  • 1. Data: 2009-09-29 22:06:17
    Temat: A ja w temacie ostatnio poruszanej "koniunkcji" :D
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ostatnio gdzieś powstał flejm z powodu pewnej koniunkcji. Otóż ja już
    wiem, co to za koniunkcja. To ta:
    http://images6.fotosik.pl/541/766b012706b7ef61.jpg

    Pentax K110D (6mpx CCD) ISO 200, 1/180s
    Sigma 70-300 APO macro @ 300/8
    Statyw i MLU(2s).

    Może ostrość nie jest idealna, bo już nie mam siły na korygowanie, a i
    czujniki AF jakoś mało dokładne i drobna korekcja nie robi im różnicy.
    Czekam na K7, gdzie wyostrzę w punkt na LCD i wyjdą wszystkie
    niedoskonałości mojego tele :D

    A teraz słowo o zdjęciu - Księżyc w prawym górnym narożniku w koniunkcji
    z Jowiszem w lewym dolnym. Zdjęcie nieznacznie kadrowane a następnie
    przeskalowane w dół do rozdzielczości mniej więcej ekranowej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-09-29 23:05:09
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jowiszem w lewym dolnym. Zdjęcie nieznacznie kadrowane a następnie
    > przeskalowane w dół do rozdzielczości mniej więcej ekranowej.

    Aaa Jowisz! Myślałem że masz bad piksela ;-)

    pzdr,
    Krzychu

  • 3. Data: 2009-09-30 01:15:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał
    > Ostatnio gdzieś powstał flejm z powodu pewnej koniunkcji. Otóż ja już
    > wiem, co to za koniunkcja. To ta:
    > http://images6.fotosik.pl/541/766b012706b7ef61.jpg
    [...]
    > A teraz słowo o zdjęciu - Księżyc w prawym górnym narożniku w koniunkcji z
    > Jowiszem w lewym dolnym.

    Uffff, a już myślałem, że komuś ubliżasz - koniunkcja - brzmi paskudnie ; )

    adam

  • 4. Data: 2009-09-30 07:23:53
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 30 Wrz, 00:06, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Może ostrość nie jest idealna, bo już nie mam siły na korygowanie, a i
    > czujniki AF jakoś mało dokładne i drobna korekcja nie robi im różnicy.

    A to powyższego zestawu nie się ustawić na nieskończoność?

    > Czekam na K7, gdzie wyostrzę w punkt na LCD i wyjdą wszystkie
    > niedoskonałości mojego tele :D

    Znaczy się w K7 to poprawili ... Brawo Pentax.

  • 5. Data: 2009-09-30 08:22:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nieznajomy pisze:

    > A to powyższego zestawu nie się ustawić na nieskończoność?

    Da się, ale nie jestem w stanie tak precyzyjnie ustawić na matówce,
    chociaż przy f/8 drobny błąd nie powinien mieć znaczenia

    > Znaczy się w K7 to poprawili ... Brawo Pentax.

    Ostrzenie na LV z lupą - tego mi brakuje przy astrofoto. Mnóstwo czasu
    tracę na jako takie ustawienie ostrości. Na LV będę miał wzmocnienie
    sygnału i powiększenie 1:1, więc łatwo będzie złapać moment, w którym
    jest największa ostrość.
    Poza tym wszyscy dotychczasowi użytkownicy Pentaksa chwalą, że duży
    postęp, więc liczę, że też to zauważę i docenię ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.