  • 1. Data: 2012-05-10 14:51:22
    Temat: 7-miejscowy minivan/kombi?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Chodzi o listę modeli, które można podpiąć pod tę kategorię.
    Wielkości poniżej sharana/alhambry itp, z trzecim rzędem siedzeń (tak, wiem że raczej
    masochostycznych) wygodnie chowanych, a nie wyjmowanych.
    Cena: do max ~35 tys (a więc raczej nie najnowsze modele).
    Silnik: mile widziany benz., pod gaz. A jeśli diesel to z tych pancernych.
    Ważna jest długa i małokosztowna eksploatacja, wygoda na drugim miejscu, wygląd i
    "prestiż" - nieważny.

    Wg dotychczasowej kwerendy, w grę wchodzą prawdopodobnie:
    logan mcv
    grand scenic
    p307 sw (?)
    zafira
    touran
    corolla verso
    mazda 5

    Czy coś jeszcze?

  • 2. Data: 2012-05-10 15:11:49
    Temat: Re: 7-miejscowy minivan/kombi?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > wygląd i "prestiż" - nieważny.
    >
    > Wg dotychczasowej kwerendy, w grę wchodzą prawdopodobnie:

    Nie stawiaj znaku zapytania przy 307SW. Niestety do tego auta trzeba
    sobie dokupić 2 fotele, które kosztują kilka stówek na alledrogo. Ja mam
    właśnie 307SW :) Ale za ~35kPLN to szukaj 308SW :) Choć jest brzydsze.
    Może i lepiej kupić końcówkę produkcji 307SW i dołożyć troszkę kasy na
    doprowadzenie do stanu idealnego i cieszyć się później autem
    bezawaryjnym, a w kieszeni zostanie jeszcze na dobry pakiet
    ubezpieczenia i sporo litrów paliwa :)

  • 3. Data: 2012-05-10 15:35:48
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 10 Maj, 15:11, Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    wrote:
> [...]

    No to MCV-ka najlepsza [:

    > za ~35kPLN to szukaj 308SW :) Choć jest brzydsze.

    Ale mniejsze - skoro wygoda jednak na 2. miejscu...

    --
    Laisar

  • 4. Data: 2012-05-11 08:16:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-10 15:11, Kamil 'Model' pisze:

> [...]
    później autem bezawaryjnym, a w kieszeni zostanie jeszcze na dobry pakiet

    Też jestem zdania że lepiej dopieścić zadbany egzemplarz ze starszego modelu niż
    szukać "okazji" z nowszych.
    Ale widzę już że te fotele w 307 są niechowalne, a szkoda. Ja za bardzo nie mam ich
    gdzie trzymać...

    A co do listy - ktoś coś dołoży, czy jednak kompletna?
    Bo na przykład corolkę odkryłem niedawno - nie wiedziałem, że jest 7-ka...

  • 5. Data: 2012-05-11 09:15:06
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > A co do listy - ktoś coś dołoży, czy jednak kompletna?
    > Bo na przykład corolkę odkryłem niedawno - nie wiedziałem, że jest 7-ka...

    No zgadza się, fotele w 307SW są nie chowalne. Zafira ma napewno, chyba
    corolla verso też (fajne auto, kolega ma '07, ale w wersji 5 osobowej,
    silnik 1,8 i jest totalnie bezawaryjna)

  • 6. Data: 2012-05-11 09:41:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > wiem że raczej
    > masochostycznych) wygodnie chowanych, a nie wyjmowanych.

    Chevrolet Orlando

    Nie wiem, od kiedy produkowany, więc nie wiem, czy znajdziesz używany w
    zakładanej cenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-05-11 10:37:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-11 09:41, Ergie pisze:
    > Chevrolet Orlando
    >
    > Nie wiem, od kiedy produkowany, więc nie wiem, czy znajdziesz używany w zakładanej
    cenie.

    Chyba za mało popularny - właściwie nie widzę ogłoszeń.

    Z pierwotnej listy, najbardziej mi póki co odpowiada:
    - zafira
    ze względu na taniość i podobno nieźle gazujące się silniki, zapewne: 1.8 benz., no
    ale generalnie
    wnętrze sprawia wrażenie tandety, a ta tylna ławka, niewygodna i jeżdżąca w całości
    też niezbyt mi się
    - corolla verso (od 2005 podobno na płycie avensis, fajne wnętrze, ale tu już gorzej
    z gazowaniem,
    zwłaszcza >=1.8 vvti, nie wiem jak gaz znosi 1.6. Na dieslowskie d4d też słyszę
    narzekania że dwumasa
    pada, wtryski niezbyt trwałe a i kontrola emisji spalin potrafi postawić chmurę za
    samochodem i tyż pada)
    - mazda 5 (niewiele wiem o niej, ale jest obszerna i chyba najfajniejsza w środku, o
    silnikach
    beznynowych ogólnie mówią że ok, tylko co z gazem. Co do diesla, to miał kolega,
    ogólnie wtopił
    sporo kasy w niego: pompa, turbo, wtryski, coś tam, i dalej nie jest ok)
    - touran - nudny ale wnętrze ciut lepiej niż zafira, a o 1.9 tdi który w nim nagminie
    występuje, wiadomo chyba wszystko

    To taki spostrzeżenia na szybko oraz obiegowe opinie.

    Jakby ktoś dołożył coś z własnej praktyki, zwłaszcza kosztowne wady, byłbym
    wdzięczny... :)

  • 8. Data: 2012-05-11 11:37:34
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > To taki spostrzeżenia na szybko oraz obiegowe opinie.
    >
    > Jakby ktoś dołożył coś z własnej praktyki, zwłaszcza kosztowne wady,

    Nie wiem jak dokładnie w Madzi 5, ale w Madzi 6 w pakiecie dostajesz
    "rudzielca". Ogólnie mazdy z tamtych lat (do ok. 2006 roku) mają
    kiepskie blachy, co nie przystoi tak młodemu autu.
    Kolega co ma teraz Verso 1,8VVTi wcześniej miał Zafirę 1,8 125KM i też
    nie narzekał. Choć gdzie nie gdzie wychodziła ruda (ale on miał '99
    rocznik). Po lifcie Zafira jest już lepiej zabezpieczona. Choć za te
    pieniądze to poszukaj Zafiry II z 1,9CDTI (dobry silnik od fiata) ale
    najlepiej 120KM, bo o 150KM czytałem, że są mniej trwałe (dwumasa szybko
    siada i coś jeszcze).
    O Touranach to wszystko wiadomo, niestety z 1,9TDI jest mało aut na
    sprzedaż (dobry silnik na pompkach i nikt nie chce tego sprzedawać).
    Dużo więcej jest 2,0TDI czego bym unikał z początku produkcji.
    Benzyniaki były chyba 3: 1,6FSI (kiepski do gazu), 1.6MPI (stary i za
    słaby silnik) i 2,0 ecofuel (z fabrycznym CNG). W 2007 chyba wstawili
    1,4TSI... Tylko, że tu za markę przepłacasz sporo kasiory...

    A nie myślałeś o Citroenie C4Grand Picasso?? Za 35kPLN można coś znaleźć
    z początku produkcji. Albo coś dużego C8/P807/Fiat Ulyesse/Lancia
    Phedra?? Kawał dużego auta, kupisz auto z ostatniego roku produkcji i
    zostanie sporo kasy na doinwestowanie. Każdy fotel osobno, pełno
    wymiarowy, spory kufer, nawet z kompletem foteli. Bardzo dobrze
    wyposażone, komfortowe i nie aż tak drogie w utrzymaniu.

  • 9. Data: 2012-05-11 11:47:02
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 11 Maj, 08:16, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > widzę już że te fotele w 307 są niechowalne, a szkoda. Ja za bardzo nie mam ich
    gdzie trzymać...

    Kupując MCV-kę popełniłem dokładnie ten sam błąd, myśląc tak samo - i
    bawiłem się potem w przerabianie mojej wersji na 7-os. (:

    Tymczasem w zasadzie można się tym nie przejmować, bo na co dzień
    wystarcza bagażnik nawet ze złożonymi siedzeniami, jeżdżącymi cały
    czas w środku,

    (Aczkolwiek fakt, że w dacii jest więcej miejsca na początku i więcej
    go zostaje potem: 700 litrów minus jakieś 100 - może 150, licząc
    utrudniony dostęp do części przed nadkolami).

    Przez 5 lat zostawiłem trzeci rząd w domu 4 razy - a czego raz okazał
    się zupełnie niepotrzebny, a raz posunąłem się jeszcze nawet do
    demontażu drugiego rzędu (dzięki czemu było ponad 2,5 m3 miejsca "na
    pace").

    Z bogatego doświadczenia (; radzę więc _nie_ przywiązywać nadmiernej
    wagi do argumentu o braku miejsca do przetrzymywania dodatkowych
    siedzeń. 307sw7p co prawda dawno już nie widziałem, ale z dziurawej
    pamięci i fotek wynika, że w nim też nie jest jakoś tragicznie...

  • 10. Data: 2012-05-11 11:52:42
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 11 Maj, 10:37, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > - mazda 5 (niewiele wiem o niej, ale jest obszerna

    Z tą obszernością to tylko nadmiernie dobre wrażenie - w drugim
    rzędzie środkowe miejsce jest w zasadzie bezużyteczne, a trzeci rząd
    też nadaje się tylko dla dzieci (bo już co większe nastolatki będą
    narzekać). Zatem 7-osbówka to jest to jedynie w papierach - realnie to
    4+(2x0,5)...

    --
    Laisar