  • 141. Data: 2009-07-24 09:11:06
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Thomas pisze:

    > Tyle to sie z BIOS bootuje po wlaczeniu kompa. Nie przesadzaj. Moja
    > winda wstaje (ze stoperem w reku) 7 sek.

    W góle to dla mnie jak bajki o żelaznym wilku, panowie :)

    Moja winda wstaje około 3 minut (od włączenia guzika do momentu
    gdy da się już używać aplikacji), linux zaś około minuty.
    Dlatego gdy mam np. coś na szybko zobaczyś w internecie
    to włączam linuxa - zysk 2 min - niebagatelny :)

  • 142. Data: 2009-07-24 09:48:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 11:11:06 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > Dlatego gdy mam np. coś na szybko zobaczyś w internecie
    > to włączam linuxa - zysk 2 min - niebagatelny :)

    Ja tam komputer (stacjonarny) usypiam, wstaje z uśpienia 3 sekundy...

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 143. Data: 2009-07-24 13:20:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ja tam komputer (stacjonarny) usypiam, wstaje z uśpienia 3 sekundy...

    Masz na myśli standby czy hibernate?
    Po hibernacji wstaje 2-3x szybciej, fakt, ale też zahibernowanie trwa
    Przy standby dalej hałasuje i żre prąd - choć mniej, bo dysk staje.

  • 144. Data: 2009-07-24 13:22:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    omparison.html

    > Pewnie sztuczki ze stronicowaniem.

    I co z tego? Ramdysk działa?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 145. Data: 2009-07-24 13:55:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 15:20:43 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Masz na myśli standby czy hibernate?
    > Po hibernacji wstaje 2-3x szybciej, fakt, ale też zahibernowanie trwa
    > Przy standby dalej hałasuje i żre prąd - choć mniej, bo dysk staje.

    Przełącz w biosie z S1 na S3 to przestanie hałasować.

    --
    Kojer

  • 146. Data: 2009-07-24 14:08:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    > Masz na myśli standby czy hibernate?

    Jedno i drugie na raz, Vista ma tzw. hybrid sleep, najpierw zrzuca
    zawartość pamięci na dysk jak do hibernacji, a potem usypia się do pamięci.
    Co by się nie stało z zasilaniem komputer wstanie tam gdzie był uśpiony.

    > Po hibernacji wstaje 2-3x szybciej, fakt, ale też zahibernowanie trwa
    > Przy standby dalej hałasuje i żre prąd - choć mniej, bo dysk staje.

    Nie hałasuje, jeśli masz włączone w biosie uśpienie S3 zamiast S1. Nawet
    pobór mocy jest właściwie identyczny jak przy z wyłączonym komputerze (z
    dokładnością do prostoty miernika użytego przeze mnie do pomiarów).

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 147. Data: 2009-07-25 07:45:46
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Robert Kois pisze:

    > Przełącz w biosie z S1 na S3 to przestanie hałasować.

    Jeśli to XP, to nie radziłbym :)

  • 148. Data: 2009-07-25 10:19:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 09:45:46 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

    > Jeśli to XP, to nie radziłbym :)

    Na wcześniejszym sprzęcie XP sobie z tym doskonale radził :)

  • 149. Data: 2009-07-25 10:21:33
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Na wcześniejszym sprzęcie XP sobie z tym doskonale radził :)

    Bo on sobie z S3 albo radzi, albo nie radzi. AFAIR S3 trzeba mieć ustawione w
    biosie *przed* instalacją systemu, żeby potem działało bez problemów.

  • 150. Data: 2009-07-25 10:26:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 12:21:33 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

    > Bo on sobie z S3 albo radzi, albo nie radzi. AFAIR S3 trzeba mieć ustawione w
    > biosie *przed* instalacją systemu, żeby potem działało bez problemów.

    Niekoniecznie, przełączanie przebiega przeważnie bezboleśnie, ale na etapie
    instalacji MUSI być włączone ACPI, a w starszym sprzęcie dało się to
    wyłączyć :)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer