  • 11. Data: 2010-05-25 12:47:04
    Temat: Re: 6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl>

    On 25 Maj, 12:15, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:
    > w stilo nic nie będzie wystawało, będzie co najwyżej lepiej wyglądało :)
    > Ale czy 15 cali w aucie o takich gabarytach to nie za mało? Tam się
    > 17sta prosi :)

    Wystawać poza obrys nie wystaje, jest sporo zapasu. Gdzieś wyczytałem
    że
    szersza felga to lepsze właściwości trakcyjne. A ponieważ nie chciałem
    czuć
    każdego kamienia pod tyłkiem, wymyśliłem kompromis. Czyli zamiast
    fabrycznego
    6,5"x15 zapodałem 7"x15. Tyle, że na tych felgach opony symetryczne
    kierunkowe
    są nieustawialne: ciągle ściąga. Jutro gumiarz będzie przymierzał do
    tych felg
    opony o bieżniku asymetrycznym i niekierunkowe. Potem zrobimy
    eksperyment
    odwrotny: założymy jakieś felgi 6,5" i na to te moje nieszczęśne
    Fuldy. A jak
    i to nic nie da, to je wyrzucę albo spalę i kupię Continental i nowe
    stalówki i obrażę
    się na alusy :///

  • 12. Data: 2010-05-25 12:47:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    twinsen wrote:

    > Jaka jest tolerancja ET i szerokości felg bezpieczna do użytkowania? Nie
    > mówię tu o jakimś tuningu, bardziej o zamiennikach felg fabrycznych, co
    > do których jest gwarancja że będą pasować, o nic nie ocierać i nie
    > wpływać na układ jezdny w jakiś negatywny sposób.

    Co do szerokości felgi to 6,5 jest typowe dla opony 205. Jeśli masz 195
    to nie ma najmniejszego sensu jeszcze jej zwiększać. Felga będzie cięższa
    i będzie łatwiej ją uszkodzić o krawężnik. Co do ET to wbrew powszechnej
    opinii jego zmniejszanie nie wpływa tylko na wygląd i na to "czy nie
    ociera" ale zmienia też dość znacznie warunki pracy zawieszenia. Znaczące
    jego zmniejszanie (im mniejsze ET tym większy rozstaw kół) nie jest
    mądre, niemniej różnica typu 35 vs. 43 jest jeszcze chyba do
    zaakceptowania.

    --
    "Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem
    egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$...@n...net.icm.edu.pl

  • 13. Data: 2010-05-25 13:40:16
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl>

    On 25 Maj, 12:47, to <t...@a...xyz> wrote:
> [...]

    > jego zmniejszanie (im mniejsze ET tym większy rozstaw kół) nie jest
    > mądre, niemniej różnica typu 35 vs. 43 jest jeszcze chyba do

    No felgi już posiadam, mają wzór który lubię i po prostu staram się
    usprawiedliwić ;-)
    Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci różne
    strony podają,
    że mozna stosować i się nie przejmować. Jeśli wszystkie opcje zawiodą
    i auto
    na innych oponach na tych felgach nadal będzie ściągać, to się ich
    pozbędę...
    i kupię 6,5" jako w instrukcji stoi.

  • 14. Data: 2010-05-25 13:45:08
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    twinsen pisze:
    > No felgi już posiadam, mają wzór który lubię i po prostu staram się
    > usprawiedliwić ;-)
    > Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci różne
    > strony podają,

    nie ma znaczenia 6.5 czy 7 ja mam dla opony 175/50r13 w cinquecento
    felgę 7 cali i też ładnie wygląda.

> [...]
    > i auto
    > na innych oponach na tych felgach nadal będzie ściągać, to się ich

    to nie wina felg, sprawdź zawieszenie a dokładniej zbieżność. Im szersza
    felga tym bardziej może być to odczuwalne (tak mówi teoria) w praktyce
    ja tego nie odczułem :)

    --
    krzysiek82

  • 15. Data: 2010-05-25 13:52:33
    Od: twinsen <t...@b...zabrze.pl>

    On 25 Maj, 13:45, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:

    > to nie wina felg, sprawdź zawieszenie a dokładniej zbieżność. Im szersza
    > felga tym bardziej może być to odczuwalne (tak mówi teoria) w praktyce
    > ja tego nie odczułem :)

    Oto zbieżność, ustawiane wczoraj: http://images8.fotosik.pl/334/f00f558618a38ce1.jpg
    Wg gumiarza, kąt pochylenia koła lewego jest na granicy normy, ale
    to jeszcze nie powód do paniki.

  • 16. Data: 2010-05-25 13:55:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    twinsen wrote:

> [...]
    > usprawiedliwić ;-)
    > Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci różne

    Móc to można, ale to bez sensu. Większa masa na kołach = większa
    bezwładność = spadek odczuwalnej dynamiki.

  • 17. Data: 2010-05-25 13:57:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > nie ma znaczenia 6.5 czy 7 ja mam dla opony 175/50r13 w cinquecento
    > felgę 7 cali i też ładnie wygląda.

    Wyjątkowo durna konfiguracja... Siedmiocalowa felga do opon 175, litości.
    Co tym zyskujesz? Cienki i tak nie wygląda fajnie, a z ciężką felgą
    straci resztki symbolicznej dynamiki.

  • 18. Data: 2010-05-25 14:04:57
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Wyjątkowo durna konfiguracja... Siedmiocalowa felga do opon 175,
    litości.
    > Co tym zyskujesz? Cienki i tak nie wygląda fajnie, a z ciężką felgą
    > straci resztki symbolicznej dynamiki.

    1.2 16v w planie 1.4 16v dziękuje, mnie się podoba.

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2010-05-25 14:05:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > 1.2 16v w planie 1.4 16v dziękuje, mnie się podoba.

    I do tego opona 175? Masz w ogóle trakcje?

  • 20. Data: 2010-05-25 14:07:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    twinsen wrote:

    > Jeśli wszystkie opcje zawiodą i
    > auto
    > na innych oponach na tych felgach nadal będzie ściągać, to się ich
    > pozbędę...
    > i kupię 6,5" jako w instrukcji stoi.

    To, że taka konfiguracja nie jest może optymalna to jedno, ale od tego
    auto nie powinno absolutnie ściągać. Jeśli masz taki problem to przyczyna
    leży raczej gdzie indziej, raczej na pewno nie w nieco innym rozmiarze
    felg.