eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody51mln zl za kilometr?Re: 51mln zl za kilometr?
  • Data: 2010-05-12 16:21:28
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    news:4bea9c65$1@news.home.net.pl...
    >> Ale na budowe podobnej autostrady w granicach Niemiec te same
    >> firmy
    >> mogly dawac cene nizsza.
    >
    > Bajdurzysz. Skoro te same firmy w Polsce nie moga dac nizszej
    > ceny, to znaczy, ze budowa na jaka sie powolujesz w Niemczech (bo
    > mam nadzieje powolujesz sie na cos konkretnego) miala inna
    > specyfike.
    > Bo jak inaczej to wytlumaczysz ?

    A moze po prostu z kapelusza dodaly 50%, bo taki mialy kaprys.
    To w jakims dzikim kraju i daleko.
    Krajowe firmy wziely przyklad i drogi sa jednak drozsze.



    >> Takie byly ustalenia jakiegos unijnego organu - autostrady w
    >> nowych
    >> krajach EU byly przecietnie drozsze niz w starych krajach.
    >> Jak ktos ciekaw to moze poszukac cen z konkretnych budow.
    >
    > ??? Moglbys napisac jasniej. Jakiego organu, jakie ustalenia ?

    W tej chwili to ci juz nie powiem, ale to co zaniepokoilo
    inicjatora watku dotarlo tez do unijnych organow, ktore do tych
    autostrad doplacaja.
    Inicjator nam sie troche pomylil, ale te organy tez juz stwierdzily
    ze srednie ceny za kilometr sa jakos wyzsze w nowych krajach EU niz
    te do ktorych byly przyzwyczajone.

    To zreszta nie tylko autostrad dotyczy, porownaj ceny elektroniki w
    US, UK i Polsce.

    >>> Co wiecej startowali rowniez Chinczycy (BTW dla mnie kompletny
    >>> debilizm zeby firmy spoza UE startowaly w Polsce w przetargach
    >>> infrastrukturalnych)
    >> Czemu ? Po pierwsze wolno
    > Ale polski rzad moze taka wolnosc ograniczyc.

    Walka z wiatrakami.
    Startowali Chinczycy wprost, czy jakas polska spolka ze 100%
    chinskim kapitalem ?
    A jak jej nie dopuszcza, to zaloza w Niemczech, i juz jej odrzucic
    nie bedzie mozna.

    > Mam w nosie kto tam bedzie zatrudniony. Chodzi o to skad
    > pieniadze na budowe sa brane. Ano brane sa przynajmniej w polowie
    > z budzetu unijnego. Reszta pochodzi z budzetu krajowego.
    > Czy firmy Chinskie, albo obywatele Chin w jakikolwiek sposob
    > wspomagaja te budzety ? Nie. I dlatego np. w Chinach moga byc
    > nizsze podatki.
    > Ale skoro nie wspomagaja podatkami budowy drog czy to w Polsce
    > czy w innym kraju UE to nie powinny miec prawa startowac i
    > korzystac z daniny podatnikow Unijnych.

    No ale o co chodzi - mamy wybrac drozsza firme ale "nasza", zeby
    jeszcze wieksze podatki zaplacic ? :-)

    >> I tego nie neguje - moze i drogo, ale nikt tanszej oferty nie
    >> zlozyl.
    >> Moze tylko nalezalo w tej sytuacji przetrzymac, i rozpisac
    >> kolejny
    >> przetarg, a nie akceptowac drogie oferty.
    > To zupelnie nie tak dziala.
    > Zamawiajacy (w tym momencie GDDKiA) na podstawie projektu i
    > kosztorysu okresla maksymalna sume jaka moze przeznaczyc na
    > inwestycje. Jesli najtansza oferta jest o 10% wyzsza od tej sumy
    > to z mocy prawa przetarg sie uniewaznia.

    Uniewaznia, czy moze uniewaznic ?

    > To nie jest tak, ze wygrywa najtanszy ale za dowolnie wysoka
    > kwote.

    No coz, nie potrafie odszukac zamowienia, ale we wroclawiu ponoc
    przekroczyla.
    Tylko ze stadion powstac musi. No - nie za kazda cene, ale 40%
    miasto jakos przelknelo ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: