    Subject: Re: 555 układ monostabilny i trigger
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: MK <m...@c...pl>
    Date: Tue, 6 Sep 2016 12:13:38 +0200

    W dniu 2016-09-06 o 11:45, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Klasyczny układ na NE555:
    > http://www.electronics-tutorials.ws/waveforms/tim38.
    gif

> [...]
    > zwierał kondensator dopiero wtedy, gdy jest on już naładowany (i na
    > wyjściu jest stan niski), a dopóki się ładuje, to nie jest zwierany
    > i impulsy są ignorowane.
    >
    > Da się to zrobić na różne sposoby, niekoniecznie z NE555, robiąc to po
    > prostu na tranzystorze, rozładowującym kondensator, nawet można użyć
    > licznika, który byłby resetowany impulsami, ale nie o to chodzi.
    >
    > Chodzi o to, że mam już gotowy, polutowany i zainstalowany układ na NE555
    > zgodnie ze schematem wyżej i chciałbym go przerobić, a nie robić od nowa.

    Część,

    Stosunkowo prosta sprawa - jedna dioda ekstra, jedno z rozwiązań tutaj

    http://en.f-alpha.net/electronics/integrated-circuit
    s/timer-555/go-on/experiment-13-retriggerable-monofl
    op/

    Ogólnie do karmienia Google: "mono 555 retriggerable"
    Sprawdziłem układ praktycznie, jako diody użyłem BAT85.

    Pozdrawiam,
    Mariusz Kręcichwast