  • 1. Data: 2009-04-06 19:52:25
    Temat: 50D czy 1D mkII?
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    pomożcie prosze :-) głownie do koncertów i kotletów innych eventów,
    sporadycznie sport. Cena praktycznie identyczna, oczywiscie 1D uzywka -
    217 tys klapniec. Teraz uzywam 40D i jest ok irytuje mnie troszke AF,
    szczegolnie podczas koncertow, a za chwile mam zlecenie na bardzo
    prestizowa impreze. 8 mega matryca wystarcza mi w zupelnosci bo plakatow
    nie drukuje. Zastanawiam sie tylko nad wysokim ISO w 1D mkII.
    Oczywiscie wszystkie posiadane przeze mnie szkla sa jasne - 2.8 a nawet
    pod ff ;-)

    pozdrawiam
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-04-06 20:05:45
    Temat: Re: 50D czy 1D mkII?
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Jesli ten 50D nowy lub lekko uzywany, to oczywiscie wzialbym te
    puszke. 200tys klapniec to naprawde duzo, jak nie kres wytrzymalosci
    nawet i dla Marka.

  • 3. Data: 2009-04-06 22:55:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-06 21:52:25 +0200, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> said:

    > Teraz uzywam 40D i jest ok irytuje mnie troszke AF, szczegolnie podczas
    > koncertow,

    No to 50D nie będzie specjalnym apgrejdem, bo AF ten sam (niby
    minimalne różnice ze względu na procek, choć coponiektórzy w to wątpią).

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-04-06 23:45:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    K.M.C. pisze:
> [...]
    > nie drukuje. Zastanawiam sie tylko nad wysokim ISO w 1D mkII.
    > Oczywiscie wszystkie posiadane przeze mnie szkla sa jasne - 2.8 a nawet

    W skrócie ten upgrade nie ma dla Ciebie większego sensu, jedyne co Ci
    się spodoba w nowym aparacie to nowy LCD (w 50D) ;) Z tych dwóch jak już
    to zdecydowanie 50D.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 5. Data: 2009-04-07 06:46:13
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Krótko: 1D2.

    > Zastanawiam sie tylko nad wysokim ISO w 1D mkII.

    To się nie zastanawiaj.

    Sprawdź tylko która to migawka, jeśli to druga po wymianie, to masz spokój na
    kolejne 200 tys. zdjęć.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 6. Data: 2009-04-07 07:22:48
    Od: j...@a...at

    On 6 Apr., 21:52, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:
> [...]
    > nie drukuje. Zastanawiam sie tylko nad wysokim ISO w 1D mkII.
    > Oczywiscie wszystkie posiadane przeze mnie szkla sa jasne - 2.8 a nawet

    na moje wyczucie zdecydowanie za wysoka cena tego wyexplowatowanego
    mkII
    dlaczego mialby byc drozszy od wyexploatowanego samochodu np. ?

    i bez gwarancji do tego . moze sprzedajacy jest czytajacym te grupe i
    mu sie naraze , za to przysluze sie kupujacemu czyli bilans powinen
    byc neutralny :-)

    I powiem szczerze nie chcialbym na codzien poslugiwac sie 1d - jest
    nieprzyzwoicie wielki i ciezki - po co taka ciezka obudowa do lekkiej
    matrycy ?

    przechodzac z 40d na 50d - rozwiazesz problem AF w 70% - finejusting
    jest nieoceniony - iso do 1600 znosne , do 3200 jeszcze akceptowalne
    przy mniejszych powiekszeniach.

    XXX

  • 7. Data: 2009-04-07 07:35:48
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    de Fresz pisze:
    > On 2009-04-06 21:52:25 +0200, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> said:
    >
    > No to 50D nie będzie specjalnym apgrejdem, bo AF ten sam (niby minimalne
    > różnice ze względu na procek, choć coponiektórzy w to wątpią).

    Masz racje, choc z drugiej strony - znane zło :-) i podobno poprawione
    wady 40d - szczegolnie ten wyswietlacz idiotyczny na ktorum nie sposob
    ocenic czy zdjecie jest ostre. Z drugiej strony "1" korci, oj korci :)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 8. Data: 2009-04-07 07:41:28
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    j...@a...at pisze:

    > na moje wyczucie zdecydowanie za wysoka cena tego wyexplowatowanego
    > mkII
    > dlaczego mialby byc drozszy od wyexploatowanego samochodu np. ?

    wlasnie to budzi moje najwieksze zastrzezenia :-) wprawdzie wymiana
    migawki w tym to ok 1200zł ale jednak znowu dodatkowe pieniadze.

> [...]
    >
    > I powiem szczerze nie chcialbym na codzien poslugiwac sie 1d - jest
    > nieprzyzwoicie wielki i ciezki - po co taka ciezka obudowa do lekkiej

    z tego tez zdaje sobie sprawe, ze lekko nie bedzie. Matryca lekka, ale
    obudowa miala byc odporna na warunki. Ja tam generlanie w blocie
    pracowac nie zamierzam, ale obudowy nie da sie zmienic jak matowki.

    > przechodzac z 40d na 50d - rozwiazesz problem AF w 70% - finejusting
    > jest nieoceniony

    zakladajac, ze aparat w ogole trafi ;-)

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 9. Data: 2009-04-07 07:54:25
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    :

    > Masz racje, choc z drugiej strony - znane zło :-) i podobno poprawione
    > wady 40d - szczegolnie ten wyswietlacz idiotyczny na ktorum nie sposob
    > ocenic czy zdjecie jest ostre. Z drugiej strony "1" korci, oj korci :)

    z tym wyswietlaczem to sie zgadza ..najwiekszy mankament 40 D.. masakra jest
    jesli chodzi o ocene ostrosci ( ciekawe czy z 50D by pasowal ?:) poza tym do
    AF, ja sie nei czepiam:) jest tam gdzie chce :)

    CeZ__134

  • 10. Data: 2009-04-07 08:05:15
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 09:41, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

> [...]
    > pracowac nie zamierzam, ale obudowy nie da sie zmienic jak matowki.
    >
    >   > przechodzac z 40d na 50d - rozwiazesz problem AF w 70% -  finejusting

    ja to dokladnie pomierzylem , dokladniej niz dostepne piublikacje.
    kazdy obiektyw wymaga wiekszej lub mniejszej korekty i to w zoomach
    najczesciej dla kazdej ogniskowej innej.

    w swietle czerwonym ( imprezy ? , pilot lampy blaskowej ) AF canona
    ma wyrazna tendencje do krotkiego ostrzenia ( freontfocus).
    to sie da wyrownac w 70% przypoadkow dzieki finejustingowi.

    Droga L-ka bez justacji daje jakosc szkla butelkowego.
    Przed justacja trafiala z dokladnoscia do parudziesieciu cm ( z
    odleglosci ok 2 m ) , po justacji z dokladnoscia kilunastomilimetrowa.
    Nie wierze, ze te nasze warsztaty sa w stanie to wyprowadzic a do
    japoni nie chce mi sie leciec ;-) wiec posluguje sie justacja tak jak
    pokretlem czasow - no prawie , dla stalek wystarczy raz wprowadzic
    korekte.

    Nie mam 1d wiec porownac nie moge , dla mnie zdumiewajacym bylo , ze w
    jednym z testow 50d uzyskal wyzsza ocene zza jakosc obrazu od 1d -
    wydaje sie to nieprawdopodobne , ale wskazuje , ze jakosc obrazu jest
    porownywalna .