-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!news.
roellig-ltd.de!open-news-network.org!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me
.highwinds-media.com!peer03.am1!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
<5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
<n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
<5627a8a9$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl> <n08fhv$fl9$1@node2.news.atman.pl>
<5627cc9c$0$9571$65785112@news.neostrada.pl>
<n08k5a$pfo$1@node1.news.atman.pl>
<1b2x29mgg17l1$.ciixr547ua0v$.dlg@40tude.net>
<n0kd0b$7o9$1@node2.news.atman.pl>
<562dcb65$0$9550$65785112@news.neostrada.pl>
<n0kjt0$f3k$1@node2.news.atman.pl> <n0m5gi$4t3$1@node2.news.atman.pl>
<n0m6ra$v4p$2@node1.news.atman.pl>
<562eaaa6$0$634$65785112@news.neostrada.pl>
<n0n14g$pbo$1@node1.news.atman.pl>
<c5vbw4anxshg$.1tjl4wkgqytev$.dlg@40tude.net>
<5...@g...com>
<n0ob8e$5hh$2@node1.news.atman.pl> <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl>
<n0r2ak$vvb$1@node2.news.atman.pl>
<56337297$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<n1003a$2kr$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <n1003a$2kr$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Fri, 30 Oct 2015 20:14:49 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 147
Message-ID: <5633c1b6$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.161.192
X-Trace: 1446232503 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 654 83.27.161.192:52306
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1453476914
X-Received-Bytes: 8351
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2571338
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n1003a$2kr$...@n...news.atman.pl...
>> Twój pomysł jest bardziej radykalny od projektu Bublewicz.
>> Nad projektem Bublewicz zastanawiało się bardzo wiele osób :
>> posłowie,
>> senatorowie, specjaliści w podkomisji i komisji. Jednak nie
>> przeszedł.
>> Widać, że jest więcej minusów niz plusów, albo koszty minusów są
>> większe
>> niż plusów, albo i jedno i drugie.
>A oglądałeś jedno z posiedzeń tej komisji? Bo było na żywo.
>Wyglądało mniej więcej tak: "Panie i panowie przestańcie już
>pierdolić bo Kazik i Wiesiek spieszą się na obiad" Tak debatują
>polityczne elity.
>Nie dziwię się, że jest taki burdel prawny.
A przeczytales protokoly ?
Komisja infrastruktury 2014-04-23
http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/79A6109044B804
D8C1257CD0004A3BD6/%24File/0317907.pdf
Niestety - ciag dalszy 2014-05-18, 2014-07-09, 2014-09-10 itd byl
juz w podkomisji, i stenogramu nie ma.
Ktos jednak przerobil ten projekt pani Bublewicz i dwa lata to trwalo
2015-03-18 bylo znow posiedzenie calej komisji
http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/2C5FE8988F9313
EEC1257E110050608E/%24File/0437007.pdf
P.S. "Po drugie; chciałam państwu przypomnieć, że na zlecenie Krajowej
Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pracownia PBS wykonała badania. Z
tych badań wynikło, że...
Może państwo nie znacie tych wyników. Z badań wynikało, że 78%
kierowców popiera proponowaną zmianę, a 82% wszystkich ankietowanych
uważa, że pierwszeństwo pieszego oczekującego powinno stać się w
Polsce obowiązującym prawem"
Hm ...
"Po czwarte, proszę państwa, odpowiadając na wcześniejsze wypowiedzi,
że to jest niepotrzebny zapis; należy mieć świadomość tego, że połowa
wszystkich pieszych, którzy
giną na przejściach dla pieszych, ginie z winy innych uczestników
ruchu drogowego"
- glosno nie powiedziano - ale najwyrazniej polowa ginie z wlasnej
winy, co juz wczesniej sugerowalem.
"Ostatnia kwestia to statystyki. Jak wiadomo, jest prawda, guzik
prawda i statystyki.
Mamy statystyki za zeszły rok. Faktycznie, na naszych drogach zginęło
ponad 3200 osób, z czego 1104 stanowili piesi. Tylko wrzucamy
wszystkich pieszych do jednego worka,
jakby wszyscy przechodzili na pasach. Zwrócę uwagę, że na pasach dla
pieszych zginęło w ubiegłym roku tylko 200 pieszych, czyli niecałe
80-90% pieszych nie ginie na pasach, ale przede wszystkim ginie na
terenach niezabudowanych.
Poseł Beata Bublewicz (PO) - spoza składu Komisji:
-Nieprawda.
Przewodniczący poseł Stanisław Żmijan (PO):
-Pani poseł, proszę umożliwić wypowiedź panu posłowi, ewentualnie pani
poseł będzie mogła później odnieść się do jego wypowiedzi. Proszę, nie
przeszkadzajmy sobie. Proszę, panie pośle.
Poseł Maciej Banaszak (SLD):
-Już mówię skąd mam te dane. Komenda Głowna Policji, 2014 rok. Zabici
na drogach - 3202 osoby, w tym piesi 1104 osoby, zabici na przejściach
dla pieszych - 200 osób. Źródło - Komenda Główna Policji; proszę
sprawdzić te dane"
Podkomisja w koncu projekt odrzucila, ale komisja 2015-07-21 go znow
przywrocila
http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/75935200A3458A
93C1257E8F00496134/%24File/0489107.pdf
stosunkiem glosow 13:13 przy jednym wstrzymujacym ?
Ale warto przeczytac - ciekawa walka na noze prawne :-)
2015-09-11
http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/6A26DF47F9CFEB
CEC1257EC30028FC04/%24File/0506907.pdf
No i juz po Senacie, 2015-10-08
http://orka.sejm.gov.pl/zapisy7.nsf/0/472C1F8C4528E4
F4C1257EDD004ADC77/%24File/0516707.pdf
".... W czasie debaty wielokrotnie byliśmy informowani przez
zwolenników rozwiązania zawartego w nowelizowanej ustawie, że oto tak
naprawdę jesteśmy głęboko w tyle za rozwiązaniami Unii Europejskiej i
że nie chcemy chronić pieszych. I że niemal we wszystkich krajach
europejskich proponowane w ustawie rozwiązania zostały dawno przyjęte.
Otóż, szanowni państwo, zupełnie co innego wynika z raportu wykonanego
na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Autorzy
raportu przeanalizowali wyniki przedstawione przez piętnaście krajów w
zakresie przepisów, o których dzisiaj mówimy. Co się okazuje?
Mianowicie w dziesięciu krajach ochrona pieszego rozpoczyna się w
momencie zbliżania się do przejścia dla pieszych, jeżeli, co
podkreślam, jeżeli sygnalizuje on zamiar przekroczenia jezdni.
To jest istota problemu. Jeżeli pieszy sygnalizuje w sposób
jednoznaczny, który nie pozostawia wątpliwości kierującemu co do
zamiarów pieszego.
[...]
W Austrii jest to opisane w ten sposób:
,,pieszy, który znajduje się na przejściu dla pieszych lub w sposób
rozpoznawalny chce skorzystać z przejścia dla pieszych".
A więc jest ewidentny sygnał ze strony pieszego, że chce wkroczyć na
jezdnię.
Teraz zapis obowiązujący w Danii. Ponownie zacytuję jego fragment:
,,którzy już weszli lub mają zamiar wejść na przejście dla pieszych".
A więc znowu mowa jest o pieszych, którzy mają zamiar wejść na
przejście; to jest jednoznacznie powiedziane. "
No, tak prawde mowiac to z ostatnim zdaniem sie cos nie zgadzam - tzn
jest ewidentnie powiedzian ze "ktorzy maja zamiar", ale gdzie "znow" ?
Tu nic nie ma o rozpoznawalnosci, ewidentnosci itp :-)
A zastrzezen pana posla nie bardzo rozumiem, bo w wersji ostatecznej
ustawa nie bardzo sie rozni od tych 10 krajow, pomijajac
"Jeśli chodzi o przejścia dla pieszych, to można powiedzieć, że nie
wiadomo, jak postępować np. w sytuacji, kiedy jakiś pijany osobnik
trzyma się znaku drogowego i nie wiemy, czy on będzie przechodził na
drugą stronę, czy nie. Taka sytuacja zdarzyła się np. na egzaminie na
prawo jazdy, kiedy taki osobnik przeszedł na drugą stronę, a później
wrócił i znowu się tego znaku trzymał.
Tak samo nie wiadomo, jak postępować w sytuacji, kiedy dwie panie
dyskutują przed przejściem dla pieszych, co na przykład mają w torbie
i co kupiły w supermarkecie."
Plus posiedzenia Sejmu 97 i 101 z 2015 - pewnie byly tam glosy do
dyskusji
Czytac poki sa, bo lada moment przeniosa do archiwum.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.15 20:45 Czesław Wiśniak
- 30.10.15 21:48 J.F.
- 30.10.15 21:51 J.F.
- 30.10.15 23:46 Czesław Wiśniak
- 30.10.15 23:30 Gotfryd Smolik news
- 31.10.15 00:02 Zenek Kapelinder
- 31.10.15 06:37 Shrek
- 01.11.15 07:35 HubertO
- 01.11.15 07:34 HubertO
- 01.11.15 07:57 Shrek
- 01.11.15 08:03 Czesław Wiśniak
- 01.11.15 08:08 Shrek
- 01.11.15 08:10 Shrek
- 01.11.15 22:55 HubertO
- 02.11.15 06:53 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=