    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A propos pościgów...
    Date: Mon, 17 Oct 2011 13:00:56 +0200
    <j79aak$jso$4@node2.news.atman.pl> <j79ahc$oae$1@inews.gazeta.pl>
    <j79aou$jso$5@node2.news.atman.pl> <j79b36$qdh$1@inews.gazeta.pl>
    <j79bki$jso$8@node2.news.atman.pl> <j79brs$ssp$1@inews.gazeta.pl>
    <j79c10$jso$11@node2.news.atman.pl> <j7gn6c$2c8$1@news.onet.pl>
    <j7go42$hga$1@inews.gazeta.pl> <j7govu$921$1@node2.news.atman.pl>
    <j7gq2n$mri$1@inews.gazeta.pl> <j7grcm$921$3@node2.news.atman.pl>
    <j7gus4$7vr$1@inews.gazeta.pl> <j7gvac$921$10@node2.news.atman.pl>
    <j7gvhs$a5t$1@inews.gazeta.pl> <j7h05a$921$12@node2.news.atman.pl>
    <j7h0q7$e5u$1@inews.gazeta.pl> <j7h17v$921$14@node2.news.atman.pl>

    news:j7h17v$921$14@node2.news.atman.pl...

    > Co ma tor do miasta? Moto wcisnie sie tam gdzie samochod nie wcisnalby
    > sie bokiem i przewaga jest tutaj a nie w zakretach.

    to, ze motocykl ma jedna przewagę - jest węższy.
    To w znacznym stopniu kompensuje pojazd uprzywilejowany w akcji, który z
    lepszym lub gorszym skutkiem zwykle też sie przeciśnie, zakłądając, ze to
    nie jakiś mega korek.

    > Nie trzeba miec mocnej maszyny, wystarczy seryjna litrowa szlifierka ktora
    > bije
    > samochody uzywane w policji na glowe.

    W czym?
    W przyspieszeniu, prędkości?

    Jasne, ale na prostej drodze.
    Zacznij oglądać pościgi policyjne ścigające motocykle i nagle okaze sie, ze
    takie przyspieszenie i prędkość w mieście średnio sie przydaje zwlaszcza w
    kontekście potrzeby skręcenia i zahamowania - o których pisałem wczesniej.

    Mylne przeświadczenie wlascicieli motocykli, ze są szybsi od pojazdu
    uprzywilejowanego kończy sie w duzej częsci przypadków zatrzymaniem po ...
    glebie motocyklisty.
    Albo nierówność, albo mega śliskość białych linii/pasów, albo piasek na
    drodze i motocyklisty w zakręcie nie ma - zakłądając w ogole, ze jego
    umiejętności pozwolą mu na szybsze pokonanie zakrętu niż radiowozem, nie
    wspominam już o tych z wideorejestratorami, które ostatnio często mają
    całkiem sprawne i mocne silniczki, a kierowcy mają cykliczne szkolenia.

    Motocykl na krętym torze wcale nie jest szybszy od samochodu - a to ma tor
    wspólnego z miastem, ze nie ma tu długich prostych, gdzie można
    spierdzielić.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl