  • 11. Data: 2009-02-14 16:43:41
    Temat: Re: 5D Mark II na DP
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    m0w pisze:

    > A to czytałeś:
    > http://optyczne.pl/92.10-Test_aparatu-Canon_EOS_5D_M
    ark_II_Komentarze_czytelnik%C3%B3w_(181)_.html
    > Nie polegam na swojej opinii.

    Ja mam ten aparat.

    --
    f1969

  • 12. Data: 2009-02-14 17:15:11
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    adam wrote:
    > Widać jednak nie taki najgorszy.

    Pentax ma niezly AF, tyle, ze jest on wooolny. :)

    k,

  • 13. Data: 2009-02-14 17:22:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "KILu" napisał

    > Pentax ma niezly AF, tyle, ze jest on wooolny. :)

    20D za to miało szybki AF.
    Szybko i często nie trafiał ; ))))
    Wtedy wolałbym wolniejszy ale pewny, na całe szczeście w 40D Canon przełamał
    swoją passę bo u mnie już cały system był na moment przed ostatecznym
    pożegnaniem ; )

    adam

  • 14. Data: 2009-02-14 18:57:28
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    f1969 pisze:

    Hej

    ark_II_Komentarze_czytelnik%C3%B3w_(181)_.html

    > Ja mam ten aparat.

    O, to teraz wiemy przynajmniej skąd wiesz że D3 ma AF do dupy ;P
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 15. Data: 2009-02-14 20:26:48
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Kryhu pisze:

    > O, to teraz wiemy przynajmniej skąd wiesz że D3 ma AF do dupy ;P

    Legendy o dupnym AF w D3 są szeroko znane ;P

    --
    f1969

  • 16. Data: 2009-02-16 07:52:02
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    > Ostrość matrycy jest wybitna, ale znów jakieś problemy z AF
    > Canon potrafi robić matryce nikon AF, mogli by sie jakoś dogadać w końcu
    > :)

    ???
    Bzudry kompletne.
    Przecież to Nikon od jakiegoś czasu robi lepsze matryce.
    Nawet w tym teście to napisali.

    MW

  • 17. Data: 2009-02-16 12:57:24
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > Link do artykułu:
    > http://www.dpreview.com/news/0902/09021302canon5dmar
    kiireview.asp

    Niektore przeciw dodane bo nie mieli sie czego przyczepic:

    Conclusion - Cons

    * AI Servo (continuous AF) not as good as EOS-1 series or Nikon
    D700
    OK! ale to nie aparat do reportazu i zdjec sportowych do ego mamy
    jedynki

    * Default noise reduction quite heavy at anything over ISO 400
    (can be turned down though)
    No ale mozna wylaczyc wiec jak ktos woli ostro ale z szumkiem i
    odszumiac poza aparatem to moze

    * JPEG output a bit soft when viewed at 100%
    Zalezy od ustawienia aparatu

    * Still pretty average automatic white balance in artificial light
    Balans bieli zdecydowanie lepszy niz w 5D

    * No mass storage device USB mode
    Tia....

    * Built in microphone not great, and not usable for audio notes
    (EOS-1 series feature)
    Jak kazdy wbudowany. Jak ktos chce filmowac to i tak MUSI
    miec zewnetrzny mikrofon. Dotyczy to KAZDEJ kamery/aparatu...

    * Auto LCD brightness control can mean preview image doesn't match
    recorded image
    Nie wiem co kombinowali filmujac bo to nieprawda...

    * Even with My Menu system, mirror lockup not as easy to use as
    other brands
    Na cholere oddzielny przycisk jak uzywam funcji tylko do
    architektury/krajobrazu na ciezkim tele.
    Cos co wlaczaloby te funkcje z dedykowanego przycisku mogloby
    do szału doprowadzic....

    * No selectable lower and upper limit for auto ISO
    Ha... ha... ha... Przejaja...

    * No built-in flash (would be useful, if not essential)
    Świetnie! Wbudowany flash! Najwieksza glupota tu napisana....

    * Weather sealing not as good as some competitors
    Zgoda, ale to nie jedynka

    * Continuous shooting speed slowest of any current full frame DSLR
    OK! Ale za to nie ma mozliwosci zapchania bufora - mozna nastrzelac
    cala
    karte a do szybkostrzelnosci (sport itp...) jest jedynka

    * Doesn't have quite as much highlight dynamic range 'headroom'
    (in RAW) as the D700 or Alpha 9
    Nie wiem jak pozostale ale akurat nie mam sie do czego przyczepic
    a zdjec kontrastowych na sniegu juz troche zrobilem i dynamika jest
    znakomita.
    Chyba, ze patrza na jpg z aparatu a nie na jpg z RAWu?

    Generalnie dpreview poszlo w onanizm sprzetowy tj zadaja pytanie:
    Dlaczego ten aparat nie potrafi jeszcze gotowac a przynajmniej robic
    popcornu?!

    Niestety zapomnieli, ze przynajmniej Canon wyraznie okresla ktora
    lustrzanka jest do czego
    Jak sa jedynki to trudno by piatka, ktora jest przeznaczona do
    krajobrazu/studia bardziej
    niz do reporterki sportowo/wojennej miala miec wszystkie funkcje 1Ds
    mk III i jeszcze troche...

    Pzdr
    KKobus

  • 18. Data: 2009-02-16 14:31:20
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    KrzysztofK wrote:

> [...]
    > D700
    > OK! ale to nie aparat do reportazu i zdjec sportowych do ego mamy

    ale nie jest też napisane, żeby robić 2-3 zdjęcia za każdym razem ponownie
    ustawiając ostrość, bo aparat może nie wcelować...
    poza tym d700 (cenowy tańszy (sic!) konkuret) jakoś potrafi zrobić dobry AF
    ;]

    > * No selectable lower and upper limit for auto ISO
    > Ha... ha... ha... Przejaja...

    cholernie przydatna funkcja
    inaczej auto-iso traci sens...

    > * No built-in flash (would be useful, if not essential)
    > Świetnie! Wbudowany flash! Najwieksza glupota tu napisana....

    lepiej mieć niż nie mieć
    aparat jest pomiędzy amatorami a pro - więc bogaty amator jak najbardziej
    będzie nim zainteresowany

    > * Weather sealing not as good as some competitors
    > Zgoda, ale to nie jedynka

    no ale D700....

> [...]
    > cala
    > karte a do szybkostrzelnosci (sport itp...) jest jedynka

    albo D700.....

> [...]
    > znakomita.
    > Chyba, ze patrza na jpg z aparatu a nie na jpg z RAWu?

    zawsze lepiej jest mieć więcej niż mniej....

> [...]
    > krajobrazu/studia bardziej
    > niz do reporterki sportowo/wojennej miala miec wszystkie funkcje 1Ds

    ale 5D była jest i będzie wykorzystywana do taniej reporterki - choćbyś
    tupał, skakał i gryzł...
    jedynka jest po prostu zbytd droga

    --
    pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-02-16 15:36:43
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponownie ustawiając ostrość, bo aparat może nie wcelować...
    > poza tym d700 (cenowy tańszy (sic!) konkuret) jakoś potrafi zrobić dobry
    -------------------------
    No niby potrafi, ale... wczoraj sobie oglądałem test na optyczne.pl,
    zjechali ten AF dokumentnie, pociągnąłem próbne fotki ze studio
    i wszystkie są ostre tam gdzie trzeba, po prostu żyletka. No to chciałem
    sprawdzić jak będzie na jeszcze lepszym AF-ie i pociągnąłem fotki studyjne
    z d700 i... chyba im się zdjęcia pomyliły, bo tu żadne zdjęcie nie ma
    ostrości ustawionej tam gdzie mieć powinno, a różnica jest wręcz
    porażająca (na korzyść EOSa):

    http://www.optyczne.pl/92.9-Test_aparatu-Canon_EOS_5
    D_Mark_II_Podsumowanie.html
    http://www.optyczne.pl/81.9-Test_aparatu-Nikon_D700_
    Podsumowanie.html

    Jak widać, test sobie, a fotki sobie. Najlepiej będzie, jak sami to sobie
    kupimy i przetestujemy...

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 20. Data: 2009-02-16 16:20:42
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Arkadiusz Stopa napisał:
> [...]
    Podsumowanie.html

    > Jak widać, test sobie, a fotki sobie. Najlepiej będzie, jak sami to sobie

    Najprostsze wyjaśnienie: W D700 spodziewali się dobrego AF i fotek nie
    sprawdzili dokładnie pod tym kątem. W 5DII sprawdzali i do serwisu
    wstawili n-tą wersję zdjęcia, te które w końcu wyszło.

    m.
    --
    Nawet jeśli skończymy w ruinach to było piękne.