-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 21 Oct 2015 16:13:18 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 153
Message-ID: <n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
<56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
<n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
<5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1445436793 11873 83.142.198.226 (21 Oct 2015 14:13:13
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Oct 2015 14:13:13 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570724
[ ukryj nagłówki ]On 21.10.2015 10:56, J.F. wrote:
>>> A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?
>> Tramwaj miał pozostać... jak jest.
>
> Nie calkiem - pani Bublewicz w projekcie zapomniala o tym drobnym fakcie.
> Sejm/komisja w dalszym ciagu naprawila,
Ok - w takim razie oceniałem już po poprawkach.
>> To nie hebluj do zera przed samym przejściem, a po prostu zdejmij nogę
>> z gazu - wtedy sobie przejdą, a ty stracisz z 10 sekund.
>
> Jak ja zdejmuje noge z gazu, to auto jeszcze jedzie i jedzie ...
> tu nie o to chodzi
Dokładnie o to chodzi - skoro jedzie i jedzie i jedzie to znaczy, że
czasu wystarczy na przejście pieszych.
>> Zastanawiam się jak oni sobie w Europie radzą. Ba... Polacy też jak
>> przejadą granicę to jakby inna fizyka zaczynała ich obowiązywać:)
>
> No coz, ja to z Anglii pamietam tak:
> -kierowcy ladnie hamuja, czasem potrzebnie, czasem nie - stoje i
> podziwiam widoki.
Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie przechodząć?
> -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,
To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że z
tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)
> -postawili troche swiatel ... te na przycisk to mialy tak dlugi czas
> reakcji, ze piesi przechodza na czerwonym,
To rzeczywiście zakała drogownictwa. Kiedyś zdarzyło mi się przycisnąć
przejść na czerwonym, wsiąść w autobus, który załapał czerwone z
założeniu przepuszczające... tak właśnie mnie;)
> -tych pieszych tam gdzie nie ma swiatel znow nie tak duzo
To w sumie jak u nas.
> -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie przepusci,
> nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)
> -to niedawno omawiane Beverley
> https://www.google.pl/maps/@53.8429582,-0.40769,351m
/data=!3m1!1e3
> skrzyzowanie jest juz nowe, mapa nowa, ale zdjecia stare.
>
> To ile widzisz przejsc w okolicy ?
Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce gdziekolwiek.
>>> No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
>>> przejscia".
>> No właśnie - nic nie musi specialnie dawać wyraźnie do zrozumienia. Po
>> prostu jak idzie w stronę przejścia lub czeka przy krawężniku.
>
> No wlasnie o ten niuans chodzi - czeka na przy krawezniku.
Powiedzmy, że wchodzi tu w grę pewien niuans, że czekanie przy
krawężniku, to już bardzo zaawansowane "zbliżanie się do jezdni";)
> Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z przystanku czy
> pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
> Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
Też uważam to za niewłaściwe.
> Sa ulice z pierwszenstwem i jakos nie protestujesz, ze to
> niesprawiedliwe, dlaczego oni maja pierwszenstwo, a ty na
> podporzadkowanej nie.
Zauważ, że raz są z pierwszeństwem, raz nie... więc jest to pewna różnica:P
> Ot, dla lepszego ruchu tak to zorganizowano - a pieszy naprawde nie ma
> zadnego problemu, aby sie zatrzymac i ruszyc.
Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem się
i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.
>>> Oczywiscie, tylko mamy:
>>> -jasnosc zamiarow,
>
>> Tak wiemy - opsywane są tu wielokrotnie sytauacje, gdy piesi dochodzą
>> do pasów, a jak ktoś się zatrzyma, to odwrotu na pięcie. Podobnie jak
>> hamowanie ze 100 na 5m, węże ogrodowe na kołach, i przeszkadzający w
>> optymalnym hamowaniu ABS. Dlatego ten problem pomińmy odcinając go
>> brzytwą pewnego pana na O.
>
> Teraz pieszy nie ma pierwszenstwa, to problemu nie widzisz.
Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze. Chyba że nie mam
prawdopodobnieństwa graniczącego z pewnością, że ten na sąsiednim pasie
jest wystarczająco ogarnięty.
>> Jak hamowałem do 10 to skurwysyny za mną trąbiły, bo nie miały pojecia
>> po co hamuję!!!
>
> A po co ? Przepisow nie znamy ? Nie wolno omijac na przejsciu pojazdu,
> ktory przepuszcza pieszego. Tego, ktory przepuszcza pojazdy to wolno :-)
Mam nadzieję, że istota twojej wypowiedzi tkwi w emotikonie;)
>> Anyway - przejścia w miastach są zazwyczaj oświetlone, a jak słabo
>> widać, to trudno trzeba zwalniać, nawet i teraz. Poza zabudowanymi też
>> zazwyczaj jak już są wyznaczone to zwykle oświetlone, a i piesi tam
>> jakby mniej skorzy do egzekwowania swojego "napierwszeństwa".
>
> Ale to sie moze zmienic, szczegolnie jak radio i telewizja zaczna mowic
> "pieszy ma pierwszenstwo", nie dodajac ze nadal ma sie zatrzyma
Przypuszczam, że wątpię. A jak ci w radiu powiedzą, że możesz
bezpiecznie skoczyć z 10 piętra, to skoczysz?
>> No i doświadczenia innych krajów pokazują, że jednak się da i wypadków
>> na przejściach jest tam mniej.
>
> U nich w ogole mniej wypadkow.
Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)
>> Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś kilka
>> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty na
>> prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
>
> Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)
Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej większości
pozostałych na głównych drogach są światła.
>> No bo tak właśnie jest. Na głównych jest mało przejść bez świateł, a i
>> tak na większości pieszego nie ma. Osiedlówek nie liczę, bo tam pieszy
>> ma pierwszeństwo zawsze.
>
> Te osiedlowki to rozne sa - wiele jest zwyklymi drogami i pierwszenstwa
> pieszy nie ma.
Nawet jeśli - to kilka zatrzymań na ostatnich 500 metrach mnie róźnicy
nie robi. Tym bardziej, że i tak tam nie zapierdalam.
> W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...
Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa? A w podtekście,
że jak nie dostaniem, to będziemy zabijać więcej. Nie nie moja bajka.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.15 16:37 HubertO
- 21.10.15 17:00 J.F.
- 21.10.15 18:11 Shrek
- 21.10.15 18:30 Shrek
- 21.10.15 18:46 Liwiusz
- 21.10.15 18:58 Shrek
- 21.10.15 19:34 J.F.
- 21.10.15 19:38 Tom N
- 21.10.15 19:58 J.F.
- 21.10.15 20:05 Shrek
- 21.10.15 20:07 Shrek
- 21.10.15 20:22 J.F.
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
- 25.10.15 17:09 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=