  • 31. Data: 2016-08-07 14:32:29
    Temat: Re: 5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.08.2016 o 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tirowcy to rzeczywiście sprecyficzna grupa ale z tym chamstwem to bym nie
    > przesadzał.
    > Z jakiegos powodu spora czesc ma chamski jezyk ze zdecydowanie nadmiernymi
    > przecikami, z drugiej jak to pominac

    Ale tego się nie da nie słyszeć i to pominąć.

    to IMO tresc nie odbiega od sredniej.
    > Natomiast co do jakosci odpowiedzi na CB i przede wszystkim co do
    > czestotliwości uzywania radyjka - bez zarzutu.
    >
    > Innymi słowy - jak jedzie ciezarówka to 95% ma włączone radio i mozna sie
    > czegos dowiedziec,

    Tak na oko w 33% przypadków.
    Reszta zlewa odpowiexzi, albo ma wyłączone.
    Chętniej odpowiadają innym tirmanom, może rozpoznają ich po bluzgach. ;-)

    >jak jedzie osobówka to moze 10% ma włączone radio.

    I jeszcze z tych co mają włączone to 10% chce odpowiedzieć.

  • 32. Data: 2016-08-07 14:34:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 12:00:28 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>
    > Nie ostrzega.

    To nie dobrze. No ale w sumie nie do tego sluzy.

    W janosiku co prawda tez nie ma ostrzezenia "korek", ale sa zgloszenia
    zagrozen - wpadek, roboty, inne. Mozna ostrzec innych.

    > Po prostu informuje o drodze głównej i alternatywach.
    > Jak gdzies jest korek to przelicza czas i w razie potrzeby proponuje
    > alternatywna droge.

    A ja sie patrze i zastanawiam - skad on taka droge wytrzasnal :-)

    > Do tego jadac, pokazuje alternatywy informujac ze np. jak skrecisz tu to
    > pojedziesz 2 minuty dłuzej itd.

    Yanosik tez tak dziala, przynajmniej teoretycznie, tylko nie zglasza
    jawnie alternatywy - jakos prowadzi, i dumasz - pomylil sie, czy ma
    racje.
    Korki na trasie przejazdu kolorami pokazuje, wiec tu jakas informacja
    jest :-)

    J.

  • 33. Data: 2016-08-07 14:34:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Nic. Podobnie jak nic nie zrobie nie mając w ogóle nawigacji. No może
    > mając CB ...

    Ja mam dwie nawigacje wliczając yanosika i cb.
    A i tak bywa to za mało i w małych wioskach muszę się posiłkować
    trzecią w komórce, czasem pomaga......

  • 34. Data: 2016-08-07 14:35:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.08.2016 o 14:34, J.F. pisze:

> [...]
    > racje.
    > Korki na trasie przejazdu kolorami pokazuje, wiec tu jakas informacja

    Może autor wątku nie zwrócił uwagi na kolorki?

  • 35. Data: 2016-08-07 14:38:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 12:18:18 +0200, Axel napisał(a):

    > Podstawową zaletą CB jest to, że możesz dowiedzieć się o problemach na
    > drodze kilkadziesiąt kilometrów wcześniej i możesz odpowiednio zmienić swoją
    > trasę, dostać też informację, jak objechać korek (nawigacja nigdy nie będzie
    > znała miejscowych niuansów).

    A czy musi ?
    Wie o korku, wiec zaplanuje inna trase, a wie tez ktora droga
    miejscowi nagle szybko jada.

    Gorzej w druga strone - wszyscy skorzystaja z nawigacji i pojada
    objazdami, to skad ma wiedziec, ze korek juz sie skonczyl ? :-)

    J.

  • 36. Data: 2016-08-07 14:51:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 14:35:30 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Może autor wątku nie zwrócił uwagi na kolorki?

    Ale to nie tak ma dzialac - to yanosik ma sie patrzec na kolorki,
    uwalniajac od tego kierowce :-)

    Szczegolnie ze korek moze byc za kilka, kilkanascie czy kilkadziesiat
    km, a tu juz kontrola wizualna calej trasy uciazliwa.

    J.

  • 37. Data: 2016-08-07 15:04:01
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    7.0.0.1...

    > Czasami tez ostrzeze, czasami nie.
    > Mysle, ze nie ma co sie zastanawiac co lepsze i stosowac oba rozwiazania
    > jednoczesnie.

    Ja mam dedykowane Navi z AM (z czynnym live drive - stary telefon z kartą
    VIrgin Mobile na stałe podpięty w samochodzie), telefon z Yanosikiem (tylko
    ostrzeżenia, nawigacja IMHO nie nadaje się do niczego) i CB ;-P

    --
    Axel

  • 38. Data: 2016-08-07 17:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tak na oko w 33% przypadków.
    > Reszta zlewa odpowiexzi, albo ma wyłączone.
    > Chętniej odpowiadają innym tirmanom, może rozpoznają ich po bluzgach.
    > ;-)

    Hmm, moze mi odpowiadaja chetniej bo jade busem najczesciej :)

  • 39. Data: 2016-08-07 17:35:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.08.2016 11:36, J.F. wrote:

    > no coz, nauczka na przyszlosc - nie byc leniwym, zawsze wlaczac
    > nawigacje przed jazda. Choc przeciez dobrze o tym wiem :-)

    Jak masz zestaw głośnomówiący, to można Yanosika ustawić, żeby się
    włączał automatycznie przy połaczeniu z zestawem. Pal sześć korki, ale
    ostrzeżenia przed kontrolami się potrafią zwrócić. No i masz motywację,
    zeby zawsze jeżdzić na głośnomówiącym, co jest przydatne jak ktoś dzwoni
    - zamiast klikać jak już zadzwoni od razu masz na głośnomówiącym, a mój
    dodatkowo dyktuje ci kto się dobija. Szkoda, że rozłączanie kulawo
    działa i raz się Yanosik zamyka, a raz żre baterię i potrwafi krzyknąć
    "patrol w okolicy kia" na spotkaniu;)

    Shrek

  • 40. Data: 2016-08-07 23:41:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-07 o 11:09, Axel pisze:

    > Nie? A jak? Jak sobie wyobrażasz inaczej przekazywanie informacji o
    > korku? Klikasz klawisz "stoję w korku"??? To pokaż mi, gdzie taki jest.

    Na lewo od klawisza "widzę fotoradar".