  • 41. Data: 2010-10-15 18:00:47
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, teżmusi zginąć kilkunastu na raz?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin robertcb

    > Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwiązanie. Zwłaszcza w
    > niskich temperaturach.

    Ale co Ty opowiadasz. Używałem takiego rozwiązania 10 lat temu w liceum.
    Miałem dwa reflektorki halogenowe 8 W + 12 W do tego akumulator w
    bidonie. Do normalnej jazdy wystarczał spokojnie ten słabszy. Ten drugi,
    mocniejszy włączałem tylko np. na krzywych zjazdach gdzie jechało się
    bardzo szybko. Spokojnie starczało to na jakieś 2 h jazdy bez wyrzeczeń.
    Na noc podłączałem aku do gniazdka i na drugi dzień był w pełni sprawny.
    Takich cykli zrobiłem bardzo dużo, a z przyczyn oczywistych używałem tego
    głównie zimą. Od tego czasu technologia poszła bardzo do przodu, zarówno
    jeśli chodzi o oświetlenie jak i akumulatory, więc teraz już w ogóle nie
    widzę sensu stosowania dynama. Szczególnie, że w wielu rowerach nie
    bardzo da się to zamontować (albo nie ma to sensu).

    --
    ignorance is bliss

  • 42. Data: 2010-10-15 20:15:17
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin¹Ì kilkunastu na raz?
    Od: s...@m...com

    > 2.4W to nieco mało do mocnego oświetlenia.

    A skąd te 2.4W wziąłeś?

  • 43. Data: 2010-10-15 20:18:09
    Od: s...@m...com

> [...]
    > mocniejszy włączałem tylko np. na krzywych zjazdach gdzie jechało się
    > bardzo szybko. Spokojnie starczało to na jakieś 2 h jazdy bez wyrzeczeń.

    2h to mało, od zmierzchu do świtu jest znacznie więcej.

  • 44. Data: 2010-10-15 20:36:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin spam

    > 2h to mało, od zmierzchu do świtu jest znacznie więcej.

    I co z tego? Piłeś?

    --
    ignorance is bliss

  • 45. Data: 2010-10-15 20:50:59
    Od: s...@m...com

    > begin spam

    > I co z tego? Piłeś?

    Owszem.
    Mineralną.

    Nigdy nie słyszałeś by ktoś nocą nie jechał dłużej niż 2 godziny?

  • 46. Data: 2010-10-15 21:05:03
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystA?w, teÂ?musi zginÂ?A? kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 20:15:17 +0200, s...@m...com napisał(a):

    > A skąd te 2.4W wziąłeś?

    Moc generowana przez 3W piastę minus moc brana przez tylną lampkę.
    Ewentualnie moc generowana przez 2.4W piastę, bez tylnej lampki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 47. Data: 2010-10-15 21:47:28
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te?musi zginą? kilkunastu na raz?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 15 Oct 2010 16:00:47 GMT, to wrote:
    >[...] Od tego czasu technologia poszła bardzo do przodu, zarówno
    >jeśli chodzi o oświetlenie jak i akumulatory, więc teraz już w ogóle nie
    >widzę sensu stosowania dynama. Szczególnie, że w wielu rowerach nie

    No ale tez dzieki temu postepowi sens wraca - coraz mniejsza moc
    zapewnia przyzwoite oswietlenie, mozesz sie uniezaleznic od gniazdek.

    >bardzo da się to zamontować (albo nie ma to sensu).

    W piascie :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-10-15 21:57:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:47:28 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale tez dzieki temu postepowi sens wraca - coraz mniejsza moc
    > zapewnia przyzwoite oswietlenie, mozesz sie uniezaleznic od gniazdek.

    Dynamo to nie tylko zalety, wierz mi.
    Jak chcesz to mogę ci sprzedać kompletne kółko 28" z takim dynamem w
    piaście. Ma kilka wad (wysoki przebieg bez serwisu, nieco podrdzewiały
    szybkozamykacz), ale kręci się póki co OK i wytarte nie jest nadmiernie,
    nie bałbym się na nim jeździć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 49. Data: 2010-10-15 22:58:46
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
    Od: s...@m...com

    > Moc generowana przez 3W piastę minus moc brana przez tylną lampkę.
    > Ewentualnie moc generowana przez 2.4W piastę, bez tylnej lampki.

    A kto przyjął standard 3W prądnica 2.4W przód i 0.6W tył? to śmiesznie mało, i
    wiadomo ze taka moc nic nie oświetli.

    Nawet w skuterach jest to kilkadziesiat W.

    Wina producentów.

  • 50. Data: 2010-10-15 23:27:02
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystà ³w, teà ¿musi zginà ¹à Œ kilkunastu na raz?
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 15 Paź, 20:58, s...@m...com wrote:
    > A kto przyjął standard 3W prądnica 2.4W przód i 0.6W tył? to śmiesznie mało, i
    > wiadomo ze taka moc nic nie oświetli.

    Do typowych zastosowań rowerowych jest to moc w zupełności
    wystarczająca (oczywiście oświetlenie na dobrych diodach, nie
    żarówkach).

    Poza tym z dynamopiasty da się pobrać nawet kilka razy więcej, co
    oczywiście oznacza o tyleż większe opory przy pedałowaniu. Niemniej
    nie ma problemu z mocą rzędu 10W, a to już może być (zależnie od diod/
    optyki/chłodzenia) niewiele mniej światła niż z pojedynczego
    reflektora samochodowego z żarówką 55W.
    Przyznasz, że jak na rower taka ilość światła jest spora? ;)