  • 21. Data: 2010-05-12 09:37:58
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > Tak z 5. Przy czym wzrost kosztów nie jest liniowy.

    Hm, wymiary wewnetrzne chyba zblizone. Krzeselek na widowni niecale
    4x mniej.
    nie ma dachu nad plyta, nie ma parkingu podziemnego ..

    > No i nie trzeba było najpierw rozebrać starego, a ceny nie były
    > warszawskie.

    Przetarg byl ogolnoeuropejski.

    J.

    P.S. A tak swoja droga - czemu zuzel w kraju kwitnie, a inne
    "sporty motorowe" niezbyt ?
    Latwiej sprzedac bilety kibicom, sponsorzy chetniej placa za
    reklame, czy ktos we wladzach wyzszych lubi zuzel ?

  • 22. Data: 2010-05-12 09:42:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Hm, wymiary wewnetrzne chyba zblizone.

    Tak przeważnie bywa.

    >Krzeselek na widowni niecale 4x mniej.
    > nie ma dachu nad plyta, nie ma parkingu podziemnego ..

    W Poznaniu całość stadionu zamknie się w 500 mln, plus koszt dwóch trybun
    wybudowanych wcześniej.
    W tej kwocie też jest rozbiórka trybun które były poprzednio.

    Możesz sprawdzić ile kosztowała czwarta trybuna (obstawiam że te 100 mln o
    których ktoś bredził nie wystarczyło), albo ile kosztował 15 tys stadion
    Korony Kielce - one były budowane w latach o których mowa.

    > Przetarg byl ogolnoeuropejski.

    W Warszawie zawsze jest najdrożej, no chyba że ktoś buduje stadion we
    Wrocławiu. ;-)

    > J.
    >
    > P.S. A tak swoja droga - czemu zuzel w kraju kwitnie, a inne "sporty
    > motorowe" niezbyt ?

    A jakie konkretnie?
    Bo chyba nie masz wątpliwości, że jest najłatwiejszy do obserwacji i jako
    jedyny posiada infrastrukturę?

  • 23. Data: 2010-05-12 09:53:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Feromon wrote:

    > Da się "normalnie" uzasadnić. Jest PRZETARG. Wygrywa NAJNIŻSZA CENA.
    > Problem polega na tym, że firmy startujące w przetargu dają cenę 5
    > razy wyższą od kosztów. Raz wygra ten raz tamten, a kasa leci...

    Ale częściej bywa dokładnie odwrotnie. Na przykładzie jednego przetargu:
    Temat duży, budowa światłowodowej sieci telekomunikacyjnej, z osprzętem.

    Ważnym elementem przetargu było 10 lat gwarancji.
    Zgłosiło się 16 firm.
    15 dało ceny różniące się od siebie o 5-10%.
    Szesnasta - 70% ceny najtańszej z tych 15.

    Nie udało się tej ostatniej firmy "uwalić" proceduralnie.
    Wygrała... najęła tę najtańszą za 50% ceny którą tamta dała pierwotnie.
    Opłaciło się jej, bo najęli ich tylko na położenie sieci, bez gwarancji.

    W 3 miesiące po oddaniu sieci firma która wygrała przetarg - się
    zwinęła.

    Teraz trzeba serwisować sieć za ciężkie pieniądze, bo nie ma od kogo
    wyegzekwować tej gwarancji.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2010-05-12 09:54:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 22:54, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >  Dużo niebezpieczniejsze...

    Ale i tak lepsze niz 1x2 czyli zwykle waskie i dwu kierunkowe.
    A moze sensownie tanie...

    >  Uważaj, bo jeszcze tereny jakiegoś żuczka ta trasa przetnie i tyle będzie
    > z tego budowania.

    :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 25. Data: 2010-05-12 10:02:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    >To jest teoria spiskowa, ja wiem ze dla biurokraty nie ma gornej
    >granicy i ceny w budzetowce sa swiatem alternatywnym.

    Przede wszystkim to utrudnienia moga nie miec gornej granicy
    http://en.wikipedia.org/wiki/Millau_Viaduct
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiadukt_Millau

    >Ciekawi mnie czy
    >to sie daje normalnie uzasadnić. Np. przez porownanie z jakaś
    >inwestycją "prywatną" bo ja wiem. Budowa parkingu przy
    >hipermarkecie
    >za 20mln zl za 500m czy coś...

    Kiedys widzialem wyjasnienie spolki AW czemu prywatna autostrada A2
    kosztowala drozej niz powstajace za panstwowe pieniadze odcinki A4.
    Zrzucali na wymogi dla autostrad platnych, przygotowanie terenu
    itp.
    Czyli nie bylo tak zle z wydatkami na A4 od Krzywej do Gliwic.

    I czy w koncu sie nie okazalo ze kiepsko sobie zrobili i
    nawierzchnia jest do wymiany ?

    P.S. Jak sie zarabia
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,7373355,Autostra
    da_Wielkopolska_miewa_straty__ale_Kulczyk.html

    J.

  • 26. Data: 2010-05-12 10:09:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > W Poznaniu całość stadionu zamknie się w 500 mln, plus koszt
    > dwóch trybun wybudowanych wcześniej.
    > W tej kwocie też jest rozbiórka trybun które były poprzednio.

    Kiedys zaslyszalem ze wroclawski stadion ma byc budowany wedle
    blizniaczego projektu, i ten sam wykonawca co w Poznaniu nam dal
    oferte dwa razy wyzsza.

    No ale takie juz prawo przetargow i tego sie nie minie.

    > A jakie konkretnie?
    > Bo chyba nie masz wątpliwości, że jest najłatwiejszy do
    > obserwacji i jako jedyny posiada infrastrukturę?

    No ale te infrastrukture wybudowano. Czemu sa pieniadze na stadion,
    na sprzet, na szkolenia, a np na karting nie ma :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-05-12 10:18:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    >
    > Kiedys zaslyszalem ze wroclawski stadion ma byc budowany wedle
    > blizniaczego projektu,

    Ale bliźniaczego z czym?
    Bo na pewno nie ze stadionem w Poznaniu, on ma osobny projekt, zresztą
    robiony w Poznaniu, bo to jest przebudowa istniejącego stadionu.

    > i ten sam wykonawca co w Poznaniu nam dal oferte dwa razy wyzsza.

    Źle słyszałeś, na pewno macie innego wykonawcę, zresztą jeden już wyleciał
    (Mostostal), a nowy jest zza granicy.
    Stadion w Poznaniu buduje Hydrobudowa.

    > No ale te infrastrukture wybudowano.

    Tak, 50 lat temu.

    >Czemu sa pieniadze na stadion, na sprzet, na szkolenia, a np na karting nie
    >ma :-)

    Bo kartingiem się pies z kulawą nogą nie interesuje, a w żużlu kibice
    przynoszą co tydzień konkretne dochody?

  • 28. Data: 2010-05-12 10:25:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Raczej wzrost cen robot drogowych. Autostradowa Obwodnica Wroclawia
    > miala kosztowac miliard zl.
    > Nie bylo tego miliarda, nie bylo, nie bylo .. i teraz buduja za 3 mld.

    10 km S8 w Warszawie tez kosztuje prawie 3 miliardy zlotych.

    Teraz byloby taniej, od 2008 ceny mocno spadly.

    MJ

  • 29. Data: 2010-05-12 10:43:53
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:37:58 +0200, J.F. napisał(a):

    > P.S. A tak swoja droga - czemu zuzel w kraju kwitnie, a inne
    > "sporty motorowe" niezbyt ?
    > Latwiej sprzedac bilety kibicom, sponsorzy chetniej placa za
    > reklame, czy ktos we wladzach wyzszych lubi zuzel ?

    Pewnie ze względu na to że jest to ciekawy sport i dużo ludzi chce
    oglądać.
    Rybnik żużlem stoi już od kilkudziesięcu lat... Chociaż osobiście nie
    kibicuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 30. Data: 2010-05-12 10:47:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > 10 km S8 w Warszawie tez kosztuje prawie 3 miliardy zlotych.

    Czyli temat powinien byc zmieniony, "300 mln zl za kilometr".