  • 31. Data: 2011-05-30 15:37:02
    Temat: Re: 500d vs 7d ;-)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 16:47, kamil pisze:
    > Pokazałeś trzy miniaturki, każdą zrobioną przy różnym oświetleniu, do
    > tego trzecia jest tak wyostrzona, aż pojawiła się anielska poświata
    > dookoła niektórych szczegółów (np. wiszący kabel).
    >
    > Jakoś nie kupuję tego dowodu. ;)

    Nie musisz, nie sprzedaję dowódów :)
    Ale spróbuj wyostrzyć tak próbkę z 7D, żeby wyszła anielka poświata -
    może wtedy kupisz dowód, który sobie sam zrobisz :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../

  • 32. Data: 2011-05-30 15:39:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 12:42, Olo pisze:
    > przedstawiasz sytuację hipotetyczną, w której 90% osób się nie spotka...
    > A co do wagi - mam dosyć sporą torbę foto, która waży coś koło 20kg i
    > jakoś nie narzekam, swego czasu często korzystałem z Sigmy 70-200 2.8
    > HSM i na prawdę nie miało to już żadnego znaczenia (w wadze) po paru
    > godzinach focenia, czy była przykręcona do 450D czy 50D. Ale użytkowanie
    > 50D, pewny chwyt, pewność obsługi nieporównywalna.

    Ja chciałem tylko zauważyć, że znakomita większość (ile by to nie
    znaczyło, ale umówmy się, że prawie każdy) po latach kozakowania z
    walizką sprzętu kończy na kompakcie. Ot, taka racjonalizacja męskich
    marzeń o byciu Wielkim Fotografem :)

    --
    pozdrawia Adam
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam

  • 33. Data: 2011-05-30 15:56:52
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 16:37, Janko Muzykant wrote:

    > Nie musisz, nie sprzedaję dowódów :)
    > Ale spróbuj wyostrzyć tak próbkę z 7D, żeby wyszła anielka poświata -
    > może wtedy kupisz dowód, który sobie sam zrobisz :)

    Na początek spróbowałbym porównać przykłady zdjęć zrobionych w podobnych
    warunkach, bo psioczyć że łagodne, rozproszone światło daje więce
    szczegółów od kontrastowego bocznego, to wiesz.. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 34. Data: 2011-05-30 16:25:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 17:56, kamil pisze:
    > Na początek spróbowałbym porównać przykłady zdjęć zrobionych w podobnych
    > warunkach, bo psioczyć że łagodne, rozproszone światło daje więce
    > szczegółów od kontrastowego bocznego, to wiesz.. ;)

    Kto skorzysta z potencjału, który oferują takie porównania, potrafi
    skorzystać z takich porównań. I analogicznie :)
    Nie mam płatnej (ani bezpłatnej) ''testowarni'', więc nie dbam od
    warunki powtarzalne. Sprawdzam sprzęt dla siebie, zwykle jak go kupuję
    bądź mam nim coś zdziałać poważniejszego. Poświęcam godzinkę i już wiem,
    na czym stoję. A wynikami mogę się podzielić, ale nie obligują do
    czegokolwiek. Na pewno nie chodziło tym razem o ilość szczegółów
    widocznych na zdjęciu tylko potencjał ostrzenia (który jest na dwóch
    przykładach, a na trzecim go nie ma). Więc sorry, ale... nie ten zarzut :)

    --
    pozdrawia Adam
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 35. Data: 2011-05-30 18:37:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    > znaczyło, ale umówmy się, że prawie każdy) po latach kozakowania z
    > walizką sprzętu kończy na kompakcie. Ot, taka racjonalizacja męskich

    Teza o tyle przewrotna, że rzeczywiście kiedyś te kompakty będą sensowną alternatywą
    dla prawie każdego i
    faktycznie to tylko kwestia czasu kiedy to nastąpi. :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 36. Data: 2011-05-30 18:41:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-30 20:37, John Smith pisze:

    > Teza o tyle przewrotna, że rzeczywiście kiedyś te kompakty będą sensowną
    alternatywą dla prawie każdego i
    > faktycznie to tylko kwestia czasu kiedy to nastąpi. :-)

    Obawiam się, że sama jakość techniczna ma tu najmniejsze znaczenie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 37. Data: 2011-05-30 19:05:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 May 2011 20:37:27 +0200, John Smith wrote:

    > Teza o tyle przewrotna, że rzeczywiście kiedyś te kompakty będą sensowną
    alternatywą dla prawie każdego i
    > faktycznie to tylko kwestia czasu kiedy to nastąpi. :-)

    A na razie 90%[1] Wielkich Fotografow ma lustrzanke *obok* kompaktu :-)

    [1] tak, takie z kapelusza wziete.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 38. Data: 2011-05-30 20:04:55
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-05-30 17:39, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > znaczyło, ale umówmy się, że prawie każdy) po latach kozakowania z
    > walizką sprzętu kończy na kompakcie. Ot, taka racjonalizacja męskich

    Bez przesady: tak było, tak jest i tak będzie, że drogie i dobre szkło
    nobilituje, sprzęt również, aczkolwiek całkiem inaczej.
    O szkło się dba i na miejscu jest chuchanie, dmuchanie i przecieranie,
    ocieranie, dupcenie ... sorry, zagalopowałem się.
    Zbytnia dbałość o body nie jest dobrze widziana, dobrze widziana jest
    pewna niedbałość, body leży w kałuży, to niech leży, my mamy do
    rozważenia problemy ujęcia, kompozycji, znaczenia treści i adekwatnej do
    niej formy i na tym się koncentrujemy, a nie nad jakimś chujowym
    sprzętem. Niech parobek dba o swoje cepy, my mamy wszystko w dupie
    oprócz ideowych i klasowych pryncypiów. Tu nas żaden parobek nie zastąpi!

  • 39. Data: 2011-05-31 09:08:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Obawiam się, że sama jakość techniczna ma tu najmniejsze znaczenie :)

    Oj tam.
    Pozwól się ludziom cieszyć z UWA, małej GO i wizjera bez zwłoki, choć najczęściej
    można bez tego żyć. Do tego
    nie jest potrzebna ani walizka sprzętu, ani pretensje do "bycia Wielkim Fotografem".
    Jest potrzebna mała
    torba/kabura i trochę świadomości.

    Pozdrawiam,
    --