  • 21. Data: 2010-01-28 10:17:13
    Temat: Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 10:05, "Henry (k)" <h...@g...pl> wrote:

    > Whttp://szumofobia.pl/forum/showthread.php?t=334
    > napisali że C ma dość dziwny sposób ustawiania ostrości
    > - jeśli to prawda to nic dziwnego że ma problemy.
    >
    > Pozdrawiam,
    >                    Henry

    C ma nie tyle dziwny sposob ustawiania ostrosci co stosuje w
    najprostszych modelach uproszczeonne algorytmy .
    ( a i mechanika nie ta)
    Pisalem o tym kiedys. Dzieki temu osiaga sie szybkosc ale kosztem
    precyzji.
    Aparat potwierdza ostrosc , gdy na prawde wcal ostro byc nie musi.
    Pomiary precyzji AF pomiedzy nd90 c 450d wskazuja wrecz na druzgocaca
    przewage nd90 pod tym wzgledem.
    ( jakies rok temu podawalem przyklad)
    C w wyzszych canonach stosuje pelniejsze algorytmy i ostrosc jest
    sprawdzana w trakcie ostrzenia.

    Roznica pomiedzy precyzja AFw c5dmk2 a c450/c500d jest koloslana -
    nie ma porownania.
    C50d lezy gdzies pomiedzy ale blizej c5dmk2. ( w zasadzie ta mniejsza
    precyzja wynika z mniejszego formatu)

    Praktyczny problem w c450/c500 - pomiary na czarna kreche na bialym
    tle sie udaja - obiekt kontrastowy zostaje prawidlowo wyostrzony gdy
    tymczasem w naturze na obiekty o " normalnym " kontrascie pomiar
    zawodzi.

    W gruncie rzeczy to o czym pisze autor artykulu zaobserwowalme tez
    osobiscie , o czym wielokrotnie tutaj pisalem . Z jedynm tylko trudno
    sie zgodzic - ze wieksza odpowiedzialnosc za prace AF ponosi to co
    znajduje sie w korpusie. aparatu. Aby AF dzialal zarowno musi
    prawidlowo dzialac silnik w motorze.
    najczestsza przyczyna bledow ostrzenia jest nieprawidowe ustawienie
    silnika w obiektywie. Wystarczy naped lekko przestawioc w lewo / prawo
    aby obiektyw zaczal prawidlowo ostrzyc .
    Wg moich doswiadczuen , obserwacji i pomiarow kazdy obiektyw wymaga
    dostrojenia , nieliczne tak malego ze mozna pominac. I stad
    finejusting ma tak ogromne znaczei dla pracy AF. Aktualnie nie uwaza
    sie ze poprawka za pomoca sowftaware jesr rozwiazaniem doraznym do
    czasu wizyty w warsztacie - tak informowal canon kiedys , gdy te
    mozliwosc wprowadzono w modelach flagowych.

    Ja tam nie mam nic przeciwko Jankowi muzykanowi ale sianie propagandy
    ze jakoby AF we wszystkic canonach jest rownie dobry i znakomity jest
    powielaniem nierzetelnej informacji , na podstwie ktorej nie jeden byc
    moze kupujacy tani aparat wpadnie w bagno. czy wpadnie czy nie to
    kwestia wylacznie przypadku na jaki zestaw obiektyw / korpus trafi.
    W aparatach z finetuning tego bagna zwyczajnie niemal ze nie ma.

  • 22. Data: 2010-01-29 21:41:38
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Polon pisze:
    > a wiec wydaje sie, ze 500D powinien krecic rownie dobre/ zle filmy jak
    > 5Dm2...

    A z tego co ja widzę, to filmowanie w rozdzielczości 1920x1080 odpada na
    500D - 20 fps.

    --
    PSYLO

  • 23. Data: 2010-01-29 22:29:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    PSYLO pisze:

    > A z tego co ja widzę, to filmowanie w rozdzielczości 1920x1080 odpada na
    > 500D - 20 fps.

    To jeszcze nie nie jest taki problem, zresztą z powodu o którym
    wspominałem, fatalnego skalowania, filmowanie w niższych
    rozdzielczościach jest nieakceptowalne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl