  • Data: 2015-09-10 07:19:50
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-09-10 07:00, Maciek wrote:

    > A gdyby wprowadzic grzywny za nocne oswietlanie calych ogrodow i calych
    > elewacji prywatnych domow,

    Coś takiego istnieje już w certyfikatach Breeam. Zanieczyszczenie
    światłem. I tak wszyscy świecą, bo ludziki tak chcę, ale w zamian trzeba
    uzbierać punkty do certyfikatu gdzie indziej. Często też w głupi sposób.

    > a zamiast sodowych lamp psujacych niebo
    > wprowadzic na wiejskich drogach nisko podwieszone ledowki, to nocne zuzycie
    > jeszcze by spadlo.

    Sodówki czy ledy to jedno, to gdzie świecą to drugie i nie jest to
    powiązane ze sobą specjalnie. Co do wysokości montażu istnieje jeszcze
    coś takiego jak równomierność. Żeby wieszać nisko, to trzeba częściej.

    Shrek.