  • Data: 2015-10-28 18:57:45
    Temat: Re: A jednak piesi ...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.10.2015 12:02, HubertO wrote:

    > Trudno oczekiwać żeby wszystko było jasne dla wszystkich.

    Jeszcze post temu twierdziłeś, że na odwrót - trzeba być przygłupem,
    żeby nie zrozumieć. I co? Zdaje się nikt nie zrozumiał:P

    "Jest bardzo jasno napisane : "pieszy ma pierwszeństwo na przejściu".
    Czy jest jeszcze jakiś przygłup, który tego nie rozumie ? "

    > Samo zachowanie szczególnej ostrożności już będzie powodem do dyskusji.

    Akurat samo zachowanie szczególnej ostrożności nigdy specjalnie
    znaczenia nie miało. Taki przepis mający na celu przypomnienie, a nie
    wnoszący nic szczególnego, jeśli chodzi o to kto miał pierwszeństwo i
    kto jest winny (no może poza spektakularnymi przypadkami i próbami
    wymuszeń odszkodowań, albo spektakularnej głupoty typu zeznania "ja go
    widziałem i wiedziałem, że tak zrobi, ale przecież miałem pierwszeństwo,
    więc moja racja jest mojsza"). Ważne jest "wtargnięcie", które według
    większości (i to co gorasza nie tylko kierowców, ale i policjantów i
    niemałej części sędziów i biegłych) pierwszeństwa rzekomo pozbawia.

    > Był projekt Bublewicz w którym pieszy oczekujący ma pierwszeństwo.
    > Ten projekt też nie dla wszystkich byłby jasny.
    > Ten zapis "czy kierujący ustępuje pierwszeństwa" dla wielu pieszych
    > mógłby być niejasny.
    > Albo wielu kierowców nie wiedziałoby "czy pieszy oczekuje na możliwość
    > wejścia na przejście".
    > Więc jaki zapis byłby całkowicie jasny dla wszystkich, według Ciebie ?

    "pieszy korzystający z przejścia dla pieszych ma pierwszenstwo." Koniec.
    Można zrobić wyjątek dla tramwajów. I nie mów, że to to co teraz, bo
    teraz po kropce jest następny paragraf.

    > Z projektu Bublewicz :
    > 1b. Przed wejściem na przejście dla pieszych, pieszy jest obowiązany
    > zatrzymać się i upewnić, czy kierujący pojazdem ustępuje mu
    > pierwszeństwa.";
    >
    > 1a. Pieszy oczekujący na możliwość wejścia na przejście dla pieszych ma
    > pierwszeństwo przed pojazdem, z wyjątkiem tramwaju.

    Punkt 1a ma sens. 1b... niespecjalnie. Niby ma, ale tak naprawdę nie.
    Pieszego obowiązuje ta sama zasada ograniczonego zaufania co innych i co
    do zasady nie jest to zasada nieograniczonego braku zaufania.

    Shrek.