  • Data: 2009-11-20 18:21:08
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "greenman" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "greenman" DxhNm.16$C...@n...ams2
    >
    > A ja przy swoim -- benzyna jest paliwem, ale paliwo nie musi być benzyną.
    > Płynne paliwo (zwane benzyną) po odparowaniu nadal jest oktanowe.

    Nie ma zadnego znaczenia cos takiego jak "odparowanie".
    Paliwo miesza sie z powietrzem niezaleznie od warunkow - temperatury,
    w ten sposob powstaje mieszanka niezbedna do pracy kazdego
    silnika spalinowego.

    Dajmy spokoj - w jezyku polskim, okreslenie: "paliwo wysokooktanowe",
    odnosi sie wylacznie do cieklego paliwa a nie jakichs "oparow"
    czy nawet mieszanki pp.
    LO znakuje sie paliwo a paliwo bez dosc dokladnego zmieszania
    z odpowiednia iloscia powietrza jest bardzo kiepsko palne.
    Kto ma jakies watpliwosci niech wrzuci zapalona zapalke
    do wiadra z benzyna - jesli zrobi to w odpowiedniej temperaturze
    - przezyje!
    ---