  • 51. Data: 2010-10-15 23:35:16
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystAƒÂłw, te¿musi zginA‚Â?AƒÂ? kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 22:58:46 +0200, s...@m...com napisał(a):

    > A kto przyjął standard 3W prądnica 2.4W przód i 0.6W tył? to śmiesznie mało, i
    > wiadomo ze taka moc nic nie oświetli.
    >
    > Nawet w skuterach jest to kilkadziesiat W.
    >
    > Wina producentów.

    Widocznie ktoś ustalił że taka wartość będzie odpowiednia. Weź pod uwagę
    że kolarz generuje w szczycie jakieś 300W mocy. Normalny spacerowicz -
    pewnie około 100-150. 3W to 2% tej mocy, trzeba wziąć pod uwagę
    sprawność układu - realnie taka piasta to bodajże 5W obciążenia, a więc
    3-5% mocy generowanej przez kolarza.
    Kilkadziesiąt watów - dajmy na to 15 - będzie obciążeniem znaczącym.

    Zatem wina nie producentów, a raczej człowieka. Zakazać ludzi! :)

    Co do tego że nie oświetli - oczywiście oświetli, ale nie będzie to
    reflektor samochodowy. Przy 1W szału nie ma:
    http://www.wrower.pl/testy/2008-Mactronic_MLF-1W.php

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 52. Data: 2010-10-16 00:13:35
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
    Od: s...@m...com

    > Widocznie ktoś ustalił że taka wartość będzie odpowiednia. Weź pod uwagę
    > że kolarz generuje w szczycie jakieś 300W mocy.

    Zawodowy kolarz w szczycie generuje nawet 1 kilowat (oczywiście na b krótkim
    dystansie)

    Normalny rowerzysta jadący 20-25 km/h generuje 200w.

    Prądnica mogła by dawać ciut więcej np 10W, co faktycznie przy użyciu diód
    było by wystarczające.

  • 53. Data: 2010-10-16 01:38:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin spam

    > Prądnica mogła by dawać ciut więcej np 10W, co faktycznie przy użyciu
    > diód było by wystarczające.

    10W to i zwykła żarówka wystarczy. Chyba, że ktoś jest niewidomy.

    --
    ignorance is bliss

  • 54. Data: 2010-10-16 07:57:50
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzystAƒÂƒĂƒÂ‚Ă‚Âłw, teAƒÂ‚A‚Â?musi zginAƒÂ‚A‚Â?ƒÂƒĂ‚ÂƒĂƒÂ‚Ă‚ÂŚ kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 00:13:35 +0200, s...@m...com napisał(a):

    > Zawodowy kolarz w szczycie generuje nawet 1 kilowat (oczywiście na b krótkim
    > dystansie)

    Nie sądzę żeby było w Polsce wielu zawodowych kolarzy :) No i tak jak
    piszesz.

    > Normalny rowerzysta jadący 20-25 km/h generuje 200w.

    Dokopałeś się do jakichś danych o tym? Bo ja np. nie sądzę. No i druga
    sprawa że 20 i 25 to już spora różnica.

    > Prądnica mogła by dawać ciut więcej np 10W, co faktycznie przy użyciu diód
    > było by wystarczające.

    9W świeci tak:
    http://rowerowy.bialystok.pl/temp/potfur2.0_las.jpg

    a vs latarnia tak:
    http://rowerowy.bialystok.pl/temp/potfur2.0_vs_latar
    nia.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 55. Data: 2010-10-16 11:21:04
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚Âą??ÂŚ kilkunastu na raz?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 15 Oct 2010 23:38:18 GMT, to wrote:
    >begin spam
    >
    >10W to i zwykła żarówka wystarczy. Chyba, że ktoś jest niewidomy.

    Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka -
    wic bedzie "jasno jak w dzien" :-)

    J.

  • 56. Data: 2010-10-16 12:16:36
    Od: r...@p...onet.pl

    > Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka -
    > wic bedzie "jasno jak w dzien" :-)

    Poważnym brakiem jest też brak klaksonu.
    Nie dzwonka (bo to tylko na pieszych)
    ale właśnie dobrego klaksonu o decybelażu takim jak w osobówkach
    - ktory byłby bez problemu słyszany we wnętrzach samochodów.
    Wszelkie trąbki pneumatyczne mają bardzo niską trwałość tego drgającego
    metalowego elementu, więc tylko klakson elektryczny.

  • 57. Data: 2010-10-16 14:45:43
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚Â???Š kilkunastu na raz?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka - wic bedzie
    > "jasno jak w dzien" :-)

    Dokładnie. Przy wykorzystaniu dobrych diod myślę, że spokojnie starczy ze
    3W do komfortowej jazdy. Więc po co do tego dynamo skoro nawet bardzo
    mały i lekki aku starczy na kilka godzin jazdy?

    --
    ignorance is bliss

  • 58. Data: 2010-10-16 15:08:37
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚Âą??Š kilkunastu na raz?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 16 Oct 2010 12:45:43 GMT, to wrote:
> [...]
    >3W do komfortowej jazdy. Więc po co do tego dynamo skoro nawet bardzo
    >mały i lekki aku starczy na kilka godzin jazdy?

    Zeby nie bylo "ups, zapomnialem naladowac" :-)

    Bo z drugiej strony - te 3W juz niewiele obciaza pedalujacego :-)

    J.

  • 59. Data: 2010-10-16 15:24:27
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚Â???Â? kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 12:16:36 +0200, r...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Poważnym brakiem jest też brak klaksonu.
    > Nie dzwonka (bo to tylko na pieszych)
    > ale właśnie dobrego klaksonu o decybelażu takim jak w osobówkach

    Jest coś takiego jak Airzound, ale zakazane w Polsce, a za granicą i tak
    musisz mieć dzwonek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 60. Data: 2010-10-16 18:55:12
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 16.10.2010 12:16, r...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > Wszelkie trąbki pneumatyczne mają bardzo niską trwałość tego drgającego
    > metalowego elementu, więc tylko klakson elektryczny.

    Konwencja wiedeńska mówi "dzwonek", PoRD "nieprzeraźliwy sygnał
    dźwiękowy np. dzwonek" więc suma sumarum zostaje nieprzeraźliwy dzwonek.
    PoRD może jeszcze da się zmienić, ale KW to mur beton (: