu parę osób zmakewangelizować - zmiana
    > przyzwyczajeń w przypadku Maka to zazwyczaj kwestia tygodnia-dwóch.

    Lepiej - ze względu na sporo wspólnych bebechów z Linuksem
    nie jest tutaj problemem instalacja Gentoo/Prefix. Mając
    userland GNU można nie zmieniać tych przyzwyczajeń, które
    weszły już w palce :)

    > Heu? Przykłady poproszę.

    Żeby daleko nie wybiegać to z ostatnich tygodni:
    Firma Palm zrobiła ukłon w stronę Apple promując jako podstawowy
    sposób zarządzania muzyką w Pre synchronizację z iTunes. Apple
    na ukłon odpowiedziało po kilku dniach poprawką do iTunes, która
    blokuje możliwość kontaktu z tym telefonem. Znajomi użytkownicy
    produktów Apple twierdzą, że zachowało się fair, bo w opisie
    poprawki stało, że służy ona wyłączeniu konkurencji - a MS na pewno
    by nie ostrzegał.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 220. Data: 2009-07-27 18:07:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 27 Jul 2009 17:34:00 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <l4jih2sqbk9t$.1dutk06zm0gdm.dlg@40tude.net>,
    > Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Jak już poprawiasz, to rób to poprawnie...

    Kajam się i posypuję głowę popiołem, powinno być Linuksów - chciałem dobrze
    :)

    > W praktyce stosuje się w chyba wszystkich popularnych.
    > Nie chce mi się tylko teraz sprawdzać jak jest w *BSD.

    Tzn w Ubuntu i pochodnych? Bo jak ostatnio miałem do czynienia z Fedorą i
    SUSE to tam był normalny podział na roota i userów.

    > Serio ma hasło? To bez sensu przecież.

    Mi to mówisz? Przecież nie ja to wymyśliłem. W każdym razie za pomocą sudo
    su ustawiasz hasło znane sobie i już można się logować na roota. Zostaje
    tylko zmiana w ustawieniach GNOME żeby zezwolić rootowi na logowanie się do
    GUI i ubuntu przestaje się różnić od innych linuksów pod tym względem.

    > Na pewno była by wielka sława na forach użytkowników Windows, gdzie
    > setki osób usilnie psioczących na Linuksa aż klaskałoby uszami z radości.

    Pewnie tak. Ludzie dziwniejsze rzeczy robią.

    > Za to mogę Ci podać lepszy argument: robaki na Linuksa były, są i będą.
    > Kiedyś był taki wykorzystujący dziurę w popularnej wersji Apacza.
    > Teraz szaleje taki, który znajduje routerki ADSL z domyślnym hasłem.

    Zapomniałem o tym, wybacz. Nie tropię z upodobaniem tego typu wpadek :)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"