  • Data: 2014-08-18 16:47:45
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Tyle ze jakby chciec to wdrozyc, to nalezaloby podac ze 10 lat
    > zmienimy i niech ludzie kupuja samochody jakie chca.
    > 10 lat to akurat tyle ze i samochody sie zuzyja i fabryki zdaza
    > przestawic na nowe modele.

    Teraz sobie pomyślałem, że dzisiaj taką operację dałoby się przeprowadzić
    sprawniej, przynajmniej w zakresie wymiany samochodów. Jest ustawa, która
    przewiduje zmianę zasad ruchu za pięć czy dziesięć lat, a już dzisiaj
    dilerzy podpisują z klientami kontrakty terminowe na dostawę wozu w dniu
    zmiany, negocjują z fabrykami ogromne rabaty -- ogólnie interes kwitnie.

    > I co - tak na sile im zmienili ? Ech ten socjalizm :-)

    W Wiki napisali jak parlament głosował i jak przebiegło referendum.

    > Czy jednak pol spoleczenstwa sie sprzeciwialo, a pol i tak kupowalo
    > samochody z kierownica po drugiej stronie :-)

    Kupowali takie, jakie były tańsze. A tańsze są te z dużego i bogatego
    rynku -- czyli z reszty Europy, gdzie wszędzie już obowiązywał ruch
    prawostronny. Szwecja była małym biednym krajem, gdzie trudno kupić
    przystosowany do obowiązującego ruchu używany samochód.

    > Cos w tym jest, ale naturalny odruch to uciec w prawo. A na poboczu
    > drzewo ...

    Fińscy kierowcy rajdowi mają dobrą opinie i wyniki, mówi się o nich,
    że zawsze wierzą, że za wzniesieniem będzie dalej prosta i czysta
    droga, więc gnają na ślepo i nawet nie mają odruchu zwalniania.
    Ze Szewdami może podobnie. W każdym razie u nich świetnie sprawdza
    się zamordyzm -- nie chleją do nieprzytomności, bo gorzała sakramencko
    droga i na zapisy, nie zabijają się w czołowych zderzeniach, jak
    to było w latach sześćdziesiątych, bo co kawałek fotoradar. Jeszcze
    wcześniej wpadli na pomysł obcinania rąk, więc nie kradną (ale rżnięcie
    na podatkach uważają za sport narodowy).

    --
    Jarek