  • 81. Data: 2009-11-11 18:36:23
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 14:54, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" d...@m...goo
    glegroups.com

    > : kup sobie do 450d ,
    >
    > Matryca C 450 D wygląda jak czyszczona szmatą :) od podłogi, ale
    > imo to dobry aparat. Nie mam nic przeciwko kupnie innego aparatu.
    >
    > Pytanie nadal aktualne -- które obiektywy są doskonałe?

    kiedy poznalem kobiete o doskonalych ksztaltych
    pytanie o doskonaly obiektyw przestalo byc dla mnie istotne
    czego zycze ..

  • 82. Data: 2009-11-11 18:49:01
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    XX YY
    W końcu sobie wystarczająco nagrabił i trafia do listy zablokowanych,
    jako nieznośny PYSZAŁEK i cham.
    Piszę to, bo może się opamięta, może się zacznie leczyć,
    choć chamstwo jest trudno wyleczalne.

  • 83. Data: 2009-11-11 18:52:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 19:49, "m0w" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jako nieznośny PYSZAŁEK i cham.
    > Piszę to, bo może się opamięta, może się zacznie leczyć,

    :-)))

    dziekuje

  • 84. Data: 2009-11-11 18:55:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hdeoou$ssk$...@n...onet.pl

    > żeby taki test miał sens proponuję co najmniej 5szt. Tamronów i po tyle samo Nikona
    i Canona ;).

    Dla mnie może być i po 50 sztuk. Nie mam mebli i kupowanie dodatkowych
    obiektywów, zalegających na deficytowych półkach nie uśmiecha się... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2009-11-11 18:56:28
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Dnia 11-11-2009 o 19:49:01 m0w <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jako nieznośny PYSZAŁEK i cham.
    > Piszę to, bo może się opamięta, może się zacznie leczyć,

    On nie jest chamski , jemu się po prostu wydaje , że jest zabawny.

    kugel

  • 86. Data: 2009-11-11 19:01:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 19:56, kugel <s...@s...pl> wrote:

    > On nie jest chamski , jemu się po prostu wydaje , że jest zabawny.
    >
    > kugel

    nie , nie wydaje mi sie ze jestem zabawny , wrecz przeciwnie ubolewam,
    iz opuszcza mnie znakomite kiedys i cenione przez otoczenie poczucie
    humoru.

    natomiast z cala pewnoscia zauwazam iz to srodowisko tutaj liczy
    stosunkowo wiecej niz na innych grupach smutasow bez polotu.

    Prawdopododobnie obsluga aparatu analogowego przerasta mozliwosci i
    zdolnosci tych ludzi , stad znalezli zaczepienie tutaj.

  • 87. Data: 2009-11-11 19:12:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@o...goo
    glegroups.com

    > Pytanie nadal aktualne -- które obiektywy są doskonałe?

    : kiedy poznalem kobiete o doskonalych ksztaltych
    : pytanie o doskonaly obiektyw przestalo byc dla
    : mnie istotne czego zycze ..

    Cóż... Wiele od Ciebie nie dowiedziałem się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 88. Data: 2009-11-11 19:15:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" c...@w...goo
    glegroups.com

    : najpierw naucz sie stawiac prawidlowo pytania.

    : jesli te sztuke opanujesz to zastanowie sie nad odpowiedzia.
    : do tej pory cokolwiek by nie powiedziec zawsze masz te sama
    : odpowiedzi - tzn niczego nie mozesz zrozumiec.

    Ja od Ciebie nie dowiedziałem się niczego ciekawego.
    A liczyłem na rewelacje okołoobiektywowe.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 89. Data: 2009-11-11 19:15:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Nie nową, tylko zerżniętą z Nikona - podział wyższej półki APSC na dwie
    > linie.

    Kolejna linia aparatów to jak najbardziej kolejna metoda - tym razem na
    sprzedanie drożej aparatu niewiele lepszego od serii dwucyfrowej. Takie
    rozwiązanie ma sens, o ile rzeczywiście różnica wyżej (do pełnej klatki)
    będzie znaczna (możliwości i cena). Canon chyba realizuje to założenie bo
    IMHO poza trybem filmowym 5DMkII wypada najgorzej z całej stawki.

    > Niby tak, choć można się również spodziewać wrednych kroków pt.
    > kastracja funkcjonalności, coby puszki mniej się gryzły ze sobą - coś
    > jak Nikonowskie idiotyczne marne wsparcie w D90 dla manuali, czy
    > kiepskie LV.

    No i właśnie tu chyba lepszą filozofię ma sony - tzn wypuszczają po dwa
    modele w danych seriach, takie które różnią się nieznacznie o elementy,
    które ciekawie mogą wpływać na cenę. Aparat ten sam, ale do wyboru lepszy
    ekran/matryca. Przez to jest u nich gęsto z modelami, ale można sobie
    lepiej dopasować co się chce.

    > IMHO pochopny wniosek. Canon nad 5Dmk2 pracował ile lat, a i tak się nie
    > ustrzegli wpadek i w momencie premiery nie zdąrzyli dopracować
    > filmowania, które ma być/zostało poprawione kolejnym firmware.

    Z tym filmowaniem to chyba była inna historia. Co do wielu lat pracy
    nad... to też podejrzewam że to przesadzony wniosek. Ot projekt leżał na
    półce dopóki stare 5D przynosiło zakładane zyski, chyba się nie
    spodziewali, że aż tyle, ale to tylko dlatego, że nikt nie podjął rękawicy
    i nie stanął do walki.

    > Jako że
    > spodziewałbym się tu raczej mocno odgrzewanego kotleta (jak zresztą
    > niemal zawsze u Canona), ciężko im będzie coś aż tak mocno spartolić,
    > żeby nazywać to niedopracowaniem.

    Póki co udaje się im co chwilka czymś zabłysnąć. To czarne kropki, to znów
    duszki. Mam tylko nadzieję, że oba są tylko w jpg.
    Jednak inni miewają znacznie gorzej np. banding.

    > Ty no weź, bądź poważny. Chcesz tu teraz dowodzić, że D300 to była
    > klapa, niesprzedawalny gniot marketingu, którego sterty walają się w
    > sklepach, a ich właściciele z rozpaczą rozglądają się jak odzyskać
    > utopione pieniądze?

    Tak nie napisałem i sam wiesz o tym.
    Zdecydowanie to co powiedziałeś wymagałoby pewnego poparcia w danych
    dotyczących sprzedaży (bo o tym właśnie pisałeś).
    Szczególnie zastanawia mnie ona po wprowadzeniu D700.

    Za to nawiązując do Twojej wypowiedzi jeszcze - to myślę że nowe modele z
    takiej półki niekoniecznie mają się zwracać i być "opłacalne" tak od razu.
    Jednak robi się je by firma liczyła się marketingowo (taki pokaz siły) no
    i opracowane elementy powoli spływają do coraz to niższych puszek, gdzie
    sprzedaż jest już znacznie większa.

    Co do ceny nikona to zaskakuje mnie jak bardzo jest stała. D300 jest tu
    dobrym przykładem. Spodziewam się wobec tego, że sprzedaż raczej spada bo
    puszka w tych samych pieniądzach oferuje coraz to mniej w stosunku do
    konkurencji.

    > A Canon to tylko tak, żeby głównemu konkurentowi
    > przykro nie było, postawnowił zrobić coś na tym samym poziomie i zasypać
    > sklepy pudełkami ze swoim logiem, niech też sobie leżą?

    Zdaje się, że teraz główny konkurent właśnie ma jedną serię mniej.

    > Jak to poszła w górę?! Przecież miała tanieć. I wykończyć w końcu to
    > beznadziejne APSC. Nieeee, niemożliwe... :-> No i co na to Sony, ze
    > swoim killerem FF za grosze? ;-)
    > BTW - nie mylisz podwyżki z wahnięciami kursów?

    Realnie ceny poszły w górę właśnie. Jedyne co to walczy sony i
    wprowadzenie taniego A850 było fajnym krokiem. Już teraz w promocjach jest
    dostępny za około 6kzł (np. w e-cyfrowe z rabatem). Reszta cała niestety
    się odbiła w górę. Na spadek można liczyć dopiero jak będą wchodzić
    następcy/konkurencja przyjdzie z większą liczbą fajnych rzeczy.

    > Spokojnym ruchem. Już w okolicach 15 MPx widać dokładnie wszelkie wady
    > niektórych obiektywów i to, że nie wyrabiają się przeniesieniem detalu -
    > to _widać_ na zdjęciach i to za dowód wystarczy.

    Jedyne co masz na obronę, to to, że gdzieś jest lepiej, a gdzieś gorzej i
    to że matryca jest taka sama daje Ci wniosek, że to właśnie obiektyw nie
    wyrabia. Obiektyw musiałby w centrum dawać naprawdę duuuże mydło, żebyś
    mógł stwierdzić, że matryca go przeskoczyła mimo filtru AA. Wtedy taka
    sytuacja jest bardzo dobra bo możesz skalować sobie do woli takie zdjęcie
    kontrolując dokładnie morę.

    > Odłóżmy te szumne teorie i skupmy się na tym, co widać na zdjęciach. Co
    > już można zobaczyć - czyli rejestrację przez matrycę wszelakich wad optyki.

    Ale rozmawiamy o rozdzielczości, a nie o wszelakich wadach optycznych.
    Póki co jak chcesz zdjęć to przyjrzyj się foveonom czy też nawet leice.
    Jakoś mimo braku filtru AA udaje im się rejestrować detale na poziomie
    piksela. Leica ma akurat całkiem niezłą rozdzielczość. TO znaczy, że
    jeszcze o wiele bardziej upakowana matryca by dawała nowe detale.

    > No fakt, na razie głównie niewyrabiają poza środkiem. Można skadrować ;-)

    No i właśnie ciekawe na ile jest to spowodowane nie tylko przez obiektyw,
    ale też i przez matrycę i problem telecentryczności.

    > Aha, czyli dochodzi kolejna zabawa człowieka przed komputerem, aby
    > uzyskać efekty takie, jak prosto z puszki wychodziły ze 3 lata temu.
    > Podziwiam Twój zachwyt nad postępem technologii, naprawdę.

    Wiem, że Ty byś chciał mieć 4Mpix, żeby komfortowo robić odbitki 10x15 i
    tylko w każdym modelu sprawdzać ile polepszyli pozostałe parametry.
    Dla mnie za to upakowanie matryc jest po prostu optymalizacją - im więcej
    Mpix tym więcej detalu przy bazowym iso, którego się najczęściej używa.
    Przy bardzo wysokich czułościach ten detal można spokojnie zamienić na
    gładszą mniejszą rozdzielczość. To chyba nikogo nie dziwi.
    Gorzej że mając super nieszumiące 12Mpix nie dodasz sobie detali do
    bazowej czułości. Pewnie mniej pracy z wysokimi czułościami, ale jednak
    jesteś bardziej ograniczony.

    > Przy wyjątkowo dobrych warunkach pewnie jakąś przewagę będzie mieć. Tak
    > poza tym, w warunkach mniej idealnych - więcej roboty aby uzyskać coś
    > równie dobrego lub ciut lepszego od przyzwoitych 12 MPx. Ja wolę to
    > drugie podejście, bo z natury leniwy jestem.

    Jeśli tylko nie masz potrzeby mieć więcej Mpix to pewnie lepiej zostać na
    tym poziomie. Ja tam za dodatkowe detale się zupełnie nie pogniewam.

    > Ja tam śmiem twierdzić, że amator to wogóle niespecjalnie potrzebuje coś
    > więcej niż ~12 MPx - to też kompromis, ino dotyczący zdrowego rozsądku.
    > Odbitkę można zrobić niemal dowolnie dużą, zapas na kadrowanie jest,
    > defekty optyki nie są aż tak upierdliwe, brak _konieczności_ dłubania w
    > wielu przypadkach - więcej zalet niż wad.

    Tylko my nie rozmawiamy o amatorach, którzy kupują lustrzanki z entry level.

    > I przykładowo przesiadając się z 40D na 7D musisz kupić większy dysk,
    > aby przechować tą samą ilość zdjęć, z których tylko jakiś marny procent
    > będzie miał w sobie ilość szczegółów odpowiadającą wielkości pliku. Bosko.

    A dyski od tego czasu też nie stały w miejscu. Przy dziesiejszych
    pojemnościach i śmiesznych ich cenach to zupełnie chybiony argument.

    > Dyskusyjna.

    Zupełnie realna.

    > Kę?

    A nie? Dodali do puszek HDR, panoramy, wyciąganie z cienii i wiele innych
    jeszcze. Nawet głupie art filtry.

    > Lepsze programy? Szit, znów mnie coś ominęło.

    No rawiarki nie stoją w miejscu zdecydowanie. Nowy bibble daje jeszcze
    więcej detalu, DxO radzi sobie rewelacyjnie. Nawet podobno lightroom w
    becie jest mocno poprawiony pod tym względem, bo owszem z sony sobie np
    zupełnie nie radził.

    > ?
    > No niby trochę ceny poszły w dół, ale żeby odrazu tak lepsze?

    Na te wszystkie Twoje narzekania - zbuduj sobie zestaw 2002 :) Kup
    hybrydę, do tego Pentium III z monitorkiem CRT i tamtym softem. Szybko
    zmienisz zdanie, że zupełnie nic się nie zmieniło.

    d.

  • 90. Data: 2009-11-11 19:21:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 20:15, "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]
    >    `-: chętnie sprzedam niebitego 75-300 III USM o.`.,

    to nie byla odpowiedz dla Ciebie .

    uznaje Cie za inteligeniejszego goscia i uwazam ze przeslanie
    zrozumiales.
    doskonaly w pojeciu meszczyzny moze byc tylko ksztalt kobiety.

    nie ma obiektywow doskonalych - sa tylko rzeczywiste.