  • Data: 2009-12-17 12:23:45
    Temat: Re: 50mm F1.8 bez flasha da rade?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kamil pisze:
    > "XX YY" <f...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Wymieszane swiatlo z roznych zrodel, dodaj do tego jakies
    > energooszczedne zarowki i szarowke wieczoru wpadajaca przez okno.

    To się zrobi w sepii ;) Sposób trochę jak z dowcipu o milicjancie, który
    nie wiedział jak napisać, że denat leży na trotuarze.

    Na serio to się zgadzam, jest z balansem potencjalny problem.

    Moje 3 grosze:
    a) co do ilości światła, zobacz jaki czas migawki ci wychodzi na obecnie
    posiadanym szkle i przelicz o te działkę, półtorej ile tam masz różnicy.
    Zdecydowanie są szanse, przy tzw zdrowych rękach i dobrej technice masz
    szanse ręcznie utrzymać do 1/15. Wtedy nawet jak ty utrzymasz, ludzie
    mają spore szanse się poruszyć, przynajmniej częsciowo, dłoń itd.
    Dlatego na krótkim końcu jestem niewierzący jeśli o VR.
    b) co do ogniskowej: fajna ogniskowa do portretu z akcentem na portret
    sytuacyjny. Całej rodzinki nie obejmie.
    c) co do jakości (mierzonej jako ostrośc, czystośc koloru, niskie ISO
    itd) trudno będzie zblizyć się do dobrze uzytej dobrej lampy. Jednak
    klimat niepowtarzalny. Nawet jak cienie na oczodołach (zależnie od
    tematyki oczywiście). Dyskrecja itd. Ja osobiście lubię zastane (ale nie
    zawsze).

    W konkluzji: jasne 50-ka, na pewno tak, ale nie jako wyłączny sposób na
    100% zdjęć (choćby że się znudzi). Więc jeśli ma to być jedyny powód
    decyzji o zakupie 50-ki, tzreba pomyśleć.