eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody50 tysięcy samochodów elektrycznych w NorwegiiRe: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Date: Wed, 9 Sep 2015 20:47:54 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <msput0$mcr$1@mx1.internetia.pl>
    References: <mso70u$nbo$1@dont-email.me> <msokcn$1e2$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <55efec44$0$4765$65785112@news.neostrada.pl>
    <wjmmv3zxu99c.t2yodkus0xzk$.dlg@40tude.net>
    <msotes$v18$1@node2.news.atman.pl> <mspsdp$eln$1@mx1.internetia.pl>
    <mspste$vog$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1441824480 22939 78.10.177.126 (9 Sep 2015 18:48:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Sep 2015 18:48:00 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <mspste$vog$1@node2.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568577
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Shrek"

    > ..
    > Problem na razie w akumulatorach, ale akumulatory można
    > jeszcze udoskonalać - spalinówki juz są raczej u kresu rozwoju. Jak bym
    > obstawiał, że przyszłość samochodów elektrycznych to wymienne moduły.
    > NIe ładujesz ich w garażu, tylko podjeżdzasz na stację - automat wyciąga
    > stary i wklada "nowy" naladowany. A ładujesz je poza szczytem i nie na
    > samej stacji, tylko tam gdzie się linia wysokiego napięcia kończy a
    > transformatory po nocach buczą z nudów;)
    > ---
    > Jakie by to miało atuty wobec ładowania w garażu ?

    Takie, że wymiana trwa minutę, możesz zrobić to w dowolnym momencie a
    nie poza szczytem,
    ---
    Ale ja niczego nie chcę wymieniać !!! Jakbym miał codziennie tak pierd...ć
    się w drodze z pracy i do pracy to bym taksówką albo autobusem jeździł.
    Urlopu w ogóle nie widzę. W połowie drogi może okazać się, że naładowane
    akumulatory akurat skończyły się i muszę poczekać do następnego dnia albo
    zapłacić np potrójną stawkę. No i to wszystko musi się wszystkim opłacać,
    czyli nie tylko ja mam zyskać na tanim ładowaniu, ale jeszcze ten, co mi te
    akumulatory ładuje.

    Chyba bardziej prawdopodobne jest nocne samodzielne "tankowanie" małych
    samochodów dla jazdy miejskiej tylko.

    a przy GPZ możesz ładować dużym prądem bo masz "grubą
    rurę" do źródełka w postaci transformatora. W garażu po prostu nie masz
    mocy (znaczy możesz nawet mieć przydział 25 kW na domek, ale jak wszyscy
    pociagną swój przydział to linia zasilająca wywali).
    ---
    To przecież zwiększone zużycie bez problemu finansuje rozbudowę sieci.

    Jest jeszcze jedna "zaleta". Łatwiej oakcyzować:( A jak będziesz ciągnął
    za dużo prądu, to wpadną smutni panowie sprawdzić czy uprawiasz zioło
    czy po piracku ładujesz akumulatory;)
    ---
    Jak dla mnie to się kupy nie trzyma, ale może nie ogarniam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: