  • Data: 2014-01-03 16:16:32
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 03 Jan 2014 15:20:53 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I jedne z najniższych zarobków e EU. Nie widzisz związku?

    Oh, jak pięknie można manipulować statystyką.

    Dobrze, zatem dla ułatwienia. Żeby nie było wątpliwości. Małe porównanie
    dla krajów, gdzie zarobki są na _podobnym_ poziomie co w Polsce. Czechy,
    Węgry, Słowacja:

    Dane z pierwszej połowy 2012 roku:

    Przekroczenie prędkości o 50

    Polska do ~120 euro
    Czechy od 200 euro
    Węgry od 220 euro
    Słowacja do 690 euro

    Jazda po pijaku

    Polska do ~120 euro
    Czechy od 100 euro
    Węgry: do 680 euro
    Słowacja od 465 euro

    Wyprzedzanie na zakazie:

    Polska do ~75 euro
    Czechy od 200 euro
    Węgry do 370 euro
    Słowacja: od 230 euro

    Za brak zapiętych pasów:

    Polska ~25 euro
    Czechy 80 euro
    Węgry do 50 euro
    Słowacja: 50 euro

    Zwracam uwagę na pisownię od i do. Tam gdzie Polska kończy taryfikator, w
    innych krajach często on się zaczyna. Są kraje gdzie zarabia się więcej,
    ale kary są _dramatycznie_ wyższe. Norwegowie za wymienione wyżej
    przekroczenie prędkości karają mandatem zaczynającym się od 1500 euro a
    nie zarabiają średnio 12x więcej od nas. Podobnie jak Anglicy nie
    zarabiają średnio 50x więcej, a za jazdę po pijaku można u nich zaliczyć
    nawet równowartość 6000 euro. Przykłady można mnożyć.

    > Sprawdź i porównaj.

    Dawno sprawdziłem

    Tomek