  • Data: 2012-01-23 08:27:10
    Temat: Re: A może by tak zbudować elektryka?
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dawno dawno temu, miałem z kolegą taki plan aby stare graty przerabiać na
    > auta elektryczne. Wtedy miały to być trabanty. Pomysł był taki sobie,
    > szczególnie że wtedy auta były stosunkowo drogie, a olej opałowy tani.
    > Teraz stare auto można kupić bardzo tanio, a paliwo jest drogie. żeby nie
    > wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento, albo uno
    > na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie zasięg 10km
    > i Vmax=50km/h.
    >
    > ToMasz

    Dla odmiany odpowiem poważnie.
    Zestawów do przeróbki to raczej nie ma, ale mogę odesłać cię na forum osób
    zajmujących się taką tematyką. www.samochodyelektryczne.org Dowiesz się co i
    jak i zobaczysz jak innym powychodziły przeróbki.
    Parametry jakie podajesz są raczej osiągalne bez większych problemów. Zasięg
    zależy od pojemności zastosowanych baterii, a prędkość od mocy silnika.
    Istnieją w polsce firmy zajmujące sie konwersją pojazdów na elektryczne.
    Podaję znane mi przykłady:
    3xE http://3xe-electric-cars.com/index.php
    ewentualnie http://www.samochodyelektryczne.pl/ - firma Zbigniewa Kopcia
    (pionier konwersji na pojazdy elektryczne w Polsce)