-
Data: 2014-08-17 22:41:22
Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 17.08.2014 19:58, J.F. wrote:
>
> Co to WS ?
Aha, czyli nie byłeś na podstacji. Wyłącznik Szybki.
>> Coś tym wszystkim musi jeszcze sterować.
>
> A to cos pracuje na ... 24V DC ?
Ale nie chodzi o zasilanie elektroniki, tylko to, że ona na różne rzeczy
reaguje np. przy AC dochodzą zabezpieczenia reagujące na częstotliwość.
> No wlasnie - komutatorowe szeregowe, i zasadniczo czestotliwosc
> zasilajaca im dowolna.
> Kiedys moze byly z grubych blach i potrzebowaly niskiej, ale od wielu
> lat pewnie sa z cienkich..
To nie jest taki silnik jak w odkurzaczu. Trakcyjne mają jeszcze bardzo
ważne dla ich pracy uzwojenia kompensacyjne, których strumień zależy od
częstotliwości. Zmienisz częstotliwość to popieprzy się kompensacja.
Trzeba by przezwajać.
> Pewnie jakos tak by wyszlo, 10-20. Akurat tyle, ze stary sprzet zdazy
> sie zamortyzowac/zuzyc.
>
> A balagan ... jaki balagan ? Tam chyba i tak sa wydzielone odcinki, co
> najwyzej maszynista sie zorientuje po tonie buczenia ze inna czestotliwoac.
Odcinki zasilania są wydzielone, ale jak przejeżdża się z jednego na
drugi to na chwilę odbierak zwiera obydwa ze sobą. U nas to nie problem
bo mogą być co najwyżej niewielkie różnice napięć, a przy AC trzeba
zadbać o pozostawanie tych napięć w fazie.
Zrozum, że takiej zwykłej lokomotywy po prostu nie można wpuścić na inną
częstotliwość. Trzeba by poczekać aż wszystkie pojazdy będą wielosystemowe.
> Wiec co jeszcze jest tak czule na czestotliwosc ze trzeba wymienic ?
Elektronikę która steruje tym wszystkim, a może raczej same wyzwalacze,
jakieś różne przekaźniki częstotliwościowe itd. Urządzenia SRK, które
muszą być nieczułe na częstotliwość prądu trakcyjnego.
> Ale to z falownikiem na pokladzie jak rozumiem ?
> No coz ... elektronika potaniala i tak sie po prostu robi. Aczkolwiek
> przy mnogosci zasilan to tez troche problematyczne.
Tak, innych pojazdów elektrycznych niż z falownikami już się nie produkuje.
> U nas nie ma powodu, to niech sie Brytole zastanawiaja :-)
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Dagen_H
> Dalo sie
Ile w 1967 roku było w Szwecji samochodów i skrzyżowań, a ile jest teraz
w Niemczech?
> I wbrew pozorom uwazam ze daje sie to zrobic w miare tanio - tylko
> trzeba zaplanowac na 10 lat.
Powiedz to Niemcom, jeśli ich gospodarka nie ma na coś kasy i ochoty to
która będzie miała? Odp: chińska, ale oni mają w d... koszty.
> Oczywiscie w modnych czasach outsoursingu latwo policzyc ile to bedzie
> kosztowalo, gdy na wszystko trzeba bedzie przetarg.
No to już chyba sobie odpowiedziałeś dlaczego nie ma to sensu ;)
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.14 23:00 Jarosław Sokołowski
- 18.08.14 00:49 J.F.
- 18.08.14 14:31 Jarosław Sokołowski
- 18.08.14 14:58 J.F.
- 18.08.14 16:47 Jarosław Sokołowski
- 18.08.14 23:18 Jakub Rakus
- 18.08.14 23:32 Jakub Rakus
- 19.08.14 01:37 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 09:52 Marek
- 19.08.14 13:03 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 16:06 J.F.
- 19.08.14 20:06 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i