  • 11. Data: 2009-12-07 19:37:21
    Temat: Re: A kiedy my zaczniemy...
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik zorka napisał:
    > Znaczy sie co? TvP1 z cyfry+ wyswietlany na lcd jest ładniejszy niż z
    > naziemnej wyswietlany nz crt?

    To może jeszcze porównajmy ten sam sygnał cyfrowy (satelitarny lub
    naziemny), wyświetlany na LCD i CRT.

  • 12. Data: 2009-12-07 19:52:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfjlhh$jrt$1@polsl.pl...
    Użytkownik zorka napisał:
    > Znaczy sie co? TvP1 z cyfry+ wyswietlany na lcd jest ładniejszy niż z
    > naziemnej wyswietlany nz crt?

    >To może jeszcze porównajmy ten sam sygnał cyfrowy (satelitarny lub
    >naziemny), wyświetlany na LCD i CRT.

    HD będzie lepsze na LCD (o niebo), SD - zależy od jakości sygnału.
    Im gorsza, tym większa szansa że na CRT będzie lepiej, bo bardziej rozmywa
    zakłócenia.

  • 13. Data: 2009-12-07 20:12:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > HD będzie lepsze na LCD (o niebo),

    To ze względu na rozdzielczość zapewne.

    > SD - zależy od jakości sygnału.
    > Im gorsza, tym większa szansa że na CRT będzie lepiej, bo bardziej
    > rozmywa zakłócenia.

    Jeśli chodzi o typowo "analogowe" zakłócenia - np. odbicia - to się
    zgodzę. Ale co do artefaktów spowodowanych przesadną kompresją to już
    nie jest to dla mnie takie oczywiste.

  • 14. Data: 2009-12-08 06:26:15
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "zorka" <ciapka@.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Też, ale głównie o kolory, ostrość itd
    > Przy czym ja akurat TVP1 oglądam z dvb-t a nie z Cyfry.

    no więc właśnie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 15. Data: 2009-12-08 06:40:03
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > HD będzie lepsze na LCD (o niebo), SD - zależy od jakości sygnału.
    > Im gorsza, tym większa szansa że na CRT będzie lepiej, bo bardziej

    zgadza się.
    ale tvp1 i 2 z transponderów polsatu wygląda znacznie gorzej
    niż z naziemnej analogowej - na tym samym tv.
    (mowa o dekoderach echostar sd)

  • 16. Data: 2009-12-08 06:58:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > ale tvp1 i 2 z transponderów polsatu wygląda znacznie gorzej
    > niż z naziemnej analogowej - na tym samym tv.
    > (mowa o dekoderach echostar sd)

    A to jest wina dekodera, czy złej jakości przekazu?

  • 17. Data: 2009-12-08 07:03:00
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > A to jest wina dekodera, czy złej jakości przekazu?

    jedno i drugie.
    jak polsat był rozwalony to porównywałem ich transponder
    z tp c+.
    poza tym jaki inny powód (poza kasą) jest korzystanie
    z osobnego przekazu, skoro z tp cyfry korzystają pozostali?
    nie wiem jak wypada jakość discovery hd, bo też jadą ze swojego

  • 18. Data: 2009-12-08 07:16:15
    Od: Jingiel <x...@x...pl>

> [...]
    > z osobnego przekazu, skoro z tp cyfry korzystają pozostali?
    > nie wiem jak wypada jakość discovery hd, bo też jadą ze swojego

    Lada chwila Polsat bedzie korzystal z transpondera cyfry+ jesli chodzi o
    TVP 1 i 2. Juz w tej chwili dodano kodowanie nagra do TVP 1 nadawanego
    przez cyfre. Lada dzien stanie sie to z TVP 2, wuec problem jakosci TVP
    1 i 2 w CP zniknie.

    Jingiel

  • 19. Data: 2009-12-08 07:34:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > poza tym jaki inny powód (poza kasą) jest korzystanie
    > z osobnego przekazu, skoro z tp cyfry korzystają pozostali?

    Pewnie taki sam, jak w przypadku budowy masztów pod stacje bazowe GSM.
    Bardziej opłaca się postawić swój, niż dogadać z właścicielem masztu
    stojącego ok. 100 metrów dalej...

  • 20. Data: 2009-12-08 09:40:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > no więc właśnie

    Co właśnie?
    Cyfra to nie Polsat, więc sygnał TVP1 ma całkiem niezły.