eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Oct 2011 12:42:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
    In-Reply-To: <4...@p...pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1110121233360.2148@quad>
    References: <3...@f...pl.eu.org>
    <j6d65b$ijn$1@usenet.news.interia.pl> <j6df3u$lt1$1@news.onet.pl>
    <1...@f...pl.eu.org>
    <0...@4...com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <a...@4...com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <v...@4...com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <g...@4...com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <5...@p...pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4...@p...pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1318420618 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2180 83.15.167.123:62645
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2405981
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 12 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Krzysiek,
    >
    > Wednesday, October 12, 2011, 12:47:30 AM, you wrote:
    >
    >>>>> IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.
    >>>> Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania
    >>>> podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
    >>>> Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    >>>> sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    >>>> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >>>> Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego.
    >>> Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?
    >>> Art. 31 nie łaska poczytać?
    >> Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń.
    >
    > Art. 31 jest przepisem szczególnym,

    O tym za chwilę :)

    > mającym wyższą wagę od ogólnych,

    Zgadza się.

    > które podałeś.

    Właśnie tu jest problem: jeśli przepis jest "dalej w akcie" na tym
    samym poziomie szczegółowości, to jest uznawany za szczegółowszy
    od wcześniejszych.

    > I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być
    > holowane oraz jakie światła w pojazdach holowanych muszą być użyte
    > i kiedy.

    Ale to nie przesądza o możliwości stosowania *jeszcze* innych
    wymogów. Ograniczenie wymogów powodowałaby tzw. "lista zamknięta",
    określające które *wyłącznie* światła mają być stosowane
    (lub w ogóle być) w pojeździe holowanym - bo wtedy oczywiście
    nie da się wypełnić innych wymogów i tyle.
    Pytaniem jest czy kierujący pojazdem holowanym jest "zwykłym
    kierującym", bo to do niego kierowane są nakazy art.51, ale
    chyba tak.

    BTW: jeśli nie ma obowiązku sprawności kierunkowskazów,
    a obowiązek sygnalizacji kierunku pozostaje, to poruszona
    tu sprawa umiejętności sygnalizacji i *odczytywania*
    sygnalizacji *ręką* skrętu w prawo staje się krytyczna.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: