eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Wed, 21 Oct 2015 16:13:18 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 153
    Message-ID: <n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
    References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
    <6255559478$20151009150658@squadack.com>
    <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
    <ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
    <n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
    <56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
    <n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
    <5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1445436793 11873 83.142.198.226 (21 Oct 2015 14:13:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Oct 2015 14:13:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570724
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21.10.2015 10:56, J.F. wrote:

    >>> A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?
    >> Tramwaj miał pozostać... jak jest.
    >
    > Nie calkiem - pani Bublewicz w projekcie zapomniala o tym drobnym fakcie.
    > Sejm/komisja w dalszym ciagu naprawila,

    Ok - w takim razie oceniałem już po poprawkach.

    >> To nie hebluj do zera przed samym przejściem, a po prostu zdejmij nogę
    >> z gazu - wtedy sobie przejdą, a ty stracisz z 10 sekund.
    >
    > Jak ja zdejmuje noge z gazu, to auto jeszcze jedzie i jedzie ...
    > tu nie o to chodzi

    Dokładnie o to chodzi - skoro jedzie i jedzie i jedzie to znaczy, że
    czasu wystarczy na przejście pieszych.

    >> Zastanawiam się jak oni sobie w Europie radzą. Ba... Polacy też jak
    >> przejadą granicę to jakby inna fizyka zaczynała ich obowiązywać:)
    >
    > No coz, ja to z Anglii pamietam tak:
    > -kierowcy ladnie hamuja, czasem potrzebnie, czasem nie - stoje i
    > podziwiam widoki.

    Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie przechodząć?

    > -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,

    To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi, że z
    tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)

    > -postawili troche swiatel ... te na przycisk to mialy tak dlugi czas
    > reakcji, ze piesi przechodza na czerwonym,

    To rzeczywiście zakała drogownictwa. Kiedyś zdarzyło mi się przycisnąć
    przejść na czerwonym, wsiąść w autobus, który załapał czerwone z
    założeniu przepuszczające... tak właśnie mnie;)

    > -tych pieszych tam gdzie nie ma swiatel znow nie tak duzo

    To w sumie jak u nas.

    > -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie przepusci,
    > nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,

    Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale poza
    przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)

    > -to niedawno omawiane Beverley
    > https://www.google.pl/maps/@53.8429582,-0.40769,351m
    /data=!3m1!1e3
    > skrzyzowanie jest juz nowe, mapa nowa, ale zdjecia stare.
    >
    > To ile widzisz przejsc w okolicy ?

    Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce gdziekolwiek.

    >>> No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
    >>> przejscia".
    >> No właśnie - nic nie musi specialnie dawać wyraźnie do zrozumienia. Po
    >> prostu jak idzie w stronę przejścia lub czeka przy krawężniku.
    >
    > No wlasnie o ten niuans chodzi - czeka na przy krawezniku.

    Powiedzmy, że wchodzi tu w grę pewien niuans, że czekanie przy
    krawężniku, to już bardzo zaawansowane "zbliżanie się do jezdni";)

    > Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z przystanku czy
    > pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im pierwszenstwa.
    > Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)

    Też uważam to za niewłaściwe.

    > Sa ulice z pierwszenstwem i jakos nie protestujesz, ze to
    > niesprawiedliwe, dlaczego oni maja pierwszenstwo, a ty na
    > podporzadkowanej nie.

    Zauważ, że raz są z pierwszeństwem, raz nie... więc jest to pewna różnica:P

    > Ot, dla lepszego ruchu tak to zorganizowano - a pieszy naprawde nie ma
    > zadnego problemu, aby sie zatrzymac i ruszyc.

    Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
    ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z zatrzymaniem się
    i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma problem.

    >>> Oczywiscie, tylko mamy:
    >>> -jasnosc zamiarow,
    >
    >> Tak wiemy - opsywane są tu wielokrotnie sytauacje, gdy piesi dochodzą
    >> do pasów, a jak ktoś się zatrzyma, to odwrotu na pięcie. Podobnie jak
    >> hamowanie ze 100 na 5m, węże ogrodowe na kołach, i przeszkadzający w
    >> optymalnym hamowaniu ABS. Dlatego ten problem pomińmy odcinając go
    >> brzytwą pewnego pana na O.
    >
    > Teraz pieszy nie ma pierwszenstwa, to problemu nie widzisz.

    Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze. Chyba że nie mam
    prawdopodobnieństwa graniczącego z pewnością, że ten na sąsiednim pasie
    jest wystarczająco ogarnięty.

    >> Jak hamowałem do 10 to skurwysyny za mną trąbiły, bo nie miały pojecia
    >> po co hamuję!!!
    >
    > A po co ? Przepisow nie znamy ? Nie wolno omijac na przejsciu pojazdu,
    > ktory przepuszcza pieszego. Tego, ktory przepuszcza pojazdy to wolno :-)

    Mam nadzieję, że istota twojej wypowiedzi tkwi w emotikonie;)

    >> Anyway - przejścia w miastach są zazwyczaj oświetlone, a jak słabo
    >> widać, to trudno trzeba zwalniać, nawet i teraz. Poza zabudowanymi też
    >> zazwyczaj jak już są wyznaczone to zwykle oświetlone, a i piesi tam
    >> jakby mniej skorzy do egzekwowania swojego "napierwszeństwa".
    >
    > Ale to sie moze zmienic, szczegolnie jak radio i telewizja zaczna mowic
    > "pieszy ma pierwszenstwo", nie dodajac ze nadal ma sie zatrzyma

    Przypuszczam, że wątpię. A jak ci w radiu powiedzą, że możesz
    bezpiecznie skoczyć z 10 piętra, to skoczysz?

    >> No i doświadczenia innych krajów pokazują, że jednak się da i wypadków
    >> na przejściach jest tam mniej.
    >
    > U nich w ogole mniej wypadkow.

    Oczywiście. Myślę, że jest to powiązane;)

    >> Jak już pisałem - dziś strajk włoski i wyszło mi raz na jakieś kilka
    >> km. Więc tragedii nie ma (Warszawa). Razem pewnie około 1 minuty na
    >> prawie dwie godziny jazdy. Pomijalne.
    >
    > Moze Warszawa juz przygotowana i przejscia zlikwidowala :-)

    Są, ale rzeczywiście część zlikwidowali, a na przytłaczającej większości
    pozostałych na głównych drogach są światła.

    >> No bo tak właśnie jest. Na głównych jest mało przejść bez świateł, a i
    >> tak na większości pieszego nie ma. Osiedlówek nie liczę, bo tam pieszy
    >> ma pierwszeństwo zawsze.
    >
    > Te osiedlowki to rozne sa - wiele jest zwyklymi drogami i pierwszenstwa
    > pieszy nie ma.

    Nawet jeśli - to kilka zatrzymań na ostatnich 500 metrach mnie róźnicy
    nie robi. Tym bardziej, że i tak tam nie zapierdalam.

    > W druga strone - i spaliny i halas i to niedobre CO2 ...

    Hmm. Smrodzimy i dla tego powinniśmy mieć większe prawa? A w podtekście,
    że jak nie dostaniem, to będziemy zabijać więcej. Nie nie moja bajka.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: