eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaA może jednak kompakt?Re: A może jednak kompakt?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: A może jednak kompakt?
    Date: Mon, 22 Oct 2012 12:30:38 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <k6378f$272$1@node2.news.atman.pl>
    References: <k...@t...hamstera.pl>
    <507d1b52$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <k...@t...hamstera.pl>
    <507dd068$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <k...@t...hamstera.pl>
    <507ddb1f$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5lb5u$2vu$1@news.task.gda.pl> <k5lqpm$15r$1@node2.news.atman.pl>
    <507ed64c$0$1318$65785112@news.neostrada.pl>
    <k5mtn8$3pd$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1210192257030.3728@quad>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1350901839 2274 212.106.153.200 (22 Oct 2012 10:30:39
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Oct 2012 10:30:39 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1210192257030.3728@quad>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:893965
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1210192257030.3728@quad..
    .

    On Wed, 17 Oct 2012, Ergie wrote:

    > Użytkownik "J.F" napisał
    >> I nie bardzo wiem jak mialbym umiec to zrobic lepiej.
    >> Stoje gdzie stoje, dobrac moge w zasadzie przyslone i odleglosc. Slonca
    >> nie ustawie, reflektora nie ustawie, bo nie mam.
    >> Mam podkrecic nasycenie na stale, bo zdjecia wtedy lepsze ?
    >
    > Ale co chcesz oddać - kolory? Jeśli tak to kręcisz suwaczkami tak by na
    > odbitce mieć to co widziałeś. Owszem w RAW jest łatwiej niż w JPEG, ale
    > nawet w przypadku JPEG się da.

    > W sprawie formalnej - nie zawsze się da.
    > Niekiedy również z pozornie prawidłowo naświetlonego RAW jest kłopot,
    > "ulubiony" problem - niektóre odmiany czerwieni (kwiaty!), tak głęboko
    > nasycone, że wyciągnięte/wyinterpolowane ze "słabszych" pikseli
    > czerwonych (nie w znaczeniu słabszych zdarzających się na matrycy,
    > a wszyskich czerwonych, które z okazji mniejszej liczby niż zielone
    > wymagają silniejszego "wyciągania" koloru niż zielone) dawno siedzą
    > w 100% nasycenia, szczególnie na JPG.
    > Wtedy właśnie te +3 i 1/4 EV zapasu z Fuji może się przydać ;)

    Zgoda: maki na tle trawy to standardowy przykład, ale pojawia się pytanie w
    kontekście ograniczania przez sprzęt. Skoro mamy jakiś aparat który robi
    tylko JPEG czy zapis w RAW (przez ten sam aparat) coś by na ten efekt pomógł
    i czy nie wystarczyłoby po prostu niedoświetlić?

    Wiem, że ciągnięcie cieni z JPEG bardziej niszczy zdjęcie niż z RAW ale gdy
    na koniec mamy dostać pocztówkową odbitkę i tak mamy spory zapas
    rozdzielczości, więc czy dwie odbitki by się_znacząco_ różniły? Na tyle
    znacząco , że jedna z nich byłaby "dobrym zdjęciem" a druga "gniotem" ?
    Jeśli odpowiedż na to pytanie brzmi nie to znaczy, że sprzęt nas nie
    ogranicza co najwyżej utrudnia robienie dobrych zdjęć.

    >> Jak masz suwaczki w aparacie to możesz kręcić w aparacie,
    >> jak nie to w sofcie.

    > Moja reklamacja obejmuje tę drugą wersję: ulubionym rozwiązaniem
    > konstruktorów jest "polepszenie kolorów" poprzez mniejsze lub
    > większe podbicie nasycenia.
    > Tego już nie ma jak naprawić :]

    Zgoda, ale możesz _wcześniej_ niedoświetlić, aby mieć co ciągnąć w sofcie.
    Zakładam, że każdy aparat ma taką możliwość bo tylko takie widziałem. Nawet
    gdy nie było trybu P to była kompensacja ekspozycji, albo blokada ekspozycji
    (czyli celujemy na coś jasnego i przekadrowujemy).

    > Jak "materiał źródłowy" dobił do 100% w którymś kanale (mimo że do 100%
    > jasności daleko), to zaczyna się kłopot.
    > Pozostaje interpolacja przez domniemanie z innych kolorów, co działa
    > (jak obiekt nie składa się z płatków które mają inne kolory z innych
    > kątów widzenia) albo nie.

    Ale znowu rozwiązaniem jest niedoświetlenie zdjęcia w _każdym_ kanale.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: