-
Data: 2014-08-18 16:47:45
Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>>>> Ile w 1967 roku było w Szwecji samochodów i skrzyżowań,
>>> Mysle ze niemalo - oni wojny nie mieli. Ale to tez maly kraj - tzn
>>> powierzchniowo wiekszy niz my, ludnosci dzis ~10mln. Spora czesc
>>> kraju zapewne niezamieszkana.
>> Przed zmianą ponad połowa samochodów już miała kierownicę z lewej
>> strony (w tym biednym kraju kupowano używki po Niemcu, co to płakał
>> jak sprzedawał), więc wozów nieprzystosowanych było przed i po prawie
>> tyle samo -- o tym Wiki wspomina.
>
> Tyle ze jakby chciec to wdrozyc, to nalezaloby podac ze 10 lat
> zmienimy i niech ludzie kupuja samochody jakie chca.
> 10 lat to akurat tyle ze i samochody sie zuzyja i fabryki zdaza
> przestawic na nowe modele.
Teraz sobie pomyślałem, że dzisiaj taką operację dałoby się przeprowadzić
sprawniej, przynajmniej w zakresie wymiany samochodów. Jest ustawa, która
przewiduje zmianę zasad ruchu za pięć czy dziesięć lat, a już dzisiaj
dilerzy podpisują z klientami kontrakty terminowe na dostawę wozu w dniu
zmiany, negocjują z fabrykami ogromne rabaty -- ogólnie interes kwitnie.
>> Pisze też o dużej liczbie zderzeń czołowych. A także o niechęci
>> społeczeństwa do tej zmiany. Ale była
>
> I co - tak na sile im zmienili ? Ech ten socjalizm :-)
W Wiki napisali jak parlament głosował i jak przebiegło referendum.
> Czy jednak pol spoleczenstwa sie sprzeciwialo, a pol i tak kupowalo
> samochody z kierownica po drugiej stronie :-)
Kupowali takie, jakie były tańsze. A tańsze są te z dużego i bogatego
rynku -- czyli z reszty Europy, gdzie wszędzie już obowiązywał ruch
prawostronny. Szwecja była małym biednym krajem, gdzie trudno kupić
przystosowany do obowiązującego ruchu używany samochód.
>> w tym wszystkim jeszcze jedna rzecz ciekawa. Owo społeczeństwo jako
>> argument podawało te zderzenia. Społeczeństwo mówiło, że to bardzo
>> niebezpieczne jeździć po prawej stronie mając kierownicę przy lewym
>> fotelu -- bo będąc bliżej osi jezdni jest się mocniej narażonym na
>> utratę życia podczas wypadku.
>
> Cos w tym jest, ale naturalny odruch to uciec w prawo. A na poboczu
> drzewo ...
Fińscy kierowcy rajdowi mają dobrą opinie i wyniki, mówi się o nich,
że zawsze wierzą, że za wzniesieniem będzie dalej prosta i czysta
droga, więc gnają na ślepo i nawet nie mają odruchu zwalniania.
Ze Szewdami może podobnie. W każdym razie u nich świetnie sprawdza
się zamordyzm -- nie chleją do nieprzytomności, bo gorzała sakramencko
droga i na zapisy, nie zabijają się w czołowych zderzeniach, jak
to było w latach sześćdziesiątych, bo co kawałek fotoradar. Jeszcze
wcześniej wpadli na pomysł obcinania rąk, więc nie kradną (ale rżnięcie
na podatkach uważają za sport narodowy).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.14 23:18 Jakub Rakus
- 18.08.14 23:32 Jakub Rakus
- 19.08.14 01:37 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 09:52 Marek
- 19.08.14 13:03 Jarosław Sokołowski
- 19.08.14 16:06 J.F.
- 19.08.14 20:06 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO