  • Data: 2014-08-19 16:06:16
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości
    On 18.08.2014 00:49, J.F. wrote:
    >Te 50Hz też musimy pilnować. Tak samo jak pilnujemy w każdej byle
    >jakiej podstacji od 6kV w górę,

    Hm, ale przeciez przez wiek dzialalo bez takich udogodnien :-)

    > tym bardziej w czasach gdy wiatraki wyrastają jak grzyby. A to
    > bardzo wredne źródła jeśli chodzi o stabilność częstotliwości.

    Sugerujesz jakies odlaczenie od reszty sieci ? Moze i mozliwe.
    Ale
    -tu zastosowanie raczej nie wymagajace duzej stabilnosci,
    -teraz jest przetwornica wirujaca i stabilnosc ma ... swietna czy
    mierna ?
    -a przeciez chcemy podlaczyc 50 zamiast 16, i mamy nadzieje ze dziala
    miedzy 16 a 50 :-)
    -nawet jak przyjdzie wymienic, to chyba bardzo drogie nie jest ..

    > A nie mozna dac kawalka przerwy ?
    >łopotliwe w konstrukcji i użytkowaniu, bardzo rzadko stosowane (np.
    >na granicy polsko-niemieckiej). Trzeba przejeżdżać z określoną,
    >niewielką prędkością.

    Nie wydaje mi sie to jakims zbytnim utrudnieniem.

    Ale zaraz ... te istniejace stacje 16.667Hz - to one zsynchronizowane
    miedzy soba, ze pantograf moze polaczyc ?

    >Lokomotywa to nie tylko pudło, silniki i nastawnik żeby mechanik miał
    >się czego trzymać. Nawet taka co ma już 60 lat.

    Ale co - zegarek bedzie mu sie spieszyl ?

    >Chodziło tylko o porównanie skali problemu. Anglicy to raczej nie
    >mają problemu, tylko Europejczycy jak sprowadzą auto z wysp :-P

    Europejczycy problemu nie maja - nie sprowadzaja, bo kierownica po
    zlej stronie.
    Nie dotyczy tylko jakis wypierdkow europy :-(

    Anglicy maja klopot - ograniczony wybor aut, konkurencja, szybki
    spadek ceny ... ale tez ochrona rynku pracy :-)

    >W kapitalizmie sens ma tylko to, co się opłaca.

    A ile jest warte ujednolicenie ruchu, zeby na wakacjach wariactwa nie
    dostawac ? :-)

    J.